Friday, April 16, 2021
Home / Ludzie  / Kre-aktywne  / Zostań liderem już na starcie

Zostań liderem już na starcie

Poznaj 10 porad jak stać się bardziej skutecznym sprzedawcą.

Czy obszerna baza klientów, charyzma, wiara w siebie i jakość oferowanych produktów wystarczą, aby odnieść sukces w sprzedaży bezpośredniej? Z całą pewnością są niezbędne, ale reguł gwarantujących powodzenie w sprzedaży jest znacznie więcej. Poznaj te najważniejsze, a dowiesz się, że nie masz w tej chwili lepszego pomysłu, niż podjęcie się nowych wyzwań. Bo to naprawdę proste i wyjątkowo opłacalne.

avon

fot. materiał prasowy

Gdy znajdujesz się w tym punkcie życia, w którym zazwyczaj zastanawiamy się co ze sobą począć i jak rozwinąć skrzydła, masz wiele możliwości. Szukasz jednak takich, które nie angażowałyby cię w pełni – pozwoliły jednocześnie zarobić, ale też mieć czas dla siebie. Źródeł dodatkowych dochodów szukać można po pracy czy zajęciach na uczelni, ale najlepiej byłoby jednak osiągnąć wymarzony złoty środek – działanie kiedy chcesz, gdzie chcesz i ile chcesz.

My znamy już ten złoty środek. Ba, wiemy nawet, jak w pełni wykorzystać możesz swoje możliwości. Ale zacząć trzeba od pierwszego kroku. W świecie sprzedaży bezpośredniej znajdzie się wiele rozmaitych produktów, na co zatem postawić? Sensownym rozwiązaniem sa produkty o okreslonym już prestiżu, dobrej cenie, wysokiej jakości, ale przede wszystkim także takie, których potencjalny nabywca naprawdę potrzebuje. Dlaczego zatem nie zdecydować się na sprzedaż kosmetyków? To sama przyjemność. Ponadto nie musisz być ekspertem – dzięki nowemu zajęciu staniesz się nim szybciej, niż mogłabyś przypuszczać. Warto jednak pamiętać, by stawiać na sprawdzone marki, które cieszą się już dobra opinią – do takich należy Avon.

ODPOWIEDNIE NASTAWIENIE

Kolejnym plusem jest to, że tak naprawdę już jesteś sprzedawcą. Od lat reklamujesz swoje poglądy, swoją postawę – siebie samą. Podstawy masz opanowane. Sprzedaż to przede wszystkim umiejętność rozmawiania z ludźmi. Sam fakt, że inetersuje cię taki sposób na zarabianie dodatkowych pieniędzy świadczy o tym, że masz już wypracowaną pewność siebie i lubisz wyzwania. Resztę podpowiemy ci my! Jak stać się jeszcze bardziej skutecznym sprzedawcą każdego produktu?

BAZA KLIENTÓW

Baza klientów to podstawa. Niemniej, aby przynosiła ona zyski, należy nie tylko stale dbać o istniejące kontakty handlowe, ale zdobywać nowe kontakty. Bo choć handlowa zasada przekonuje, że najwięcej kupuje klient z polecenia i ten, który powraca, to należy pamiętać też i o tym, że nowy klient – odpowiednio traktowany – z czasem staje się klientem powracającym.

PRZEDSTAWIANIE KORZYŚCI

Jak zatem dobrze traktować klienta? Konieczne jest szybkie rozpoznanie jego potrzeb, niwelowanie obiekcji i oferowanie odpowiednich, dostosowanych produktów spersonalizowanych produktów  czy też rozwiązań. Przykładowo – prezentując kobietom kosmetyki, powinno się je dopasować do ich wieku czy rodzaju cery (np. sucha, mieszana, alergiczna). Reklamując produkt nie możesz koncentrować się jedynie na jego zaletach. K konieczne jest też używanie języka korzyści, podkreślenie pozytywnych zmian, jakich może spodziewać się klient korzystający z oferowanych przez ciebie produktów. Przekonaj klienta, że sprzedajesz nie tylko fizyczny produkt, ale raczej sposób na to, aby on sam (czy na przykład jego rodzina) czuli się lepiej, byli szczęśliwsi.

EKSPERCKIE PODEJŚCIE I WYKORZYSTANIE CZASU

Każde spotkanie powinno wzbudzić u klienta przekonanie, że nie był to dla niego czas zmarnowany. Dlatego warto zaoferować mu przykładowo poradę związaną ze stosowaniem sprzedawanych przez ciebie produktów. Jeśli oferujesz kosmetyki, powiedz jak właściwie dbać o cerę. Jeśli są to suplementy diety, wyjaśnij jak na przykład z wiekiem spowalnia metabolizm. Przedstaw siebie jako eksperta.

KOMPLEKSOWE ZASPOKAJANIE POTRZEB

Umiejętne podsycanie zadowolenia z oferowanych przez ciebie produktów i budowanie zaufania klienta powoduje, że z czasem staje się on od nich uzależniony. To idealny moment, aby wprowadzić tzw. up selling – czyli oferować produkty lub rozwiązania dodatkowe. Ważne jest przy tym podkreślenie, że wybór dodatkowych produktów zintensyfikuje działanie tych, które klient kupił wcześniej. W przypadku produktów kosmetycznych – do kremu zaproponuje serum. Jeśli zaś na przykład sprzedajesz nieruchomość – zaoferuj usługi firmy przeprowadzkowej. Oferuj kompleksową obsługę

Pamiętaj, że nic tak bardzo nie zwiększy twojej sprzedaży jak zadowolony klient.

Warunkiem odniesienia sukcesu przez początkującego sprzedawcę jest także szybkie zbudowanie bazy ludzi, którzy mogą być zainteresowani wspólnymi działaniami. Im szybciej to nastąpi, tym prędzej możesz spodziewać się realizacji swoich planów sprzedażowych i zysków. Jak szukać klientów na swoje produkty?

LISTA 100

Stwórz swoją Listę 100. Zbierz 100 kontaktów do osób, które znasz lub osób polecanych lub wskazanych ci przez bliskich i znajomych. Kontaktując się z osobami, które nie są ci zupełnie nieznane bazujesz na swojej opinii i autorytecie. To ważne, gdyż klienci najchętniej kupują od firm, czy osób, które znają i którym ufają.

DOBRE PRZYGOTOWANIA

Traktuj pierwsze spotkania jak treningi. Mów wprost znajomym, że chcesz przećwiczyć prowadzenie spotkań biznesowych. Dzięki temu oni nie będą przychodzić na takie spotkania z nastawieniem, że przede wszystkim chcesz coś im sprzedać. Paradoksalnie zazwyczaj to zwiększa ich chęć zakupu. Klient, który jeszcze nie wie, czy chce coś kupić nie jest tak trudnym do przekonania, jak klient, który wie, że chce mu się coś sprzedać. Ty też nie nastawiaj się na to, że od razu uda ci cię coś sprzedać. To zmniejszy twoje zdenerwowanie, zwiększy autentyczność tego, co opowiesz o produktach, a w efekcie podniesie skuteczność sprzedaży.

ZBIERANIE OPINII

Proś o ocenę. Czy zdaniem znajomego byłeś przekonujący? Czy poleciliby ciebie i twoje produkty znajomym? W ten sposób możesz eliminować popełniane przez siebie błędy i poszerzać bazę klientów. Proś o referencje. Zapytaj, czy w swoim telefonie nie ma kontaktów do osób, które byłyby zainteresowane twoją ofertą. Nie zrażaj się, gdy znajomy nie będzie chciał od razu podać ci kontakty. Powiedz, że odezwiesz się w bardziej dogodnym dla niego momencie, ale uważaj, aby nie było to zbyt późno. Dobre wrażenie, jakie udało ci się stworzyć z czasem może stracić na sile.

MĄDRE INWESTYCJE

Im więcej zainwestujesz, tym większe będą zyski. Musisz zainwestować dużo czasu, energii, wiary w sens swoich działań. Jeśli uda ci się zbudować pozytywne relacje z osobami ze swojej Listy 100, możesz liczyć na to, że zostaniesz polecony kolejnym osobom. Baza danych będzie się sukcesywnie powiększać, a twoje sukcesy z zadowalających zmienią się w spektakularne.

Oceń artykuł
5 komentarzy
  • Avatar
    Antonina 30 lipca, 2015

    To fakt, aby być dobrą konsultanką, trzeba umieć sobie zorganizować system pracy, odpowiedzi zwrotne od klientek itp, jak dla mnie jest to podstawa do osiągnięcia sukcesu w branży konsultanckiej. Moja koleżanka z pracy pracuje w Avonie i widać że jej zależy, zawsze jestem zadowolona z tranzakcji i pozakupowego dbania o klienta, z chęcią do niej wracam z nowym zamówieniem!

  • Avatar
    Kasia 30 lipca, 2015

    Jak dla mnie to oczywista oczywistość że żeby dobrze sprzedawać to trzeba robić tak jak jest napisane w artykule. My tak w avonie robimy 🙂

  • Avatar
    Anka 30 lipca, 2015

    Dziewczyny, nie bójcie się, taka praca to sama przyjemność, mnóstwo owych znajomości, niektóre na całe życie! A do tego niezbędna wiedza kosmetyczna dzięki której będziemy jeszcze ładniejsze niż już jesteśmy 😀

  • Avatar
    Kamila 30 lipca, 2015

    Właśnie tak robimy z koleżanką z avonu! Zawsze pytamy klientki czy były zadowolone z poprzedniego zamówienia, czy wszystko ok itp. Podstawa to dobra więź z klientkami!

  • Avatar
    Netia 30 lipca, 2015

    Przydatne te porady szczególnie dla początkującej konsultantki, gdy ja zaczynałam nie było takich pomocy. Ale dobrze że są teraz, konsultanki stają się przez to bardziej profesjonalne 🙂

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach