@mamaiwerka i inne mamy (i córki) na TikToku
@mamaiwerka, @korpo_matka – znasz jakieś mamy na TikToku?

Mam i Werka mają na TikToku ponad ilion obserwujących / fot. materiały prasowe TikTok
Media społecznościowe karmią się pozytywnymi emocjami, jakie wzbudzają popularne święta. Aplikacja TikTok nie jest wyjątkiem i co roku przed Dniem Matki (26 maja) przygotowuje się do tego święta podsuwając użytkownikom wyzwania i hasztagi.
Kochamy mamy na TikToku
Ubiegłoroczny hashtag #kochamymamy obejrzano już ponad 20 milionów razy. W tym roku z okazji Dnia Mamy TikTok dzieli się wizerunkami polskich mam korzystających z aplikacji i zaprasza do udziału w challeng’u #mamynatiktoku.
Zobacz też, co o relacjach matek z córkami mówi psychoterapeuta prof. Bogdan de Barbaro
@mamaiwerka
Międzypokoleniowość na TikToku jest coraz bardziej widoczna. Duety matka-córka są niezwykle popularne w aplikacji.
– Z mamą od zawsze mam świetny kontakt i jest dla mnie prawdziwą przyjaciółką. Chciałyśmy pokazać młodym odbiorcom, że z rodzicami też można się dobrze bawić, dlatego stworzyłyśmy nasz profil na TikToku. Często słyszymy od osób w młodszym wieku, że ich mamy lubią oglądać nasz duet. Na profilu staramy się pokazać, że niezależnie od wieku można być sobą – mówi Werka z duetu @mamaiwerka (ponad 1 milion obserwujących na TikToku!)
Według Werki tiktokowa wspólnota z mamą dobrze wpływa na ich relacje:
– Odkąd moja mama przegląda TikToka, lepiej się rozumiemy. Gdyby każdy rodzic poświęcił chwilę na poznanie tej platformy, na pewno łatwiej zrozumiałby swoje dziecko. Innym mamom w dniu ich święta życzymy, żeby pamiętały, że mają w sobie dużo siły, żeby zawsze czuły się młode i piękne, i żeby nie bały się być sobą.
@korpo_matka
Matki i córki na TikToku chętnie dzielą się swoimi historiami, odpowiadają na trudne pytania związane z rodziną oraz akceptacją siebie. Młodsze dzieci także zapewniają zdrową dawkę śmiechu: są kopalnią kultowych tekstów i inspiracją do pokazania innym, że żyjąc z dorastającym dzieckiem, nie da się nudzić, co można zauważyć między innymi na profilu @korpo_matka (97 tysięcy obserwujących w aplikacji).
Mamy na TikToku
Według twórców TikToka platforma ta jest idealnym miejscem do pokazywania kreatywności i dzielenia się inspirującymi historiami:
– W aplikacji pewne siebie kobiety epatują pozytywnym podejściem do życia i udowadniają, że każda mama może wyrazić swoją pomysłowość oraz przedstawić macierzyństwo na swój własny, unikalny sposób. Wiele z nich odnajduje małe radości w codziennym życiu oraz obowiązkach. Często oglądają treści video poświęcone domowym lifehackom, sprzątaniu (wyzwanie #cleantok poświęcone tej tematyce ma globalnie ponad 12 miliardów wyświetleń!) czy gotowaniu nieskomplikowanych, ale efektownych dań.
@mamanaobrotach
Mamy na TikToku chętnie występują również w rolach komediowych, w aplikacji zwanych „POV” (ang. point of view, czyli punkt widzenia), które biją rekordy popularności. Jedną ze znanych TikTokerek, która przełamuje wizerunek stereotypowej mamy, jest @mamanaobrotach (prawie milion fanów w aplikacji). Komediowe zacięcie oraz charakterystyczne posługiwanie się śląską gwarą zapewniło jej popularność i zaskarbiło serca wielu rówieśniczek.
chellenge #mamynatiktoku czyli TikTok na Dzień Matki
Na 26 maja zespół TikTok Polska przygotował hashtag chellenge #mamynatiktoku, który zachęca mamy do pokazania się w aplikacji. Pod tym hashtagiem odnaleźć będzie można portrety polskich mam, które wykazują się siłą, poczuciem humoru i dzielą się swoją historią. Na dzień mamy TikTok zaplanował również transmisję live z gośćmi: @mamanaobrotach, @mamaiwerka, @korpo_matka oraz @zorganizowana_mama (24 tysiące obserwujących w aplikacji).
Przeczytaj koniecznie: Halo, córciu, tu mama! Co robić, gdy mama dzwoni za często?
TikTok – co to takiego?
TikTok jest platformą dla krótkich filmów nagrywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Z TikToka najchętniej korzystają młodzi ludzie, ale od kiedy jego popularność przyrasta w oszałamiającym tempie, zakładają tutaj konta także firmy, które chcą wykorzystać popularność tego medium. Chociaż dla nowych użytkowników ta aplikacja wydaje się być wielkim chaosem to od TikToka zaczęła się kariera wielu artystów (zobacz np.: carolesdaughter – nowy talent! Od TikToka do kontraktu płytowego)
Sam TikTok, który posiada globalne biura w Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, Berlinie, Polsce, Izraelu, Dubaju, Bombaju, Krajach Nordyckich, Singapurze, Dżakarcie, Seulu i Tokio, pisze o sobie tak: „Naszą misją jest inspirowanie i wzbogacanie życia ludzi poprzez oferowanie im miejsca do twórczej ekspresji i wymiany doświadczeń, które są prawdziwe, radosne i pozytywne.”
Ocena, na ile udaje się tę misję realizować, należy do użytkowników