Saturday, December 14, 2024
Home / Moda  / Najczęstsze przyczyny reklamacji obuwia – jak tego uniknąć?

Najczęstsze przyczyny reklamacji obuwia – jak tego uniknąć?

Poznaj swoje prawa!

reklamacja butów

Obuwie można zareklamować, jeśli stwierdzimy niezgodność towaru z umową u sprzedawcy lub producenta / fot. materiały prasowe

Zdarza się, że po zakupie nowych butów odkrywamy ich wadę fizyczną albo ulegają uszkodzeniu. Ciekawi cię, jakie są najczęstsze powody reklamacji obuwia? Warto je znać, aby uniknąć odrzucenia naszego zgłoszenia

Znaj swoje prawa

reklamacja obuwia

Producent zwykle proponuje m.in. zwrot kosztów, naprawę albo wymianę na nową parę / fot. materiały prasowe

Wiesz, że buty są jednym z najczęściej reklamowanych towarów? Każdemu z nas zdarzyło się trafi
na wadliwą parę, mimo że dany sklep ceni za jakość – CCC, Ecco itd. Obuwie można zareklamować, jeśli stwierdzimy niezgodność towaru z umową u sprzedawcy lub producenta – np. podeszwa buta jest uszkodzona.
Masz zatem możliwość złożenia reklamacji w CCC, Gino Rossi i każdym innym sklepie obuwniczym na dwóch podstawach – gwarancji producenta albo też rękojmi za wady towaru. Producent zwykle proponuje m.in. zwrot kosztów, naprawę albo wymianę na nową parę.

Zasady reklamacji są ustalane indywidualnie

reklamacja butów

Warto też znać najczęstsze przyczyny reklamacji butów, aby wiedzieć, na co zwrócić uwagę i zamiast składać reklamację, cieszyć się z zakupu / fot. materiały prasowe

Zasady dotyczące reklamacji – w CCC, eobuwie.pl itd. – mogą się różnić, gdyż każdy sklep może określa je samodzielnie. W wymienionych salonach na cały asortyment obowiązuje 2-letnia rękojmia, a towar zakupiony online można zwrócić w ciągu 14 dni bez podania powodu. Warto też znać najczęstsze przyczyny reklamacji butów, aby wiedzieć, na co zwrócić uwagę i zamiast składać reklamację, cieszyć się z zakupu.

Różne przyczyny reklamacji obuwia

buty do reklamacji

Najczęściej reklamacji dokonujemy w przypadku wad konstrukcyjnych, materiałowych lub technologicznych / fot. materiały prasowe

Jeśli zwykle kupujesz buty ze skóry naturalnej m.in. ze względu na ich wytrzymałość – w CCC, Ecco itd. – ryzyko konieczności ich zwrotu jest niskie. Najczęściej reklamacji dokonujemy w przypadku wad konstrukcyjnych, materiałowych lub technologicznych.
Wady konstrukcyjne sprawiają, że but nie wygląda estetycznie, a komfort jego użytkowania jest niższy. Może to być m.in. zbyt intensywne farbowanie wnętrza, pęknięcia szwów, przecierający się materiał itd. Z kolei do wad materiałowych zaliczamy m.in. uszkodzenia materiałów różnych elementów obuwia – cholewki, podeszwy, zelówki, obcasa itd. Technologiczne to np. źle osadzone lub odpadające obcasy, niewłaściwie wszyty język, zbyt małe otwory na sznurowadła itd. W razie takich problemów możesz złożyć reklamację w CCC, Wojasie, Clarksie itd.

Odrzucenie reklamacji

Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do twojego pisma w ciągu 14 dni. Jeżeli nie otrzymasz odpowiedzi, przyjmuje się, że żądanie zostało zaakceptowane. W razie odrzucenia zgłoszenia, pamiętaj, że w każdym sklepie przysługuje nam też prawo do odwołania reklamacji – w CCC, Gino Rossi itd. Aby jednak tego uniknąć, precyzuj sformułowania i dokładnie wyjaśnij, na czym polega niezgodność zakupionych butów z umową.
Weź także pod uwagę, że niedopasowanie i niewłaściwe użytkowanie obuwia nie są podstawą do reklamacji. Przede wszystkim wybrany model należy przymierzyć. Jeśli po powrocie do domu okaże się, że nie był to trafiony zakup, możesz dokonać zwrotu w CCC, Kazarze itd. But nie może jednak nosić śladów użytkowania!
Przede wszystkim pamiętaj o właściwej pielęgnacji obuwia oraz użytkowaniu go zgodnie z przeznaczeniem.

źródło: materiał Partnera MK
Oceń artykuł
9 Comments
  • Weronkia39 14 maja, 2019

    Na szczęśćie nie miałam sytuacji,w ktorej musiałabym reklamować obuwie.Moze dlatego ze obuwie zimowe kupuje w dobrej jakości, wykonane z prawdziwej skóry oraz staram się o buty dbać. Regularnie je pasuję i dzięki temu buty są o wiele bardziej odporne na warunki pogodowe ( na przykład nie przepuszczają wody oraz są bardziej odporne na mróz oraz zimową pluche).

    W przypadku butow letnich wybieram buty materiałowe, w niższej cenie tak więc jak nawet się popsuja to kupuję nowe bez żalu.
    Jesli szukacie butów wiosennych i letnich w dobrej cenie, polecam zajrzeć sobie do sklepu Pantofelek:
    https://pantofelek24.pl/tra-pol-24-slupek.html

    W sklepie mają naprawdę dobre zniżki na obuwie.

  • Julka 24 sierpnia, 2019

    Możesz sobie pastować i dbać ile i jak chcesz, ale na pęknięcie podeszwy nie masz wpływu. Taki uszkodzenia często przytrafiają się ostatnio w butach ecco.

  • Mona 6 lutego, 2020

    Och, tak, oczywiście że możemy złożyć reklamację. Tylko co z tego, jak w większości przypadków i tak je odrzucają, bo to przecież użytkownicy źle chodzą, a nie ich towar jest wadliwy. Pamiętam, jak reklamowałam kozaki z CCC, miesiąc po zakupie odpadł mi obcas, to w odpowiedzi napisali mi, że musiałam gdzieś mocniej zahaczyć albo krzywo stanąć i dlatego poszło i że oni tego nie naprawią. Dobrze, że znajoma poleciła mi udać się do rzeczoznawcy i z ich opinią się odwoływać, to przynajmniej udało się wyegzekwować zwrot pieniędzy. A takich historii jak moja słyszałam o wiele więcej niestety…

    • Zona 7 lutego, 2020

      Kurczę, z nieba mi spadłaś! Mam dokładnie taką samą sytuację i nie mam pojęcia. co robić 🙁 U kogo byłaś?

      • Mona 10 lutego, 2020

        Korzystałam z pomocy Rzeczoznawców Maj. Bardzo dobrze mi się z nimi współpracowało, myślę, że Tobie też będzie 🙂

        • Kamila 10 marca, 2020

          O, też korzystałam z ich pomocy, muszę przyznać, że panowie znają się na rzeczy 🙂

        • Emilia 30 marca, 2020

          Ja też korzystałam z ich opinii w reklamacji i pomogło, powinni Ci też pomóc, mi już to zrobili dwa razy.

  • Rp 15 marca, 2020

    zawsze warto odwołać się od podjętej decyzji, CCC w zeszłym roku wiele zmieniła w podejściu do reklamacji, pomocą służy również ich Infolinia – warto zadzwonić i spróbować zweryfikować decyzję sklepu

    • Grażka 7 kwietnia, 2020

      Owszem, dodatkowo do odwołania warto dodać opinię rzeczoznawcy. Ze swojego doświadczenia mogę polecić rzeczoznawców maj, korzystałam nieraz, korzystali też moi bliscy, naprawdę polecam to rozwiązanie 🙂

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ