Pozytywny egoizm. Przełącz się na EkoBycie! (video)
20 marca, czyli w Międzynarodowy Dzień Szczęścia, eksperci będą zachęcać do hodowli trawki w celu zwiększenia poziomu zadowolenia i szczęścia w życiu. Kampanię oficjalnie wspiera Monika Mrozowska, aktorka i propagatorka zdrowego stylu życia. Czy hodowla
20 marca, czyli w Międzynarodowy Dzień Szczęścia, eksperci będą zachęcać do hodowli trawki w celu zwiększenia poziomu zadowolenia i szczęścia w życiu. Kampanię oficjalnie wspiera Monika Mrozowska, aktorka i propagatorka zdrowego stylu życia. Czy hodowla trawki może być Eko? Co to za Akcja?
Organizatorzy w przewrotny sposób chcą nakłonić Polaków do zwiększenia poziomu zadowolenia z życia i aktywnej postawy wobec osiągania szczęścia. Hodowla trawy na głowie symbolizuje akt przełączenia się na „EkoBycie” – nowy styl życia, zapewniający szczęście i spełnienie poprzez dbanie o swój „wewnętrzny ekosystem” (życiową energię, symbiotyczne relacje, ekologiczne cele) już od wczesnego dzieciństwa.
Ta Kampania ukaże ekologiczność w nowym, głębszym rozumieniu, która polega nie tylko na dbaniu o trawniki, sortowaniu śmieci czy oszczędzaniu wody i energii, ale przede wszystkim na przeniesieniu uwagi z zewnątrz (kariera, pieniądze, opinie ludzi, otoczenie fizyczne) na siebie i własną relację z otoczeniem!
Dr Tomasz Skalski (koordynator merytoryczny Kampanii, socjolog Uniwersytetu Śląskiego, filozof, coach) taką postawę nazywa Pozytywnym Egoizmem.
„Pozytywny Egoizm polega na poznawaniu samego siebie i budowaniu poczucia życiowego „ugruntowania” od środka, zamiast od zewnątrz. Porządkowanie i poprawianie świata nie może się udać, jeśli w naszym życiu panuje bałagan. Budowa mniej toksycznego świata musi zacząć się od usunięcia toksyn z wnętrza. I to zarówno dosłownie, jak i metaforycznie: toksyczne myśli, emocje i relacje wyrządzają, bowiem zło równie skutecznie, co chemikalia. Myśląc w taki właśnie sposób postanowiłem wziąć się na serio za rekultywację mojego „wewnętrznego ekosystemu”- mówi Tomasz Skalski
Organizatorzy Ogólnopolskiej Kampanii Pozytywny Egoizm. Przełącz się na EkoBycie! przez dziewięć miesięcy w całej Polsce będą dystrybuować materiały edukacyjne Kampanii, a także promować akcję w sieci poprzez zaskakujący spot, pod hasłem: „Legalna hodowla trawki”.
W nocy z 19 na 20 marca uruchomią także bezpłatną platformę www.ekobycie.pl, w ramach, której zarówno kobiety jak i mężczyźni mogą zapisać się do miesięcznego programu zmiany i tym samym otrzymywać przez 30 dni na swoją skrzynkę mailową zestaw praktycznych ćwiczeń i porad do codziennego stosowania, wspomagających w zmianie stylu życia.
Dodatkowo na stronie www.ekobycie.pl została przygotowana aplikacja „Domowa hodowla trawki”, która pozwala na stworzenie własnego zdjęcia z trawiastą fryzurą na głowie, w myśl wizualizacji Kampanii, a następnie udostępnienie zdjęcia na Facebooku. Najzabawniejsze zdjęcia zostaną nagrodzone przez organizatorów.
Działania edukacyjne będą podejmowane w pięciu województwach w Polsce, a działania internetowe obejmą całą Polskę wraz z Polonią mieszkającą poza granicami kraju.
Kampanię oficjalnie wspiera Monika Mrozowska, aktorka i propagatorka zdrowego stylu życia, autorka trzech książek o zdrowym odżywianiu. Mrozowska pojawi się już 20 kwietnia na wydarzeniu otwierającym Kampanię, które odbędzie się w warszawskim „Traffic Clubie” o godzinie 10.00.
Poza wspólnym gotowaniem zdrowego posiłku oraz warsztatami ekologicznej pielęgnacji, które poprowadzi Lidia Łodzińska-Szafrańska – ekspert marki Tołpa, przede wszystkim będzie można wziąć udział w warsztatach prowadzonych przez dr Tomasza Skalskiego, na temat pozyskiwania i wydatkowania życiowej energii, budowania symbiotycznych relacji z bliskimi czy stawiania sobie ekologicznych celów. Całe wydarzenie potrwa do godziny 17.00. Organizatorzy przygotowali wiele atrakcji: porady ekspertów, prezenty od partnerów strategicznych Kampanii, a także komplety ekskluzywnie wydanych materiałów edukacyjnych.
Podobne warsztaty odbywać się będą do grudnia 2013 roku w największych miastach Polski. Szczegóły i zapisy na www.pozytywnyegoizm.pl
Partnerzy strategiczni Kampanii: marka tołpa®, firma Stegu®
Patron honorowy Kampanii: Teatr Kamienica
Patroni medialni Kampanii: Miasto Kobiet, E!stilo, MaleMen, Styl.pl, Poka Poka, Radio Kolor
Organizator Kampanii: www.projektegoistka.pl; www.akademiapozytywnejegoistki.pl
Zapraszamy do obejrzenia oficjalnego spotu reklamowego kampanii:
check here 10 stycznia, 2020
… [Trackback]
[…] Read More on that Topic: miastokobiet.pl/przelacz-sie-na-ekobycie/ […]