Tuesday, August 9, 2022
Home / Zdrowie  / Rozgrzewka przed ćwiczeniami wysiłkowymi

Rozgrzewka przed ćwiczeniami wysiłkowymi

W okresie zimowym zażywamy niezwykle mało ruchu w życiu codziennym, dlatego właśnie warto poświęcić się trochę i codziennie aplikować sobie dawkę zdrowia w postaci małego treningu. Jednak, aby zapobiec jakimikolwiek kontuzjom, każdy trening powinien być

Rozgrzewka przed ćwiczeniami wysiłkowymi

Rozgrzewka przed ćwiczeniami wysiłkowymi / fot. fotolia

W okresie zimowym zażywamy niezwykle mało ruchu w życiu codziennym, dlatego właśnie warto poświęcić się trochę i codziennie aplikować sobie dawkę zdrowia w postaci małego treningu. Jednak, aby zapobiec jakimikolwiek kontuzjom, każdy trening powinien być poprzedzony rozgrzewką…

Rozgrzewka przed ćwiczeniami wysiłkowymi

Rozgrzewka przed ćwiczeniami wysiłkowymi / fot. fotolia

Pod żadnym nie wolno pozorem wykonywać ćwiczeń bez rozgrzania mięśni, a najlepsza rozgrzewką jest rozpoczęcie ćwiczeń od górnych partii ciała i kierowanie się do dołu, żeby nie ominąć żadnej z partii mięśni.

Szczególnie należy pamiętać o karku i szyi – wykonując obroty głową kilka razy w lewo i kilka w prawo, powodujemy rozgrzanie mięśni, a pochylając głowę do przodu i tyłu rozciągamy się.

Następnie trzeba się zająć rękoma

Można wykonać kilka obrotów rąk do przodu u do tyłu a następnie wykonać wymachy odrzucając łopatki i ściągając je powrotem. Bardzo ważne są również łokcie oraz nadgarstki. Trzeba spróbować kilka razy całkowicie wyprostować oraz zgiąć rękę, a następnie splątując palce wykonać kilka obrotów nadgarstków.

Kolejnym krokiem są biodra – najprostszym ćwiczeniem dla rozgrzewki są obroty biodrami trzymając się boków.

Następnym elementem, na jaki trzeba zwrócić uwagę są kolana. Można wykonać parę skłonów zarówno na prostych jak i na zgiętych nogach przekładając ciężar ciała raz na lewą, a raz na prawą nogę. Jeszcze tylko kilka wymachów stopą w kierunku ruchów wskazówek zegara i na zakończenie można wyskakać parę pajacyków dla pobudzenia wszystkich partii mięśni jeszcze raz albo zrobić krótką przejażdżkę rowerem spinngowym Spinner Fit.

W ten sposób przygotowane i rozgrzane ciało może przejść do dalszego etapu treningu ćwiczeń odchudzających.

Wykonując takie ćwiczenia trzeba pamiętać o tym, że na każdą partię mięśni działają inne ruchy i nie ma jednego złotego środka – nie ma możliwości, aby poćwiczyć 10 minut i już zacząć chudnąć. Do spalenia tłuszczu dochodzi dopiero w momencie, gdy organizm osiąga odpowiednie tętno oraz odpowiednią temperaturę – specjaliści twierdzą, że dopiero po pół godziny dość intensywnego treningu.

To właśnie, dlatego rozgrzewka między innymi jest tak ważna – mięśnie wcześniej pobudzone mogą zacząć pracować nad spalaniem tłuszczu w trakcie ćwiczeń wysiłkowych, a nie nabierając dopiero odpowiedniej temperatury.

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ