Friday, December 6, 2024
Home / Rozwój  / Psychologia  / Y też jest kobietą

Y też jest kobietą

Walka płci w miejscu pracy, czyli kobiety górą!

Kobieta Y

Kobiety z pokolenia Y sprawdzają się na wielu płaszczyznach / fot. materiały prasowe

Dobrze zorganizowane. Pewne siebie. Bardziej empatyczne. W kobietach pokolenia Y tkwi duży potencjał. Czy pracodawcy o tym wiedzą? O igreku napisano już wiele. Utożsamiany jest z ambitnym, kreatywnym pracownikiem, zorientowanym we współczesnym świecie biznesu… mężczyzną. Czy słusznie? 

Kobieta Y

Kobiety z pokolenia Y sprawdzają się na wielu płaszczyznach / fot. materiały prasowe

Badanie przeprowadzone przez firmę Hudson udowadnia, że płeć piękna wypada lepiej, jeżeli chodzi o organizację pracy, umiejętności interpersonalne i pewność siebie. Przyjmują one rolę dynamicznych liderek, którym nie brak wyczucia we współpracy zespołowej i relacjach biznesowych. Dzisiejszy przywódca to coraz częściej młoda wykształcona kobieta z pokolenia „millenialsów”.

Kobiecość siłą
Okazuje się, że kobiety z pokolenia igreków sprawdzają się na wielu płaszczyznach. Podejmują aktywności zawodowe, które dotychczas kojarzone są jedynie z mężczyznami. Co więcej, osiągają przy tym wymierne sukcesy! Niedawne obserwacje badaczy wykazały, że są one lepszymi programistkami.

To w pracy. A dodatkowo? Wiele badań udowadnia, że kobiety są dużo bardziej zaabsorbowane obowiązkami domowymi od mężczyzn. Jedno z nich pokazuje, że poświęcają one ponad dwukrotnie więcej czasu na prace związane z domem, co w perspektywie miesiąca daje prawie pół etatu! Co ciekawe, niedawny raport Monitor Rynku Pracy sporządzony przez Instytut Badawczy Randstad pokazuje, że większość z nas nie potrafi odpoczywać. Okazuje się, że tylko 64 procent Polaków zapomina o pracy podczas urlopu. Mamy duży problem z utrzymaniem zdrowej równowagi pomiędzy życiem zawodowym a osobistym. Czy można pracować mniej?

Kobieta Y

Wypoczęty i zadowolony pracownik jest w stanie znacznie sprawniej wykonywać swoje obowiązki / fot. materiały prasowe

Gdy mniej znaczy… więcej
Ciekawe rozwiązanie zaproponowali pracodawcy w Szwecji, gdzie część z nich zdecydowała się na sześciogodzinny dzień pracy. Chociaż Szwedzi wciąż testują nowy system, a następujące zmiany będzie można ocenić dopiero w perspektywie długofalowej, przedsiębiorcy już teraz widzą pozytywne efekty tego rozwiązania. Wielu z nich przyznaje, że pomimo skrócenia go aż o 10 godzin, wydajność pracowników wciąż utrzymuje się na takim samym poziomie. Ponadto w firmie jest mniej konfliktów, a pracownicy są bardziej uśmiechnięci.

Obserwacje te nie dziwią Zuzanny Mikołajczyk, Dyrektor ds. Marketingu i Handlu, Członka Zarządu Mikomax Smart Office. – Skrócenie czasu pracy o dwie godziny dziennie wcale nie musi przekładać się na zmniejszenie produktywności. Z naszych obserwacji wynika, że wypoczęty i zadowolony pracownik jest w stanie znacznie sprawniej wykonywać swoje obowiązki. Obecnie ważne jest indywidualne podejście do potrzeb pracownika. Ilość godzin poświęcona na pracę nie zawsze przekłada się na jej efekt. Coraz więcej przedsiębiorstw stawia na pracę zdalną oraz indywidualne udogodnienia. Również w postaci dobrze zaprojektowanej, szytej na miarę przestrzeni biurowej. 

Kobieta Y

„Obecnie ważne jest indywidualne podejście do potrzeb pracownika” – mówi Zuzanna Mikołajczyk z Mikomax Smart Office / fot. materiały prasowe

Złap równowagę i utrzymuj… odpowiedni poziom motywacji!
Najnowsze badanie przeprowadzone przez Better Live Index wykazało listę krajów, w których równowaga pomiędzy życiem prywatnym a pracą zawodową, jest w największym stopniu zharmonizowana. Zdecydowanym liderem okazały się tutaj kraje skandynawskie. Niestety, Polska na ich tle nie wypadła najlepiej. Znajduje się bowiem na 28 pozycji wśród 36 zbadanych państw. Wyniki te są o tyle niepokojące, że brak życiowej równowagi w dłuższej perspektywie może przekładać się na poważne problemy zdrowotne.

Zapewnienie osobistej równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym jest tu kluczowe. Jednak w dzisiejszych czasach dla wielu kobiet jest on trudny do osiągnięcia. Jak zacząć pracować nad swoim work-life balance?

Należy zastanowić się nad tym, co realnie sprzyja naszej efektywności oraz pozytywnemu nastawieniu do pracy. Stres w pracy nie omija nikogo. Dzieje się tak nawet, jeśli w pełni kochamy to, co robimy. Większość ludzi zapomina o szerszym celu, pozwalając na to, by tymczasowe problemy odebrały chęci i zapał. Przede wszystkim, warto uświadomić sobie, że stres może być dobry, a rozwojowi osobistemu sprzyjają takie zadania, które nieco przekraczają nasze możliwości. Te zbyt trudne mogą paraliżować. Z kolei zbyt łatwe odbierają jakąkolwiek chęć do działania i mogą być głównym powodem wypalenia zawodowego. Szukajmy zatem takich stanowisk pracy, które na odpowiednim poziomie nieustannie stymulują do działania – radzi Marta Rolnik-Warmbier, psycholog, coach oraz trener umiejętności psychospołecznych z Columna Medica.

Mikomax Smart Office jest polską, rodzinną firmą z 25-letnim doświadczeniem w zakresie aranżacji przestrzeni biurowych. Posiada 16 salonów w Polsce i 37 partnerów za granicą. Ma ok. 250 współpracowników w centrali i salonach. Mikomax Smart Office to ekspert w tworzeniu nowoczesnych biur łączący fachową wiedzę o produkcji mebli z autorską koncepcją jej zastosowania we współczesnym miejscu pracy.

Oceń artykuł
1KOMENTARZ
  • game changer cornhole bags 15 stycznia, 2020

    … [Trackback]

    […] Find More Information here on that Topic: miastokobiet.pl/y-tez-jest-kobieta/ […]

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ