Home / PARTNER MK  / Tru Trussardi – światowy symbol włoskiego luksusu

Tru Trussardi – światowy symbol włoskiego luksusu

Marka z tradycjami, a jednak doskonale wpisująca się we współczesność.

Niegdyś dla rodziny królewskiej, dziś dostępna dla każdego / fot. materiały prasowe

W 1911 roku w Bergamo we Włoszech Dante Trussardi otworzył fabrykę. Rozpoczął od produkcji luksusowych skórzanych rękawiczek. Marka od początku zaczęła z jakościowego wysokiego „C”. Dzięki temu od niemal pierwszych lat istnienia, zyskała i potem utrzymywała wiodącą pozycję na rynku galanterii. Jednym ze strategicznych posunięć firmy, które okazało się nie lada sukcesem była współpraca z brytyjską rodziną królewską, stając się jej oficjalnym dostawcą

Niegdyś dla rodziny królewskiej, dziś dostępna dla każdego / fot. materiały prasowe

Niegdyś dla rodziny królewskiej, dziś dostępna dla każdego / fot. materiały prasowe

Potomkowie Dantego Trussardi w miarę rozwoju firmy, bazując na doskonałej jakości i rzemiośle marki, jakie udało się wypracować od samego początku, produkowali coraz szerszy asortyment skórzany. W ekskluzywnej ofercie pojawiły się szykowne kurtki, ale też artykuły do biura czy walizki.

Wyrazista identyfikacja wizualna – logo charta

Trussardi jako pierwsza marka na świecie przyjęła w roku 1973 logo charta. Zdecydowano się na ten krok, aby położyć kres lub chociażby w znacznym stopniu ograniczyć falę podrabianych towarów. Problem tej nieczystej konkurencji trapił firmę już w latach 60.tych XX wieku. Właściciele szukali więc sposobu na to, jak odróżnić swoje wyroby od innych. Tym bardziej, że tamte były zwykle gorszej jakości. Tak wyszło, że jako pierwsi postawili na identyfikację swojej marki poprzez jeden rozpoznawalny znak.

Ciągły rozwój

Lata 80-te ubiegłego stulecia to czas, gdy Trussardi wprowadził nowe linie – Trussardi Jeans, Home, Baby, Junior, Eyewear, a także Perfumes. Rok 2005 był natomiast początkiem linii Tru Trussardi. W 2011 roku marka obchodziła swoje setne urodziny. Z tej okazji powstały zupełnie nowe zapachy perfum – Trussardi Donna oraz Uomo. Grupa Trussardi liczy na dyie} dyisiejsyz ponad 400 punktów sprzedaży w różnych zakątkach globu.

Kiedy taka marka, jak Trussardi może się cieszyć renomą oraz ugruntowaną pozycją pod względem sprzedaży, przychodzi czas na nowe inwestycje oraz patronaty ważnych lokalnie i globalnie wydarzeń. Marka jest wtedy jeszcze bliżej swoich klientów, zacieśniając z nimi kontakty. Pokazuje też, że nie boi się nowych wyzwań. Jedną z takich nowych inwestycji jest lokal II Ristorante Trussardi Alla Scala.

Marką zarządza już czwarte pokolenie Trussardich i, co charakterystyczne, firma nadal pozostaje firmą rodzinną, nie majc znamion chodnej korporacji. Ostatnio na jej czele stoi Beatrice Trussardi. Włoski styl, za którym stoi doskonałe rzemiosło, to prawdziwa i solidna wizytówka na przestrzeni dziesięcioleci. To, jaki odnotowuje rozwój w XXI wieku pokazuje, jak wiele może mieć do zaoferowania współczesnym pokoleniom, niejako ucząc je ponadczasowej elegancji. Nieprzypadkowo rozwijane są linie Baby i Junior, aby stylu Trussardi uczyć już od przysłowiowej kołyski.

Mecenat nad sztuką

Mecenasowanie sztuce zawsze dobrze kojarzy się z modą, szykiem i wysoką jakością. Nie bez przyczyny więc Beatrice założyła fundację Fondazione Nicola Trussardi, która organizuje międzynarodowe wystawy artystów z różnych krajów. Palazzo Marino Alla Scala jest więc nie tylko jednym z największych butików i, jak współcześnie się o nich mówi, także showroomów we Włoszech, lecz głównie centrum kulturalnym. To w tym miejscu mają miejsce wystawy, wykłady oraz koncerty, które swoim poziomem zaspokajają gusta włoskiej elity i zagranicznych gości.

Styl Trussardi zaczarowany w zapachach

Zapachy Trussardi to dosłownie powiew prawdziwego luksusu. Bardziej, aniżeli akcesoria czy ubrania, zapachy Trussardi docierają do zmysłów tych, którzy z nimi obcują. Zresztą, zapach jest w końcu uzupełnieniem idealnej stylizacji. Powinien pasować do stylu życia, gustu, ale także nastroju. Aplikując sobie perfumy, sprawiamy sobie niewątpliwie przyjemność, zwłaszcza wtedy, gdy dopełniają idealnej kompozycji tych wszystkich wcześniej wymienionych czynników.

Amatorami zapachów Trussardi są zwykle osoby świadome swojego stylu, pewne siebie, zdecydowane, konsekwentne w działaniu, klasyczne, ale też z odrobiną szaleństwa. Nuty zapachowe Trussardi intrygują. Taki jest tajemniczy, ale sugestywny męski My Land w skórzanej oprawie. Kobiece zapachy tej marki podkreślają jej kruchą, delikatną i subtelną naturę, jakkolwiek by nie była wyzwolona i nieugięta w działaniu. Taki jest zapach Delicate Rose czy My Name. Nie bez powodu w jednej z kampanii reklamowych marki brała udział Anja Rubik, której uroda, charakter i osobowość są mieszanką klasyki i szaleństwa, niełatwych do jednoznacznego zaklasyfikowania.

Tru Trussardi w polskich galeriach handlowych

Tru Trussardi jest dziś marką bardzo dobrze znaną w Polsce. Oferuje kolekcje dodatków i odzieży tworzący pewien charakterystyczny miejski wizerunek, można by rzec – europejski. W założeniu marketingowym przekazu marki Trussardi jest pewna propozycja nowego trybu życia, niezależnie od wieku zapisanego w metryce. Łączenie różnych faktur materiału, czy zaskakujące dodatki dodają odrobiny pieprzu klasyce włoskiego stylu, z jakiego zrodziła się marka przed ponad stu laty. Eksperyment i innowacyjność chętnie stosowane są przez projektantów Tru Trussardi po to, by dodać jej powiewu świeżości, jakiej klientom w różnym wieku tak bardzo potrzeba dziś na co dzień.

Kolekcje Tru Trussardi znaleźć można w m.in. w trójmiejskiej galerii handlowej CH Klif, gdzie dostępna jest linia Trussardi Jeans, odważnie konkurująca jakością z typowymi markami jeansowymi, takimi jak Wrangler, Lee czy Lewis.

 

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Czemu pytam?

Chcę być informowany/a o odpowiedziach