Home / PARTNER MK  / Tej wiosny odzyskaj formę z LightBox

Tej wiosny odzyskaj formę z LightBox

Proste wskazówki, które pomogą przestawić się na zdrowe odżywianie

Łosoś pieczony z cukinią i pomidorami, warzywa na parze, ryż czarny. Dieta pudełkowa LightBox

Łosoś pieczony z cukinią i pomidorami, warzywa na parze, ryż czarny / fot. LightBox

Wiosna zawitała już na dobre, wraz z nią ciepłe, słoneczne dni, można więc wyjąć z szafy lżejsze stroje. To wyraźny sygnał, że pora zawalczyć o wymarzoną sylwetkę, ale też o zdrowie i energię potrzebną do działania. Wcale nie musi to oznacza katowania się restrykcyjnymi dietami i długich godzin na bieżni czy na siłowni. Nie daj się zwariować i nie porywaj się na szalone wyzwania, w ramach których masz zrzucić 10 kilo w miesiąc, a do tego wystartować w półmaratonie! Oto kilka prostych wskazówek, jak odzyskać formę na wiosnę

Jak zacząć zdrowe odchudzanie?

Przyjrzyj się temu, co jesz i pijesz na co dzień. Sięgasz po gotowe dania i słodkie napoje, bo nie masz pod ręką nic bardziej wartościowego? Codziennie robisz sobie cheat day i raczysz się czymś słodkim, bo „życie jest za krótkie”? Odchudzasz się do kolacji, a wieczorem zjadasz wszystko, co masz w lodówce? Pora zracjonalizować podejście.

 

Stek Salisbury ze słonecznikiem w sosie pieprzowym, groszek, dieta pudełkowa LightBox

Stek Salisbury ze słonecznikiem w sosie pieprzowym, groszek / fot. LightBox

Plan minimum na zdrowe odżywianie

Choć dietetycy nie zalecają gwałtownych zmian i radykalnego eliminowania produktów z diety, to zgodni są co do jednego – w zdrowej diecie nie ma miejsca na słodkie napoje (w tym soki owocowe, które zawierają tyle cukru, co napoje gazowane), chipsy, batony, kupne ciastka, zupki w proszku itp. Pożegnaj się z nimi już dziś – pij wodę, herbatę, ewentualnie soki warzywne, a w napadach głodu sięgaj po banana, jabłko, jogurt naturalny, kefir czy garstkę orzechów. Dodatkowo codziennie przez pół godziny spaceruj szybkim krokiem. Może nie stracisz wiele na wadze, ale już za kilka tygodni poczujesz się znacznie lepiej.

 

Danie cateringu LightBox: Strogonow z tofu, warzywa na parze, kasza gryczana

Strogonow z tofu, warzywa na parze, kasza gryczana / fot. LightBox

Jak schudnąć na dobre?

To już większe wyzwanie, ale wszystko jest dla ludzi! Zacznij od planowania – pomyśl o tym, co zjesz na śniadanie (płatki owsiane, jajecznicę, pieczywo pełnoziarniste, sałatę, pomidora), co weźmiesz do pracy (zupę jarzynową, sałatkę z awokado, grillowaną pierś z kurczaka z warzywami), a co przyrządzisz na kolację (coś lekkiego, ale pożywnego). Następnie wypisz na kartce listę potrzebnych produktów, zrób zakupy i poświęć jedno popołudnie na przygotowanie większej ilości posiłków. Część z nich możesz zamrozić, inne przechowywać w lodówce, a np. szpinak czy sałatę po prostu umyć i poporcjować, żeby można było po nie szybko sięgnąć. Zainspiruj się hasztagiem #mealprep i czerp inspirację z Instagrama – może natchnie Cię to do prowadzenia własnej kroniki?

 

Danie cateringu LightBox: Jogurt z musli Ali Baba, hummus w pudełku

Jogurt z musli Ali Baba, hummus / fot. LightBox

Najważniejsze zasady zdrowego odżywiania to dużo warzyw, trochę owoców, produkty pełnoziarniste (chleb, kasze, ryż, makaron), białko pod postacią chudego mięsa, jogurtu naturalnego i ryb, zdrowe tłuszcze (przede wszystkim oliwa z oliwek, ale też olej rzepakowy czy awokado) oraz nasiona i orzechy. Jedz regularnie pięć niewielkich posiłków dziennie, a szybko zobaczysz efekty. Tylko nie zapomnij o spacerach, możesz też chodzić na basen, jeździć na rowerze czy rozpocząć przygodę z bieganiem.

Catering dietetyczny pomoże Ci schudnąć

Jeśli myśl o planowaniu posiłków, zakupach i spędzeniu pół dnia w kuchni działa na ciebie odstręczająco, nie oznacza to wcale porażki już na starcie. Możesz zawsze wybrać catering dietetyczny LightBox – zbilansowane zestawy diety są komponowane przez zespół doświadczonych dietetyków, nad przygotowaniem posiłków czuwa profesjonalny szef kuchni, a terminowość dostaw do ponad 60 miast w Polsce zapewnia flota samochodów-chłodni. Dla odchudzających się polecana jest dieta pudełkowa Slim Optimum, ale można wybrać też m.in. opcję No Fish, Vege czy Lactose Free dla osób z nietolerancją laktozy. LightBox to jedyny catering dietetyczny w Polsce, który posiada rekomendację Instytutu Żywności i Żywienia.

 

Kasza quinoa na mleku z jagodami, catering LightBox

Kasza quinoa na mleku z jagodami / fot. LightBox

Optymalne tempo chudnięcia i aktywność na świeżym powietrzu

Ile kilogramów tygodniowo można zrzucać bezpiecznie? W zależności od wagi początkowej i proporcji tłuszczu w organizmie, może to być nawet 1 do 1,5 kg tygodniowo. Pilnuj, żeby przerwy między posiłkami nie były zbyt długie, by nie dopuścić do uczucia głodu – wtedy łatwiej złamać postanowienia i zaspokoić go byle czym. Jeśli będziesz spożywać dużo błonnika (źródło: kasze, makarony, rośliny strączkowe, warzywa, nasiona), to nie powinno dochodzić do takich sytuacji. Wielkim sprzymierzeńcem odchudzania jest aktywność fizyczna, a dodatkowo sport na świeżym powietrzu dobrze wpływa na samopoczucie. Wiosną spędzaj jak najwięcej czasu na zewnątrz i ciesz się słońcem – dobry nastrój pomaga wytrwać w diecie!

 

Pasztet jajeczny w piknikowym koszu, dieta LightBox

Pasztet jajeczny – idealny na piknik! / fot. LightBox

źródło: materiał Partnera MK
Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Czemu pytam?

Chcę być informowany/a o odpowiedziach