Friday, September 17, 2021
Home / PARTNER MK  / Postaw na ruch w sezonie letnim

Postaw na ruch w sezonie letnim

Rusz się, jesienią będzie trudniej

Sport latem

ilustracja: Adobe Stock

Lato to dla wielu osób czas odpoczynku i często zdarza się, że choć planowaliśmy sobie aktywny urlop, spędzamy go, siedząc na plaży, zajadając lody i inne smakołyki. Upały lub ulewne deszcze nie sprzyjają wykonywaniu ćwiczeń, a chęć relaksu często przewyższa motywację do ruchu. Sport latem to jednak świetny sposób na to, aby zadbać o swoją sylwetkę i poprawić kondycję, a także ustrzec się przed wieloma chorobami. Jaką aktywność uprawiać latem i dlaczego warto stawiać na sport podczas wakacji?

Jak powinna wyglądać aktywność latem?

Jeżeli pogoda jest znośna, możemy trenować tak samo, jak robimy to wiosną czy jesienią, zarówno na świeżym powietrzu, jak i w klubie sportowym. Niestety latem bardzo często mamy do czynienia z upałami lub ulewnymi deszczami, a wtedy ciężko jest zdecydować się na odpowiednią dyscyplinę sportu, zwłaszcza gdy jesteśmy na wakacjach, a w pobliżu nie ma siłowni.

Sport latem, w trakcie upałów

Aktywność fizyczna w trakcie upału nie tylko jest uciążliwa, ale także niebezpieczna. Dlatego najlepiej zrezygnować z treningu na świeżym powietrzu w godzinach 11-18. Ćwiczenia zaleca się wykonywać z samego rana lub wieczorem już po zachodzie słońca.

Uprawiajac sport latem, w wysokich temperaturach, nie można zapomnieć także o odpowiednim nawodnieniu. Spożywanie dużych ilości wody jest ważne w przypadku każdego rodzaju zwiększonej aktywności fizycznej, jednak upały sprawiają, że tracimy jeszcze więcej płynów oraz cennych elektrolitów, które należy uzupełniać, aby ustrzec się przed odwodnieniem. Zaleca się wypić 0,5-1 litr wody na ok. 1-2 godziny przed planowanym treningiem, najlepiej, gdy jest to woda niegazowana lekko schłodzona.

Należy również postawić na odpowiedni strój do ćwiczeń. Chociaż bawełna to materiał lekki i przewiewny, podczas upałów może okazać się, że bardzo szybko przesiąknie potem. Dlatego znacznie lepiej jest wybrać odzież termoaktywną, odprowadzającą wilgoć na zewnątrz i pomagającą utrzymać stałą temperaturę ciała.

Ćwiczenia latem – profilaktyka

W czasie upałów nie trzeba rezygnować z treningów, mimo wszystko jednak warto zmienić intensywną formę aktywności na lżejszą. Należy również zadbać o to, aby nie doszło do przegrzania i przetrenowania mięśni. Chcąc zmniejszyć ryzyko kontuzji, trzeba pamiętać o rozgrzewce. Często latem wydaje nam się, że nasze ciało jest przez cały czas rozgrzane, dlatego uprawiając sport latem zapominamy o tym ważnym elemencie. Tymczasem odpowiednie przygotowanie mięśni do wysiłku stanowi podstawę każdej profilaktyki urazów i kontuzji w trakcie treningów. Nie możemy więc lekceważyć tej części ćwiczeń, nawet przy wysokich temperaturach.

Sport latem – leczenie dolegliwości przy obrzękach i stłuczeniach

Jeżeli na treningu zdarzy się stłuczenie i pojawi się obrzęk, to warto nie czekać i zastosować coś, co szybko przyniesie ulgę. Pomocny może być żel Lioton 1000. Zawiera on heparynę – substancję czynną, działającą m.in. przeciwzapalnie i przeciwobrzękowo, a dodatkowo dzięki formule wodno-alkoholowej daje przyjemne uczucie chłodzenia i ulgi bezpośrednio po aplikacji.

Źródło: materiał Partnera MK
Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach