Home / Styl życia  / DOM  / Poprawienie komfortu widzenia i jakości życia jest tak samo proste, jak wkręcenie nowego źródła światła

Poprawienie komfortu widzenia i jakości życia jest tak samo proste, jak wkręcenie nowego źródła światła

Zła jakość oświetlenia może powodować dyskomfort oczu

Philips Vintage Led

Oszczędność energii/ fot. materiały prasowe

Eindhoven, Holandia – Signify (Euronext: LIGHT), światowy lider branży oświetleniowej, opublikował nowe globalne badania, które analizują podejście ludzi do oświetlenia . Okazuje się, że choć wiele osób obawia się utraty wzroku (58 proc.), niewiele z nich podejmuje kroki w celu zachowania go. W skali globalnej 86 proc. respondentów wolałoby stracić słuch niż wzrok, ale tylko jedna trzecia (33 proc.) dba o oczy i regularnie je bada. Jakość oświetlenia może mieć duży wpływ na komfort widzenia, ale tylko jeden na trzech respondentów (32 proc.) bierze to pod uwagę podczas podejmowania decyzji o zakupie źródeł światła

 

 

Z badania wynika również, że znaczenie, jakie przypisujemy naszemu wzrokowi, zmienia się wraz
z wiekiem. Respondenci w wieku 18-24 lat, zapytani czy woleliby stracić wzrok, czy słuch, przykładali mniejszą wagę do utraty wzroku (79 proc.) w porównaniu z 92 proc. osób w wieku powyżej 55 lat.
Choć w skali światowej ludzie najbardziej obawiają się utraty pamięci spowodowanej wiekiem (61 proc.), na drugim miejscu plasuje się utrata wzroku (58 proc.). W rzeczywistości w Polsce (65 proc.)
i Chinach (46 proc.) utratę wzroku wskazywano jako największą obawę starzejących się ludzi, wyprzedzającą nawet utratę pamięci i ból stawów.

Pogorszenie komfortu widzenia wskutek złego oświetlenia

 

Żarówki Philips

Sztuczne i naturalne oświetlenie/fot. materiały prasowe

 

Pogorszenie wzroku i dyskomfort widzenia mogą być spowodowane wieloma czynnikami. Niemal połowa respondentów na świecie przyznaje, że złe oświetlenie powodowało u nich bóle głowy (43 proc.) albo nieostre widzenie (39 proc.).

Andrew Stockman, profesor Instytutu Okulistyki w University College London (UCL), komentuje: „Typ oświetlenia, którego używamy na co dzień, może mieć wpływ na naszą jakość życia. Na przykład sterowanie kolorem i intensywnością światła w ciągu dnia może poprawić nasz sen, co ma kluczowe znaczenie dla zdrowia i dobrego samopoczucia. I odwrotnie, sztuczne światło, które mruga i migocze, może pogarszać jakość życia, prowadząc do zmęczenia wzroku, bólów głowy, a czasem nawet ataków epileptycznych. Wybór właściwego oświetlenia jest bardzo istotny”.

Uderzające różnice kulturowe  w czasie spędzanym w sztucznym

Problemy spowodowane złym i sztucznym oświetleniem nasilają się, kiedy używa się go przez dłuższy czas. W skali globalnej ponad połowa (58 proc.) ludzi spędza więcej niż osiem godzin dziennie
w sztucznym świetle. Światowa Organizacja Zdrowia przewiduje, że w 2050 roku co druga osoba będzie krótkowzroczna wskutek kilku czynników, na przykład spędzanie małej ilości czasu na zewnątrz,
a za dużo przed ekranem.

Niemcy spędzają najmniej czasu w sztucznym świetle – 51 proc. przebywa w nim mniej niż osiem godzin dziennie. Jest to niemal dwukrotnie większy wynik, niż w Meksyku, Indonezji i Stanach Zjednoczonych, gdzie tylko 26 proc. osób spędza mniej niż osiem godzin dziennie w sztucznym świetle. Aż jeden na dziesięciu (12 proc.) Czechów spędza ponad 16 godzin dziennie w sztucznym świetle, podczas gdy globalna średnia wynosi 7 proc. Badania pokazały też, że młodsza generacja, zamiast spędzać czas na zewnątrz, przebywa dłużej w sztucznym świetle. Aż 67 proc. osób w wieku 18-24 lat spędza osiem lub więcej godzin dziennie przy nienaturalnych źródłach świata, w porównaniu z 43 proc. osób po 55 roku życia.

Wybieranie światła zaprojektowanego z myślą o komforcie Twoich oczu

Światło Led

Możemy widzieć lepiej /fot. materiały prasowe

W miarę, jak wydłuża się czas spędzany w sztucznym świetle, coraz ważniejszy staje się wybór właściwego oświetlenia. Z badań zleconych przez Signify wynika, że ponad trzy czwarte (77 proc.) konsumentów uważa, że dobre światło w domu zwiększa codzienną produktywność. Jednocześnie 69 proc. przyznaje, że jakość światła i dobre jakościowo oświetlenie mają kluczowe znaczenie dla dobrego samopoczucia w domu , a 86 proc. zgadza się, że dobre światło jest korzystne dla zdrowia oczu. Odsetek ten zwiększa się wraz z wiekiem, od 79 proc. w grupie wiekowej od 18 do 24 lat, do 90 proc. wśród osób po 55 roku życia.

„Konsumenci są często nieświadomi różnic w oświetleniu LED. Wybór produktów oraz różnice
w ich jakości są bardzo duże. Oświetlenie było czysto funkcjonalnym zakupem, ale ponieważ spędzamy coraz więcej czasu w domu i wewnątrz budynków, jakość światła stała się znacznie ważniejsza. Opracowaliśmy parametry EyeComfort, aby pomóc konsumentom w poszukiwaniu komfortowego światła, które będzie łagodne dla ich oczu i sprawdzi się w każdym domu”, wyjaśnia Rowena Lee, Business Group Leader, LED z firmy Signify.

Naukowcy Signify opracowali zbiór parametrów, które obejmują efekty mrugania, migotania, oślepiania i przyciemniania i pozwolą klientom podejmować racjonalne decyzje w sprawie zakupu oświetlenia LED. Obecnie nie ma powszechnie przyjętego światowego standardu komfortu oświetlenia, co oznacza, że jest to pionierska inicjatywa w branży oświetleniowej.

 

 

Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.philips.com/eyecomfort.

 

Informacje o badaniach

Wszystkie dane, jeśli nie oznaczono inaczej, pochodzą z badań YouGov Plc. Łączna liczba ankietowanych wyniosła 10 449 osób dorosłych. Badania przeprowadzono w Argentynie, Chinach, Czechach, Francji, Niemczech, Indonezji, Meksyku, Polsce i Stanach Zjednoczonych. Badania terenowe odbyły się w dniach 7 – 20 maja 2019 r. Sondaż przeprowadzono online. Dane wyliczono równomiernie dla każdego kraju w celu uzyskania „średniej” wartości.

Informacja o EyeComfort

Zła jakość oświetlenia może powodować dyskomfort oczu. Może to być spowodowane takimi czynnikami, jak migotanie, mruganie lub słabe odwzorowanie kolorów. Naukowcy Signify długo pracowali nad stworzeniem najlepszego w branży oświetlenia LED. Wyznaczyli sobie surowe „kryteria komfortu”. Gwarantuje to, że większość świateł Philips LED spełnia standardy, które przetestowaliśmy pod kątem komfortu widzenia. Kryteria te pomogą również konsumentom w wybieraniu innych marek świateł LED. Znak towarowy Philips EyeComfort dodano do opakowań, aby pomóc klientom
w identyfikowaniu oświetlenia dobrej jakości, które nie męczy wzroku.

O Signify

Signify (Euronext: LIGHT), jest światowym liderem oświetlenia dla profesjonalistów i konsumentów, także w dziedzinie oświetleniowego Internetu Rzeczy. Nasze produkty marki Philips, zintegrowane systemy oświetleniowe Interact, a także usługi bazujące na zebranych danych, dostarczają wartości biznesowej i odmieniają życie w domach, budynkach i miejscach publicznych. W 2018 r. odnotowaliśmy sprzedaż na poziomie 6,4 miliarda euro. Zatrudniamy około 28 000 pracowników w 70 krajach. Uwalniamy niezwykły potencjał światła dla jaśniejszego życia i lepszego świata. Już dwa lata z rzędu zostaliśmy określeni mianem Industry Leader według Dow Jones Sustainability Index. Najświeższe informacje o Signify dostępne są w zakładce Newsroom, na Twitterze, LinkedInie i Instagramie. Informacje dla inwestorów znajdują się w zakładce Relacje inwestorskie.

O całej serii Philips Vintage LED

W serii Philips Vintage LED znajdziemy przeróżne formy i kształty źródeł światła – wszystkie stylizowane na klasyczne żarówki w stylu Edisona. Włączone i wyłączone – prezentują się pięknie i ozdobią każde wnętrze. Ich temperatura barwowa wynosi 2000K, co pozwala na stworzenie bardzo spokojnego i intymnego nastroju w Twoim domu. Dodatkowo można je zakupić w wersji ze ściemniaczem lub bez.

Philips Vintage LED jest również dobry dla środowiska. Technologia LED umożliwia zaoszczędzenie nawet 80% energii w stosunku do standardowych żarówek. Zakup zwróci się więc w krótkim czasie i pozwoli oszczędzać pieniądze przez kolejne lata. A do tego dzięki trwałości źródła światła wynoszącej nawet 15 000 godzin możesz uniknąć kłopotów i kosztów związanych z częstą wymianą. Możesz korzystać z idealnego rozwiązania oświetleniowego przez ponad 15 lat!

Rekomendowany zakres cenowy Philips Vintage LED to 21 – 45 zł.

 

 
źródło: materiały Partnera MK
Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach