Monday, May 23, 2022
Home / Kuchnia  / Diety  / Te zdrowe przekąski przygotujesz w kilkanaście minut!

Te zdrowe przekąski przygotujesz w kilkanaście minut!

... no i ta frajda z udanej kuchennej rewolucji

Zdrowe przekąski

fot. Louis Hansel / Unsplash

Powszechnie wiadomo – utrzymanie zdrowej diety to trudne zadanie. Każdemu zdarzają się chwile słabości, w których ma ochotę sięgnąć po coś pysznego i poprawiającego nastrój. W takich momentach najlepiej samodzielnie przygotować zdrowe przekąski, które będą zdrowszą i mniej tuczącą alternatywą dla gotowych łakoci

 

Prawidłowe, racjonalne odżywianie to jeden z filarów zdrowego stylu życia. Jednak zbyt restrykcyjne diety, które kategorycznie zabraniają spożywania niektórych pokarmów, są zwykle skazane na porażkę. Trudno jest ciągle odmawiać sobie przyjemności. To jednak nie znaczy, że powinniśmy się poddać i porzucić zdrowe odżywianie; istnieją lżejsze, apetyczne zamienniki popularnych przekąsek. Warto znać te kilka przepisów na smakołyki, które pomogą wytrwać na diecie, a jednocześnie dostarczą wrażeń smakowych.

Deser jogurtowy

Jedną z najłatwiejszych propozycji jest deser jogurtowy. Tę przekąskę można przygotować w praktycznie nieskończonej liczbie wariantów – nie ma możliwości, aby się znudziła. Bazą deseru jest jogurt naturalny, można wybrać zarówno ten mleczny, jak i roślinny. Należy zwrócić uwagę czy w składzie nie znajduje się cukier, osoby na ścisłej diecie redukcyjnej powinny też sprawdzić zawartość tłuszczu. Do jogurtu można dodać owoce zarówno świeże, jak i suszone. Ciekawym rozwiązaniem będą także truskawki liofilizowane (https://go4taste.pl/truskawki-liofilizowane.html), które dodadzą deserowi chrupkości. Składnikiem deseru mogą również być płatki z różnych kasz, czy ekspandowane ziarna zbóż. Świetnie sprawdzą się także przeróżne orzechy i pestki. Na końcu dekorujemy naszą przekąskę; można posypać ją siemieniem lnianym, kokosem lub chia. Efektownym akcentem będą też maliny liofilizowane, które wcześniej rozkruszymy na lekki puder. Składniki tego deseru warto często zmieniać, tak aby jeść jak najbardziej różnorodnie.

Zdrowe przekąski ‒ chipsy z batatów

Kolejną propozycją są aromatyczne i chrupiące chipsy z batatów. Ich niewątpliwymi zaletami jest łatwość przygotowania oraz możliwość odtworzenia ulubionego smaku. Bataty należy pokroić w cieniutkie plasterki i wrzucić do miski. Następnie dodać nieco oliwy, ulubione przyprawy i ewentualnie sól do smaku. Bataty świetnie komponują się z majerankiem, tymiankiem, rozmarynem, oregano, pietruszką czy bazylią. Można także dodać suszony czosnek i pomidory. Wielbiciele ostrzejszych smaków mogą także wykorzystać suszone chili lub pieprz kajeński. Tak przygotowane chipsy układamy na blaszce i pieczemy, aż nabiorą odpowiedniej chrupkości. Taka przekąska świetnie sprawdzi się np. podczas wieczorów filmowych.

Czekoladowe kulki z daktylami

Idealnym zamiennikiem czekoladowych pralinek mogą być apetyczne kulki, które przygotujemy bez dodatku cukru. Wystarczy zmiksować migdały na w miarę jednolitą masę i dodać do nich naturalne kakao. Następnie uformować z nich niewielkie kulki i obtoczyć je w wiórkach kokosowych, posiekanych orzechach, pistacjach czy pudrze z liofilizowanych owoców. Do „panierki” można dodać także przypraw takich jak cynamon, imbir czy suszona skórka z pomarańczy. Przed podaniem przekąskę najlepiej jest schłodzić.

Źródło: materiał Partnera MK
Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach