Wednesday, August 4, 2021
Home / Uroda  / Sposoby na wiosenne przesilenie

Sposoby na wiosenne przesilenie

Wiosna coraz bliżej, ale ty czujesz się zmęczona i rozdrażniona. To mogą być oznaki przesilenia wiosennego. Nie czekaj, aż samo przejdzie – wypróbuj kilka sprawdzonych sposobów.

Słońce skutecznie zwalczy objawy wiosennego przesilenia. | fot. Fotolia

Wiosna coraz bliżej, chciałoby się tryskać energią i dobrym humorem. Ale ty czujesz się zmęczona i rozdrażniona. To mogą być oznaki przesilenia wiosennego, które odczuwa jedna trzecia Polaków. Nie czekaj, aż samo przejdzie – wypróbuj kilka sprawdzonych sposobów.

Słońce skutecznie zwalczy objawy wiosennego przesilenia. | fot. Fotolia

Słońce skutecznie zwalczy objawy wiosennego przesilenia. | fot. Fotolia

A.D.E.K., czyli witaminy
Zimą dostęp do świeżych warzyw i owoców jest ograniczony, więc przerzucamy się na produkty kiszone i mrożone. Tymczasem dobre samopoczucie jest praktycznie niemożliwe bez prawidłowej diety. Włącz do jadłospisu więcej warzyw i owoców. Witaminy z grupy A znajdziesz w produktach czerwonych i pomarańczowych – marchewce, papryce, moreli, dyni. Nabiał, czyli sery, mleko czy twarożki, dostarczą odpowiedniej ilości białka
i witaminy D, a orzechy i ziarna są bogate w witaminę E. Kolor zielony oznacza, że produkty zawierają witaminę K – zajadaj więc ogórki, sałatę, szparagi czy cukinię. Warto zwiększyć odporność, jedząc więcej cytrusów, kiszonej kapusty czy natki pietruszki – magazyny wit. C.

Ruch to zdrowie!
Zimowe wieczory spędzamy zazwyczaj w domu przed telewizorem. Pora rozruszać ciało, przyzwyczajone do błogiego lenistwa. Wybierz sport, który sprawia ci przyjemność, najlepiej na świeżym powietrzu – gimnastyka, jogging, tenis. Ważne, by wybraną dyscyplinę uprawiać regularnie. Dzięki temu, nie tylko wzrośnie twoja kondycja i odporność, ale także samoocena – ciało odzyska smukłość i giętkość. Wiosenna sukienka na pewno jest warta odrobiny pracy. Ponadto, podczas wysiłku, mózg wytwarza endorfiny, czyli hormony szczęścia, które chronią nas, między innymi, przed stresem i łagodzą objawy przesilenia wiosennego.

Akcja – regeneracja
Zadbaj o skórę, która traktowana zimą raz mroźnym, raz ciepłym powietrzem, teraz potrzebuje regeneracji. Nie musisz odwiedzać SPA, możesz urządzić je w domu. Weź długą kąpiel w aromatycznych olejkach i zainwestuj w dobrze nawilżający balsam. Koniecznie odwiedź też fryzjera – włosy schowane pod czapką podczas zimowych dni, są przesuszone i elektryzują się. Podcięcie końcówek i maska regeneracyjna, przywróci im dobry wygląd. A nowa fryzura poprawi samopoczucie. Najmodniejsze propozycje stylistów to w tym roku krótkie włosy z długą grzywką, wyglądające naturalnie. Hitem sezonu jest kolor zwany „brond”, czyli połączenie blondu z brązem. Więcej informacji o trendach znajdziesz tutaj.

W stronę słońca
Tak długo wyczekiwane w końcu wygląda niepewnie zza chmur, więc wskakuj w wygodne buty i ruszaj na spacer. Słońce poprawia nastrój, jest naturalnym antydepresantem. Promienie dostarczają także kościom witaminę D, odpowiedzialną za wytrzymałość. Muśnięta słońcem twarz od razu wygląda bardziej wiosennie! Pamiętaj jednak o filtrach – nawet jeśli wydaje ci się, że słońce jest łagodne, to szkodliwe promienie UV wnikają w skórę, przyspieszając proces starzenia. Dlatego przed wyjściem, nakładaj na twarz i odkryte części ciała krem z filtrem, odpowiednio przystosowany do karnacji.

Paulina Padzik

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach