Solna1: modowa przestrzeń kobiet
Dlaczego Bożena Dykiel, Joanna Kurowska i Anna Radwan na jedną noc stały się modelkami?
Pokazy polskich i zagranicznych projektantów, wystawa fotografii krakowskiego artysty, degustacja wina z lokalnej winnicy. To tylko kilka atrakcji jakie przygotowała firma Gawor podczas inauguracji swojego pierwszego showroomu w Krakowie. Uroczyste otwarcie Solnej 1 miało miejsce 23 listopada 2016 w kamienicy na Starym Podgórzu. Atrakcją wieczoru był pokaz warszawskiej projektantki gwiazd, Doroty Goldpoint. Kreacje z najnowszej, jesiennej kolekcji designerki zaprezentowały gościom znane i lubiane aktorki m.in. Bożena Dykiel i Joanna Kurowska
Showroom na Solnej 1 to 250 m2 nowoczesnej przestrzeni, ulokowanej w strategicznym miejscu, na dynamicznie rozwijającym się Starym Podgórzu Krakowa. Miejsce przeznaczone jest dla kobiet, które szukają alternatywy dla tradycyjnej formy zakupów. Krakowianki znajdą na Solnej unikatowe produkty i kolekcje znanych i cenionych polskich marek. Pomysłodawcy konceptu planują także, by przestrzeń dla kobiet tętniła życiem artystycznym. W ciągu najbliższego roku w showroomie planowane są pokazy mody, warsztaty stylizacji, wernisaże i wystawy fotografii. Dodatkowo klientki Solnej 1 podczas swoich zwykłych, codziennych czynności takich, jak zakupy będą mogły również wesprzeć podopiecznych Fundacji Głos Serca – współpracującej z showroomem.
Dla kogo Solna 1?
Inspiracją projektantów są świadome siebie kobiety oraz ich potrzeby. Do każdej klientki podchodzą indywidualnie. „Wiemy jak ważna jest odpowiednia atmosfera i nastrój podczas zakupów, dlatego zdecydowaliśmy się otworzyć miejsce, do którego nasze klientki będą przychodzić, by poczuć się wyjątkowo. Showroom to nie kolejny sklep, ale miejsce, gdzie kobiety mogą oderwać się od codzienności” – mówi Piotr Gawor, inicjator showroomu.
W showroomie dostępne będą ekskluzywne torebki firmy Gawor Collection. Producent galanterii skórzanej oferuje produkty, które są znakomitym uzupełnieniem stroju biznesowego. Na klientki Solnej 1 czekać będą torebki różnej wielkości oraz aktówki na dokumenty i laptopy w asyście innych nietuzinkowych produktów i akcesoriów niezbędnych każdej kobiecie. Mieszkanki Krakowa, które zdecydują się odwiedź butik będą mogły kupić produkty marek takich jak: Cataleya Exlusive, Tomasz Jakowienko, Julia Gastoł, Kabala, Morozov, Nomore, Tso Moriri, Valentovich, Zień. Dodatkowym atutem będzie dostępność kreacji projektantki Doroty Goldpoint. Solna 1, to kolejny po Wilczej 22 w Warszawie, butik designerki.
Wszystkie ubrania marki Dorota Goldpoint są szyte w Polsce z naturalnych tkanin, głównie z jedwabiu, wełny, kaszmiru, bawełny. W butiku wybrane modele dostępne będą do rozmiaru 42, dodatkowo indywidualne zamówienia realizowane będą do rozmiaru 54.
Otwarcie z pompą
Uroczyste otwarcie showroomu, które odbyło się w środowy wieczór poprowadził aktor, Andrzej Młynarczyk. Wśród zaproszonych gości pojawiły się m.in.: Ewa Pacuła, Anna Radwan, Karolina Chapko, Gabriela Oberbek, Beata Schimscheiner z córką Leną, Marta Bizoń, Ewa Kaim, Elżbieta Romanowska i Katarzyna Galica.
Wiedzieliście, że wybitna Bożena Dykiel została modelką?
Wydarzenie otworzył kameralny pokaz Nickola Morozova. Designer zaprezentował kolekcję inspirowaną rosyjskim duchem w połączeniu z motywami japońskimi oraz europejskimi. Bogactwo i różnorodność wzorów stworzyły jedną całość.
Główną atrakcją wieczoru był finałowy pokaz Doroty Goldpoint. W role modelek wcieliły się znane aktorki, które zdominowały imprezę. Zjawiskowe stylizacje prezentowane w dość niecodzienny sposób przyćmiły pozostałe atrakcje wieczoru. Aktorki-modelki pokazały luksusową, jesienną kolekcję designerki – „Piękna siła”. Goście mogli podziwiać staranne wykonanie minimalistycznych projektów z naturalnych i szlachetnych materiałów. Na pokazie zaprezentowane zostały suknie wieczorowe i koktajlowe. Dominowały złoto, granat, czerwień oraz burgund. Najwięcej braw dostały Bożena Dykiel, Beata Schimscheiner oraz Joanna Kurowska.
Pokazom towarzyszyły rozmowy o modzie i nadchodzących trendach. Szczególny klimat wieczoru podkreśliła wystawa fotografii Bartosza Głowackiego. Ekspozycja zdjęć krakowskiego artysty zgłębiała różne oblicza kobiecości. Głowacki w swoich pracach skupił się na przedstawieniu odrębnego oraz indywidualnego stylu, charakteru i urody fotografowanych przez siebie kobiet. Jest to pierwsza z wielu inicjatyw kulturalnych, które na stałe wpiszą się w harmonogram wydarzeń showroomu.
Dopełnienie wydarzenia stanowił występ Iwony Węgrowskiej oraz degustacja wina z Stacji Winiarskiej w Michałowicach. Sponsorami wydarzenia byli: Volvo, Holistic Clinique i Energylandia, Max-fliz, Vipera, Kulinarne kreacje, Neess, Pegi lashes Agnieszka Paducha.
Showroom będzie otwarty od poniedziałku do niedzieli, w godz. 10.00-19.00. Więcej informacji na stronie internetowej www.solna1.pl