Wednesday, September 23, 2020
Home / Uroda  / Trendy  / Różne oblicza diet

Różne oblicza diet

Nieustanne odmawianie sobie jedzenia jest najgorszym z możliwych sposobów na odchudzanie. A więc co robić? Robimy przegląd diet.

Odchudzanie to również zmiana stylu życia i konieczność przekonania się do ćwiczeń fizycznych, najwięcej kontrowersji wzbudza właśnie wybór właściwej diety

Odchudzanie to również zmiana stylu życia i konieczność przekonania się do ćwiczeń fizycznych, najwięcej kontrowersji wzbudza właśnie wybór właściwej diety / fot. fotolia

Nieustanne odmawianie sobie jedzenia jest najgorszym z możliwych sposobów na odchudzanie. Nie dość, że po zakończeniu takiej diety niemal zawsze występuje efekt jojo, to jeszcze działa ona wyniszczająco na organizm, któremu brakuje niezbędnych mikroelementów. Jakie diety szkodzą, a jakie są dobre dla zdrowia?

Odchudzanie to również zmiana stylu życia i konieczność przekonania się do ćwiczeń fizycznych, najwięcej kontrowersji wzbudza właśnie wybór właściwej diety

Odchudzanie to również zmiana stylu życia i konieczność przekonania się do ćwiczeń fizycznych, najwięcej kontrowersji wzbudza właśnie wybór właściwej diety / fot. fotolia

Pozbywanie się nadmiaru kilogramów nigdy nie jest zadaniem prostym. Choć odchudzanie to również zmiana stylu życia i konieczność przekonania się do ćwiczeń fizycznych, najwięcej kontrowersji wzbudza właśnie wybór właściwej diety.

Cud czy złudna nadzieja?

Wśród metod na odchudzanie znajdziemy wiele diet bardzo restrykcyjnych i wymagających. Narzucanie sobie sporych ograniczeń i konsekwentne ich przestrzeganie bywa wyjątkowo trudne. Aby utrzymać taki sposób odżywiania, trzeba mieć jasno określone cele, silną wolę i wiele motywacji oraz wiary we własne możliwości. Przykładem może być bardzo rygorystyczna dieta kopenhaska. Zakłada ona dostarczanie zaledwie od 500 do 800 kalorii dziennie przez prawie dwa tygodnie. Prawidłowe zbilansowanie takich posiłków jest praktycznie niemożliwe.

Istnieją też sposoby koncentrujące się na wykluczeniu z jadłospisu jakiegoś składnika pokarmowego. Na tym założeniu opierają się popularne diety – białkowa Dukana czy wysokotłuszczowa Kwaśniewskiego. Tymczasem białka, tłuszcze i węglowodany są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu i żadnego z nich nie można wyeliminować z posiłków bez szkody dla zdrowia. Bardzo istotne jest za to zachowanie odpowiednich proporcji między nimi.

Nie katować się odchudzaniem

Najzdrowsze wydają się więc te sposoby na odchudzanie, które polegają na liczeniu kalorii i ich innowacyjne modyfikacje. Ostatnimi czasy w Polsce coraz popularniejsza staje się nowa dieta 5:2. Wymaga ona ograniczenia spożywanych kalorii przez dwa dni w tygodniu, pozwalając na jedzenie dowolnych posiłków przez pozostałych pięć. Dzięki temu nie ogranicza w żaden sposób przyjmowania różnorodnych składników odżywczych, niezbędnych organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Do łączenia z dietą 5:2 przeznaczone są naturalne tabletki na odchudzanie DietBooster hamujące apetyt i przyspieszające spalanie tkanki tłuszczowej. Oprócz zdrowia fizycznego ta dieta zapewnia też dobre samopoczucie. Pięć dni przyjmowania normalnych posiłków pozwala zachować komfort psychiczny i nie wpędza w szkodliwą obsesję na punkcie jedzenia.

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach