Trzy razy TAK
Pokaz nowej kolekcji Mariusza Przybylskiego WILD AT HEART wiosna/lato 2015.
![](https://www.miastokobiet.pl/wp-content/uploads/2015/01/akpa20141211_przybylski_jk_0012.jpg)
fot. AKPA
Mariusz Przybylski i dzikość serca? Artysta znany z zamiłowania do minimalizmu i krzyczące, jaskrawe kolory? Przybylski i motywy etniczne? Na wszystkie te pytania, po obejrzeniu pokazu najnowszej kolekcji projektanta, trzeba odpowiedzieć „3 x tak!”.
W ostatni czwartek (11.12.14) w Warszawie odbył się pokaz najnowszej kolekcji Mariusza Przybylskiego pt. WILD AT HEART. Tytułowa „dzikość serca” to dla projektanta brak „oswojenia” i łatwego zaszufladkowania oraz ciągła nieprzewidywalność jego nowych projektów.
„Każda moja kolekcja to zupełnie inna opowieść, zawsze staram się, aby na pokazie był ten pierwiastek nieprzewidywalności i element zaskoczenia. Ale wydaje mi się, że ta kolekcja jest szczególnie żywiołowa, ekstrawagancka i odważna. – mówił o swojej pracy Mariusz Przybylski – Ten brak „oswojenia” to dla mnie stałe podążanie własną estetyczną drogą i konsekwencja w tym działaniu. Nigdy nie staram się dopasować do tzw. powszechnych gustów, do bardzo szerokiej publiczności. Po prostu robię swoje, czyli modę, w której jest widoczna ta moja odwaga. Mam dość nudy na wybiegach i kolekcji bez żadnego charakteru. A tytuł WILD AT HEART odwołuje się także do inspiracji czerpanych z natury i mojego ulubionego świata roślin. One również potrafią być nieprzewidywalne, nieokiełznane, uważam, że jest w nich dzikość i piękno.”
Na wybiegu zobaczyliśmy świetnie skrojone marynarki, ale zestawione ze spodniami przed kostkę, bluzy i kurtki typu bomber o bogatej fakturze, przedłużone kamizelki, ramoneski łączone z koszulami i nałożonymi na spodnie „fartuchami”.
Projektant coraz częściej wprowadza też nowe, bardziej rozbudowane fasony kobiece, w tym piękne spódnice z obniżonym stanem i bardzo szerokim dołem.
Mariusz Przybylski pokazał swoje charakterystyczne sportowo-eleganckie kroje
w ulubionych czerniach i granatach oraz ich połączeniach. Ale jednocześnie zaskoczył wszystkich geometryczno-etnicznymi, bajecznie kolorowymi autorskimi printami w sylwetkach typu total look oraz bogatymi dekoracjami, misternie wyszywanymi z kryształów i cekinów, którymi zostały ozdobione zarówno damskie sukienki jak i męskie marynarki i kurtki.
Wszystkie sylwetki prezentowane na wybiegu dopełniły buty PRIMAMODA. Czarne botki na szpilce z symetrycznymi wycięciami oraz granatowe z elastycznym czarnym paskiem stanowiły stylowe uzupełnienie damskich sylwetek, natomiast czarne sztyblety i walkersy podkreślały charakter męskiej linii.
Nieodłącznym elementem stylizacji były też fryzury stworzone dzięki współpracy
z marką Sebastian Professional oraz makijaże przygotowane przez markę ARTDECO.
Mocnym akcentem prezentowanej kolekcji była też autorska biżuteria, specjalnie stworzona przez projektanta dla marki Briju. Mariusz Przybylski, kolejny raz przełamując schematy, w srebrne etniczno-futurystyczne naszyjniki ubrał zarówno swoje modelki jak i modeli.
Wśród gości pokazu nie zabrakło znanych nazwisk, obecni byli m.in.: Agnieszka Szulim, Sebastian Karpiel-Bułecka, Michał Żebrowski z żoną Aleksandrą, Mateusz Damięcki z Pauliną Andrzejewską, Katarzyna Stankiewicz, Natasza Urbańska, Anna Jurksztowicz, Bartek Kasprzykowski, Marcin Bosak, Rafał Mohr, Paulina Smaszcz-Kurzajewska, Agnieszka Sienkiewicz, Katarzyna Warnke, Kamila Szczawińska, Tomasz Ciachorowski, Kasia Klich, Paulina Sykut–Jeżyna, Lidia Kopania oraz nie widywany dotąd na pokazach, ale na co dzień współpracujący z Przybylskim – Dawid Podsiadło. Nie zabrakło też osób ze świata mody, wśród nich byli: duet Bohoboco, Łukasz Jemioł oraz Macademian Girl.
To był wieczór przynajmniej trzech premier, bo oprócz prezentacji nowej kolekcji oraz specjalnie zaprojektowanej biżuterii tego wieczoru swoją oficjalną premierę miała nowa linia kosmetyków pielęgnacyjnych dla kobiet i mężczyzn, sygnowana nazwiskiem projektanta – tołpa:® by Mariusz Przybylski. To kosmetyki dla tych, którzy od schematów wolą nowe, odważne rozwiązania. Dla tych, którzy nawet jeśli czasami żyją za szybko, to nie zapominają, by o siebie zadbać.
Partnerami pokazu Mariusza Przybylskiego były marki: BMW, Briju, Electrolux, Tołpa, PRIMAMODA, Sebastian Professional, ARTDECO, Babyliss i Koneser.
Medialnymi partnerami pokazu były magazyny: Viva, Viva Moda, Party oraz Flesz.
Wybrane wzory z kolekcji pokazu wejdą do casualowej linii – „philosophy by Mariusz Przybylski” i będą dostępne w butiku projektanta przy ul. Wilczej 8 w Warszawie oraz na http://butik.mariuszprzybylski.com.