Slow Fashion Café przestrzenią nauki dla małych biznesów
Moda to biznes. Relacja z warsztatów Slow Fashion Cafe
Na modowej mapie wydarzeń w ramach Cracow Fashion Week nie mogło zabraknąć Slow Fashion Cafe. To dobrze już znana miłośnikom mody i bywalcom krakowskiego Kazimierza pracownia krawiecka, szkoła szycia, butik i kawiarnia w jednym. SFC na co dzień wspiera młodych projektantów, dając im przestrzeń do pracy i nauki. W czasie CFW zaproponowała również kilka godzin edukacji – zaprosiła na spotkanie z ekspertkami z dziedzin prawa autorskiego, marketingu i public relations
Podczas wykładów: Prawo autorskie w świecie mody, Trzy nogi marketingu internetowego i Trendy w public relations, znawczynie tematu podpowiadały, jak zadbać o swoją markę pod względem własności intelektualnej oraz jak ją skutecznie promować. Radczynie prawne Areta Ochwat i Emilia Mazur-Kania wyjaśniały uczestniczkom warsztatów, czym jest plagiat w świecie mody, jakie są granice inspiracji, jakie prawa ma artysta – projektant, a czego musi się wystrzegać. Grażyna Pawtel-Lorente zachęcała do tworzenia spójnej strategii marketingowej dla marki za pośrednictwem strony internetowej, newslettera i social mediów. Justyna Kozioł, Pani od PR, opowiedziała o najnowszych trendach w tworzeniu wizerunku marki modowej. Podkreślała, że kończą się w komunikacji czasy B2B i B2C a nadchodzą czasu H2H – human to human; przywracany jest ludzki wymiar komunikacji w biznesie a w cenie są autentyczność i sztuka rozmowy.
Takie wykłady to ważne wsparcie dla osób, które prowadzą małe firmy – związane z branżą modową, ale nie tylko, czego dowodem była spora frekwencja na wszystkich wykładach. Trzymamy kciuki za młode businesswoman – niech rozwijają swoje biznesy i odważnie spełniają marzenia, a my z przyjemnością będziemy opowiadać o nich na łamach Miasta Kobiet.
Dziękuję Slow Fashion Cafe za zaproszenie na wykłady.
Paulina Bandura