Thursday, July 18, 2024
Home / Rozwój  / Biznes  / Zdrowy pracownik, zdrowa firma: dlaczego warto inwestować w zdrowie pracowników

Zdrowy pracownik, zdrowa firma: dlaczego warto inwestować w zdrowie pracowników

Nie od dziś wiadomo, że na to warto postawić

Zdrowi pracownicy

fot. Pixabay

Programy sportowe i kulturalne to nieoceniona pomoc we wspieraniu kondycji psychicznej i fizycznej pracowników. Te aspekty w dzisiejszym dynamicznie rozwijającym się środowisku stanowią natomiast nie tylko szlachetną ideę, ale również kluczowy czynnik wpływający na sukces każdej firmy. Inwestowanie w zdrowie pracowników staje się coraz bardziej popularne, i to z wielu powodów. Jakich? Dlaczego warto wspierać zdrowy tryb życia pracowników oraz zachęcać ich do aktywności sportowej?

 

Zdrowi pracownicy to zadowoleni pracownicy

Zdrowi pracownicy to ci zadowoleni ze swojej pracy, a także własnego życia. Dobre samopoczucie fizyczne i psychiczne sprawia, że jest się bardziej zaangażowanym w wykonywanie obowiązków, a także lojalnym wobec firmy. Dla biznesu oznacza to nie tylko większą skuteczność i efektywność, ale także niższe koszty związane z rotacją pracowników.

Poprawa wydajności i kreatywności

Regularna aktywność fizyczna ma ogromny wpływ na poprawę wydajności i kreatywności pracowników. Badania takie jak np. Journal of Occupational and Environmental Medicine wskazują, że pracownicy, którzy regularnie ćwiczą, są bardziej wydajni niż osoby prowadzące siedzący tryb życia. Przypisuje się to lepszemu krążeniu krwi i dotlenieniu mózgu po aktywności fizycznej. Badania wykazują również, że osoby aktywne są bardziej skoncentrowane, mają lepszą pamięć i są bardziej kreatywne w rozwiązywaniu problemów.

Redukcja kosztów związanych ze zdrowiem

Zwolnienia chorobowe to zawsze problem dla pracodawcy. Absencja pracownika wymaga znalezienia za niego zastępstwa i takiego ułożenia pracy, aby ważne dla firmy procesy pozostały niezakłócone. Inwestowanie w zdrowie pracowników eliminuje te problemy, zmniejszając liczbę L4. Co więcej, zdrowi pracownicy generują niższe koszty, m.in. pracodawca nie musi im wypłacać chorobowego.

 

Badanie przeprowadzone przez Harvard Business Review wykazało, że firmy z programami zdrowotnymi miały znacznie niższe koszty opieki zdrowotnej niż firmy bez takich programów. Wyniki sugerują, że każdy wydany dolar na programy zdrowotne może przynieść zwrot w postaci oszczędności na kosztach leczenia. Podobne wyniki płyną z badania Rand Corporation przeprowadzonego na próbie ponad 600 firm. Wg nich te, które oferowały programy wellness i promowały zdrowy tryb życia pracowników, miały znacznie niższą liczbę dni chorobowych i absencji z pracy.

Budowanie pozytywnego wizerunku firmy

Wizerunek firmy ma coraz większe znaczenie dla konsumentów. Ma on szczególnie duże znaczenie dla najmłodszych konsumentów na rynku. Badanie Accenture Strategy Global Consumer Pulse Research (2018) wskazało, że 62 proc. konsumentów millenialsów i 58 proc. konsumentów pokolenia Z bardziej zaufa firmie, która personalizuje swoje oferty i reaguje na indywidualne potrzeby klientów.

 

Co więcej, firmy dbające o zdrowie swoich pracowników przez najmłodsze pokolenia są uważane za lepszych i bardziej wiarygodnych pracodawców, przez co mają większą szansę na przyciągnięcie nowych talentów. Potwierdza to badanie Deloitte Millennial Survey (2020), w którym 47 proc. milenialsów i 41 proc. przedstawicieli pokolenia Z wskazują, że wpływ na wybór pracodawcy ma społeczna odpowiedzialność biznesu i etyka firmy. Te wyniki pokazują, że młodsze pokolenia są bardziej skupione na wartościach firmy, niż ich starsi koledzy.

 

Podsumowując, inwestycja w zdrowie pracowników, to ta w przyszłość firmy. Zdrowi, zmotywowani pracownicy przekładają się na sukces organizacji, a oferta https://www.vanitystyle.pl/ może pomóc w realizacji tych celów, dostarczając produktów i usług wspierających aktywny styl życia pracowników. Dzięki dostępowi do wysokiej jakości produktów sportowych pracownicy mogą łatwiej rozpocząć aktywny tryb życia i utrzymywać go przez dłuższy czas. VanityStyle oferuje produkty odpowiednie zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych entuzjastów fitness.

Źródło: materiał Partnera MK

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ