Tuesday, October 19, 2021
Home / PARTNER MK  / Temat: ODCHUDZANIE

Temat: ODCHUDZANIE

Pytanie od czytelnika: Czy wyciąg z białej fasoli naprawdę pomoże mi schudnąć?

fot. istock

Pytanie od czytelnika: Czy wyciąg z białej fasoli naprawdę pomoże mi schudnąć?

fot. istock

fot. istock

Odpowiedź:

Suplementy zawierające wyciągi z białej fasoli (Phaseolus vulgaris) są promowane do utraty wagi, ponieważ działają one jak blokery na skrobię, poprzez hamowanie enzymu amylazy. Trawiona skrobia, w przeciwnym razie zamienia się na cukier. Jak to opisano w artykule w ConsumerLab, wykazano wiele korzyści w badaniach krótkoterminowych.

Przegląd sześciu badań klinicznych białych fragmentów fasoli wykazuję  statystycznie redukcję tkanki tłuszczowej, średnio większą o około 2 razy, w porównaniu z placebo.

Trzy z powyższych badań były wykonane przy popularnej marce ekstraktu z białej fasoli, który neutralizuję skrobię (Starchlite). W jednym z badań osoby z nadwagą otrzymywały 3000 mg ekstraktu dziennie lub placebo i stosowały dietę bogata w  węglowodany. Po 8 tygodniach osoby przyjmujące ekstrakt straciły średnio 8,3 kg, podczas gdy osoby z placebo straciły tylko średnio 1,65 kg. W drugim badaniu, uczestnicy wzięli udział w programie odchudzającym, w tym dieta, ćwiczenia i modyfikacje behawioralne i otrzymywali  2000 mg ekstraktu dziennie lub placebo przez 4 tygodnie. Ogólnie, wyniki te różniły się od poprzednich, jednak u osób z najwyższym spożycia węglowodanów przyjmujących ekstrakt, zauważono znaczną redukcję ciężaru i rozmiaru talii w porównaniu z placebo. Trzecie badanie obejmowało znacznie mniejszą dawkę – 445 mg ekstraktu, a badanym ograniczono spożycie kalorii w diecie. Po 30 dniach, osoby biorące Starchlite straciły 9,8 kg w porównaniu z 0,8 wśród pacjentów przyjmujących placebo i doświadczyli znacznie większą redukcję tkanki tłuszczowej masy i obwodu talii.

Wykazano, że biała fasola jest bezpieczna w użytkowaniu – najczęstsze skutki uboczne są to łagodne objawy ze strony przewodu pokarmowego, takie jak gaz i wzdęcia, która pojawiają się zwykle na początku stosowania. Konieczne są jednak badania w celu określenia bezpieczeństwa suplementacji długoterminowej.

W odpowiedzi na pytanie,  z powyższych badań wynika, że ekstrakt z białej fasoli najczęściej jest bardzo dobrym suplementem diety i wykazuję działanie na znaczącej grupie ludzi.

Oceń artykuł
1KOMENTARZ
  • Avatar
    Mary31 11 grudnia, 2015

    Nareszcie ktoś napisał o białej fasoli! Od dawna ją stosuję, nie wiedziałam tylko o skuteczności starchlite.. muszę sprawdzić 🙂

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach