Monday, August 8, 2022
Home / Styl życia  / Dom  / Jak poradzić sobie z upałem w nocy? 5 prostych sposobów

Jak poradzić sobie z upałem w nocy? 5 prostych sposobów

Którego z nich nie znałaś?

upal w nocy

Czy wiesz, jak poradzić sobie z upałem w nocy? / fot. Andrea Piacquadio / Pexels

Fale upałów nie odpuszczają już od dłuższego czasu – także w nocy. Nie wszyscy jednak znoszą panujące na zewnątrz temperatury równie dobrze. W jaki sposób najlepiej przygotować się do snu, gdy na zewątrz wciąż jest gorąco? Sprawdź naszych pięć sposobów na ratunek przed upałem w nocy

1. Wypij ciepłą herbatę

Zrezygnuj z zimnych napojów przed pójściem spać. Jeżeli przed snem wypijesz wodę z lodem, zmusisz swoje ciało do tego, by zaczęło sie ogrzewać. Paradoksalnie to właśnie ciepła lub nawet gorąca herbata sprawi, że gruczoły potowe zostaną pobudzone do pracy, a w efekcie organizm się ochłodzi. Nie zapomnij także o zjedzeniu posiłku odpowiednio wcześniej przed snem (najpóźniej 3 godziny), by organizm mógł go przetrawić i skupić się na przygotowaniu do snu. 

 

2. Zadbaj o pomieszczenie

Dokładnie wywietrz pomieszczenie przed snem, z kolei w dzień pozostaw okna zamknięte, a najlepiej zasłonięte żaluzjami, by nie nagrzać zbytnio pokoju, w którym będziesz spać. Przed snem możesz także włączyć wiatrak. Jeżeli nie posiadasz wiatraka chłodzącego, a jedynie zwykły, dobrym pomysłem będzie postawienie przed nim czegoś zimnego – jak płaski talerz z lodem, by powietrze stało się chłodniejsze. Warto zadbać o to, by powietrze nie było suche, ponieważ podrażnia oczy i gardło, co może powodować wybudzanie w nocy. Godzinę przed snem włącz nawilżacz powietrza, by czuć się komfortowo podczas snu.

 

3. Jak sobie pościelisz…

Kolejnym istotnym czynnikiem jest miejsce, w którym śpimy. Trudno jest dobrze znieść upał w nocy, gdy przez cały rok używamy kołdry o tej samej grubości. W lecie zimową kołdrę najlepiej wymienić na wykonaną z materiału, który dobrze pochłania wilgoć, lub chociaż na cieńszą niż zimowa. Jeżeli nie posiadamy cienkiej kołdry, sprawdzić może się też spanie pod samą poszewką. Jeśli upały bardzo nam doskwierają, możemy pokusić sie też o wymianę materaca na ten dostosowany do wysokich temperatur. Powinniśmy również odpowiednio dostosować piżamę, lub wymienić ją na przewiewną koszulkę czy nawet samą bieliznę.

 

Zobacz koniecznie:
Poradnik urodowy na lato – najlepsze sposoby nawilżenia skóry

 

4. Ochłodź ciało

Choć od wewnątrz powinniśmy zadbać raczej o ogrzewanie ciała, od zewnątrz na pewno będzie nam lepiej, jeżeli odpowiednio się schłodzimy. W tym celu powinniśmy wziąć chłodny prysznic zaraz przed snem. Jeżeli to nie wystarczy, zaopatrz się w butelkę wody z lodem i połóż ją obok łóżka. W momencie, gdy zrobi się zbyt gorąco, przyłóż ją do swojego ciała lub spryskaj się chłodną wodą. Przed snem możesz też zostawić poduszkę w lodówce, aby kładąc się spać była ona odpowiednio chłodna. 

 

5. Zatroszcz się o siebie

Bardzo ważne jest, abyś w tym gorącym okresie szczególnie zadbała o swoje ciało. Przed snem możesz posmarować je aloesem, który uprzednio schowany był w lodówce – nie tylko nawilży on skórę, ale też dodatkowo ją ochłodzi. Przed snem nie jest zbyt dużo białka, by nie wspomagać metabolizmu. Postaraj się też nie ćwiczyć bezpośrednio przed snem – aktywność fizyczną zaplanuj raczej na rano. Istnieje również teoria, że na ochłodzenie może pomóc mentol, dlatego przed snem możesz posmarować czoło mentolowym olejkiem, by ochłodzić nieco głowę. Przede wszystkim pamiętaj jednak o piciu wody w ciągu dnia.

 

Sprawdź też:
Jak mieć świadomy sen?

Dziennikarka z ambicjami, masą pozytywnej energii i tuzinem pomysłów. Interesuje się modą, psychologią i radiem. Prowadzi media społecznościowe. Otwarta na wszelkie nowości, nie boi się pająków, samotnych podróży ani ciekawych wyzwań.

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ