Saturday, October 1, 2022
Home / PARTNER MK  / Wywiad z Małgorzatą Respekta, twórczynią luksusowej marki M.Respekta

Wywiad z Małgorzatą Respekta, twórczynią luksusowej marki M.Respekta

Co może wyniknąć z niewinnej zabawy modą

M. Respekta

Małgorzata Respekta / fot. archiwum własne

W Polsce coraz głośniej o nowym, luksusowym sklepie z odzieżą premium, którego twórczynią jest Małgorzata Respekta. Marka została zauważona przez znane gwiazdy, jak Natalia Kukulska czy Agnieszka Woźniak-Starak. W tym wywiadzie porozmawiamy z samą Małgorzatą Respekta, które uchyli nam rąbka tajemnicy o idei marki M.Respekta

 

Słowem wstępu, może opowie Pani czytelnikom, kim jest i czym się zajmuje na co dzień?

Moim miastem jest Nowy Sącz ‒ stąd pochodzę i mieszkam od zawsze. Mam wspaniałą rodzinę: męża, dwie pracująco-studiujące córki i nastoletniego syna, którzy są dla mnie niesamowitym wsparciem. To w dużej mierze dzięki nim mam motywację do tego co robię ‒ na co dzień jestem właścicielką dwóch firm. Od 2008 roku prowadzę ośrodek szkoleń zawodowych na terenie Małopolski, a w 2021 roku rozpoczęłam również działalność w branży mody. W wolnych chwilach spędzam czas z rodziną, garstką zaufanych znajomych, uwielbiam długie spacery z psem i mogę śmiało nazwać się serialomaniaczką (śmiech).

A skąd pomysł na własną markę odzieżową?

Odkąd pamiętam, interesuję się modą. Śledzenie trendów, tworzenie różnych stylizacji, szukanie perełek do swojej garderoby, doradzanie bliskim (śmiech). To zabawne, ale na co dzień wiele osób mówi mi, że mam świetne poczucie stylu i prosi mnie o radę w ubiorze. Utworzenie własnej marki już od kilkunastu lat było moim marzeniem, chociaż nie mówiłam o tym otwarcie. Tym bardziej, nie spodziewałam się, że w końcu nadejdzie ten dzień i wystartuję z czymś swoim, a dodatkowo, że zyska to takie zainteresowanie. Szczególnie w czasach pandemii, gdy biznesy raczej upadały, ja wskoczyłam do głębokiej wody. To niesamowite, że są kobiety, które mają podobny gust i wybierają moje projekty. Jeszcze niedawno nie mogłam sobie tego wyobrazić, a obecnie ma to miejsce, właśnie się to dzieje.

Respekta

fot. Anna Konieczna

Skąd Pani czerpie inspiracje do nowych projektów?

Inspiracji jest wiele. Ciężko wymienić jedną, dominującą rzecz, która pobudza mnie do działania. Moje projekty są przede wszystkim odzwierciedleniem mojego stylu. Tworzę rzeczy, których brakuje mi w garderobie, które sama potem noszę. Z pewnością jednak mogę powiedzieć, że kocham podróżować i po powrocie do Polski zawsze czuję nową energię do działania. Może to też kwestia samego wypoczynku, ale myślę, że sporo inspiracji czerpię z tego, czego doświadczam podczas tych wyjazdów. Uwielbiam zwiedzać zagraniczne miasta, podziwiać architekturę, a także spacerować brzegiem piaszczystych, rozległych plaż krajów okołorównikowych.

Jak według Pani marka MRespekta wyróżnia się na tle konkurencji?

Zaistnienie w branży mody jest nie lada wyzwaniem, ponieważ rynek jest rozległy, dynamiczny i nieprzewidywalny. W M.Respekta stawiam przede wszystkim na jakość oraz połączenie minimalizmu z maksymalizmem, które wyraża się w nowoczesnych, architektonicznych formach. Marka wpisuje się w nurt slow fashion. Jestem zwolenniczką ekologicznego podejścia ‒ maksymalnie dwie kolekcje w roku, niskie stany magazynowe, możliwość wielokrotnego użycia, ponieważ każdy projekt wykonany jest z naturalnych materiałów najwyższej jakości. Bardzo dużą wagę przykładam również do wykonania, a także detali, dlatego współpracuję z konstruktorem oraz krawcowymi, które tworzą w małych, rzemieślniczych pracowniach.

 

Najwyższa jakość materiałów, ręczne szycie, dbałość o detale i wykończenia, poczynając od tkanin, nici, podszewek, czy logowania guzików, przekłada się na relatywnie wyższe ceny, a także kategorię premium. Na każdym etapie planowania, konstruowania, krojenia, szycia nadzoruję pracę nad moimi projektami. Moje produkty to projekty premium slow Fashion – tworzone na lata, do których klientka chętnie wraca, tworząc dla siebie kolejne wyjątkowe stylizacje.

Kto jest klientem docelowym? Do kogo mają trafiać Pani kolekcje?

Nieprzypadkowo debiut M.Respekta odbył się w Międzynarodowy Dzień Kobiet ‒ jest ona stworzona dla kobiet. „Fashion For Modern Women” to motto marki, która tworzy własną filozofię kobiecości z myślą o współczesnych kobietach. Według M.Respekta, kobiety nowoczesne cechuje niezależność, pewność siebie i zdecydowanie w życiu prywatnym, zawodowym oraz dzięki temu również w modzie. Dodatkowo, cenią one perfekcjonizm i elegancję, które mogą odnaleźć w autorskich, prostych, ale wyrazistych formach oraz dbałości o najmniejsze detale produktu. Równocześnie są to kobiety wymagające ubrań wygodnych, odpowiednich do podejmowania codziennych wyzwań. M.Respekta bez wątpienia łączy w sobie oba aspekty. To właśnie dla takich kobiet powstają projekty, które odzwierciedlają ich pragnienia, jak również styl życia. Marka podkreśla niezależność i traktuje klientki indywidualnie, aby mogły poczuć się nadzwyczajnie i wyjątkowo, jednakże przywiązuje też uwagę do wartości, takich jak jedność, współpraca i wzajemne wsparcie kobiet.

 

Aktualnie w sklepie M.Respekta pojawiły się nowe kolekcje jesień 2022, a to dopiero początek, bo nowe premiery są w drodze, a sama twórczyni potwierdza, że jej głowa jest pełna nowych projektów, które też ujrzą światło dzienne. Zobacz więcej informacji o Sklep Premium MRespekta.

Źródło: materiał Partnera MK
Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ