Zień – kalejdoskop form
Maciej Zień – najbardziej liczący się projektant na polskim rynku mody. Swoją pierwszą kolekcję pokazał w wieku 17 lat na lubelskim pokazie mody „Prowokacje”. W tym roku mija 12 lat od jego oficjalnego debiutu w
Maciej Zień – najbardziej liczący się projektant na polskim rynku mody. Swoją pierwszą kolekcję pokazał w wieku 17 lat na lubelskim pokazie mody „Prowokacje”. W tym roku mija 12 lat od jego oficjalnego debiutu w branży. Przez te lata stworzył silną markę kojarzoną z luksusem, elegancją i perfekcyjnym wykonaniem. Dzisiaj marka ZIEŃ to już nie tylko ubrania, ale także meble (Zień Home) i uroda (Zień Beauté)
„Kaleidoscope” – jesień-zima 2012/2013
W kwietniu, w warszawskim hotelu Hilton, Maciej Zień zaprezentował najnowszą kolekcję „Kaleidoscope” na sezon jesień-zima 2012/2013. Według Zienia, w przyszłym sezonie kobieta powinna się zmieniać jak pory dnia, roku, sezony czy lata i w każdej odsłonie wyrażać siebie poprzez ubiór. Projektant daje jej odpowiednie narzędzia, wskazuje rozwiązania właściwe dla jej stylu. Zaprezentowana kolekcja to pokłon formie i bogactwo faktur. Temat przewodni dla większości kreacji stanowiły geometryczne cięcia inspirowane symetrycznymi odbiciami wewnątrz kalejdoskopu. Obok uwielbianych przez projektanta jedwabnych muślinów i żorżet uwagę przykuwają tkaniny wyszywane drobnymi koralikami w misterne wzory oraz aplikacje z kryształów Swarovskiego. W nowych projektach zastosował on również koronkę i elementy skórzane. Do podstawowej gamy kolorystycznej Zienia – pudrowego różu, bieli i czerni – dołączyły błękit, elektryczny róż oraz złoto w dodatkach. Moją uwagę przykuła przede wszystkim konstrukcja cięć w sukienkach oraz wielowarstwowe tank topy i T-shirty wzorowane na męskiej garderobie.
Konrad Fado