Monday, February 17, 2025
Home / Kultura  / Druga odsłona koncertu „Wielkie Chóry Wielkich Oper”

Druga odsłona koncertu „Wielkie Chóry Wielkich Oper”

23 marca o godz. 19.00 w przestrzeni Muzeum Lotnictwa ponownie głos zabierze Chór Opery Krakowskiej. Przypomnijmy, że pierwszy koncert Chóru odbył się w kwietniu 2011 roku.

Koncert "Wielkie Chóry Wielkich Oper" / fot. R. Kornecki

Koncert "Wielkie Chóry Wielkich Oper" / fot. R. Kornecki

23 marca o godz. 19.00 w przestrzeni Muzeum Lotnictwa ponownie głos zabierze Chór Opery Krakowskiej. Przypomnijmy, że pierwszy koncert Chóru odbył się w kwietniu 2011 roku.

Koncert "Wielkie Chóry Wielkich Oper" / fot. R. Kornecki

Koncert „Wielkie Chóry Wielkich Oper” / fot. R. Kornecki

Tym razem będą mu towarzyszyły dwie solistki naszego teatru – Magdalena Barylak i Katarzyna Oleś-Blacha oraz Orkiestra Opery Krakowskiej, którą, podobnie jak w ubiegłym roku, poprowadzi Tadeusz Kozłowski. Chór Opery Krakowskiej pod kierownictwem muzycznym Zygmunta Magiery wykona wielkie przeboje muzyki chóralnej i fragmenty z najpopularniejszych oper – m.in.: Nabucco”, „Aidy” i „Trubadura” G. Verdiego, „Lohengrin” R. Wagnera i „Króla Rogera” K. Szymanowskiego.

 

Kierownictwo muzyczne: Zygmunt Magiera

Dyrygent: Tadeusz Kozłowski

Po pierwszej edycji koncertu krytycy pisali:

(…) jak mogliśmy się przekonać, sceny chóralne w operach są równie piękne melodycznie, a często przesycone większą niż arie emocją, charakteryzują się dramatyczną i zróżnicowaną ekspresją. A właśnie takich scen zbiorowych słuchaliśmy w Muzeum Lotnictwa w wykonaniu Chóru i Orkiestry Opery Krakowskiej. Walorem koncertu (być może największym) był poziom poszczególnych prezentacji. (…) zróżnicowanie artykulacji, bogactwo niuansów dynamicznych w śpiewie chóru było imponujące. To zasługa Zygmunta Magiery, kierownika zespołu oraz Tadeusza Kozłowskiego prowadzącego koncert.

A. Woźniakowska, Dziennik Polski, 16.04.2012

Program szczegółowy nie pozostawił złudzeń. Ten koncert nie mógł się nie udać. W operowy nastrój licznie zgromadzoną publiczność wprowadził podniosły hymn skomponowany z okazji koronacji króla Jerzego II Hanowerskiego przez G. F. Haendla „Zadok the Priest”. Siedmiogłosowy chór, orkiestra i trąbki z kotłami od pierwszych minut zawładnęły sercami publiczności. (…) Finał należał jednak do G. Verdiego. Wspaniałe partie z „Nabucco” przetarły drogę do serc słuchaczy, by porwać je na koniec dźwiękami „Marszu triumfalnego” z „Aidy”. Jeśli jeszcze wtedy ktoś nie uległ kunsztowi w doborze repertuaru z pewnością stało się to podczas bisów, kiedy to od skrzydeł zabytkowych samolotów i szybowców odbijały się dźwięki lecących myśli chóru Żydów w niewoli babilońskiej „Va pensiero!” z opery „Nabucco” G. Verdiego.

Krzysztof Gudowski, Kultura w Krakowie, 16.04.2012

Źródło: materiał prasowy

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ