Home / PARTNER MK  / Zdrowe żyły: podstawowe zasady profilaktyki

Zdrowe żyły: podstawowe zasady profilaktyki

Noga z nogi, więcej cebuli i cytrusów!

Bezruch jest poważnym zagrożeniem dla naszych żył / fot. materiały prasowe

Choroby żył mogą przybierać różne formy. Dla nas, kobiet, problemem szczególnym są żylaki, z którymi wiąże się wiele problemów natury estetycznej i zdrowotnej. Pamiętajmy jednak, że każdej z nas zagraża również zakrzepica – niebezpieczna choroba żył, która może okazać się dla człowieka śmiertelnym zagrożeniem

Bezruch jest poważnym zagrożeniem dla naszych żył / fot. materiały prasowe

Bezruch jest poważnym zagrożeniem dla naszych żył / fot. materiały prasowe

Choroby żył: jakie czynniki im sprzyjają?
Zagrożeń, które czyhają na nasze żyły, jest sporo. Brak ruchu i nadwaga, źle dobrane leki oraz niewłaściwa dieta – oto czynniki, które często okazują się główną przyczyną poważnych problemów z żyłami. W przypadku takich zagrożeń jak zakrzepica żył głębokich poważnym problemem okazują się również inne dolegliwości zdrowotne, a w szczególności te, które wiążą się z nieprawidłową gęstością oraz nadmierną krzepliwością krwi. Warto też pamiętać, że bezruch jest poważnym zagrożeniem dla naszych żył oraz jedną z głównych przyczyn tworzenia się zakrzepów. Z tego też względu osoby przykute do łóżka oraz te, które muszą przez długi czas przebywać w tej samej pozycji, wymagają szczególnej ochrony przed zakrzepami.

Jak w porę zadbać o swe żyły?
Mimo coraz większego postępu w medycynie, poważnym problemem wciąż pozostaje zakrzepica. Leczenie tej przypadłości jest trudne, a fakt, iż problem ten może przez długi czas narastać bezobjawowo, nie ułatwia sprawy. Nagłe zgony, spowodowane zakrzepicą, nie należą wcale do rzadkości. Z tego też względu sprawą bardzo ważną dla każdej z nas staje się profilaktyka. Co można zrobić, by w porę wzmocnić żyły oraz zmniejszyć ryzyko pojawienia się groźnych dla życia zakrzepów? Troska o utrzymanie prawidłowej masy ciała to podstawa. Pomaga w tym zarówno odpowiednio ułożona dieta, jak i systematyczna aktywność fizyczna. Ta ostatnia zalecana jest nie tylko ze względu na ochronę przed nadwagą, ale i ze względu na fakt, iż każda forma ruchu ma korzystny wpływ na krążenie krwi. Warto też pamiętać o sięganiu po te produkty spożywcze, w których znajdują się substancje mające wyjątkowo korzystny wpływ na stan naszych żył. By je wzmocnić, warto w porę włączyć do diety takie warzywa i owoce, jak brokuły, szpinak czy brzoskwinia. Są to doskonałe źródła witaminy K – substancji mającej ogromny wpływ na krzepliwość krwi. By wzmocnić żyły, a jednocześnie chronić je przed stanami zapalnymi, należy pamiętać o witaminie C. Cytrusy, natka pietruszki, cebula – oto doskonałe źródła tej witaminy. Po cytrusy warto też sięgnąć ze względu na znajdującą się w nich diosminę. Substancja ta wzmacnia naczynia krwionośne, a jednocześnie zmniejsza ich przepuszczalność. Diosmina ma także silne właściwości przeciwzapalne, dzięki czemu w profilaktyce chorób żył sprawdza się doskonale. A co z tymi paniami, które chcą dodatkowo wykorzystać suplementy diety lub maści? Dla nich cennym wsparciem będą te produkty, w których znajduje się wyciąg z kasztanowca. Ten skuteczny środek przeciw żylakom może nas uchronić i przed innymi chorobami żył. Dlaczego? Bo zmniejsza lepkość krwi, dzięki czemu staje się kolejną substancją cenioną za swe przeciwzakrzepowe właściwości.

Walka o zdrowe żyły to podstawa dla każdej kobiety, która chce się cieszyć dobrą formą i atrakcyjnym wyglądem. Pamiętajmy, że nasza dieta oraz styl życia mają ogromny wpływ na stan naszych żył, a drobne zaniedbania mogą się okazać przyczyną rozwoju poważnych chorób.

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Czemu pytam?

Chcę być informowany/a o odpowiedziach