Wednesday, October 21, 2020
Home / PARTNER MK  / 5 sposobów na poprawę odporności jesienią

5 sposobów na poprawę odporności jesienią

Kluczem do poprawy odporności organizmu jest dieta. Jedzmy jak najwięcej warzyw, korzystajmy z mrożonek i nie strońmy od kiszonek ‒ to bomby prawdziwe witaminowe

poprawa-odpornosci-miasto-kobiet

fot. materiały prasowe

Budowanie odporności to proces, o który należy dbać cały rok. Podpowiadamy jednak, jakie dobre praktyki warto wprowadzić szczególnie jesienią, aby w pełni wykorzystać możliwości swojego układu immunologicznego

1. Jedz z głową ‒ Twoja odporność jest na talerzu

To, czym się odżywiamy, ma wielki wpływ na działanie naszego układu odpornościowego. Dowiedziono, że dieta obfitująca w cukry proste, uboga w witaminy i minerały, bazująca na produktach wykonywanych z mąki pszennej znacząco osłabia nasz organizm. Dlatego przygotowując posiłki starajmy się włączać do nich jak najwięcej warzyw (marchew, pietruszka, dynia, kalafior, brokuły, cebula, czosnek, ziemniaki, buraki ‒ to tylko niektóre z aktualnie dostępnych). Korzystajmy z mrożonek (dobre źródło witamin, gdy niedostępne są surowe warzywa) i nie strońmy od kiszonek. Kiszone warzywa, takie jak kapusta, ogórki czy buraki, to prawdziwe bomby witaminowe. doskonale wpływające na poprawę odporności.

Spożywanie gęstych, sycących zup z dodatkiem różnych kasz to świetny i szybki pomysł na obiad. Co ciekawe, wielu specjalistów zaleca zjadanie zup również na śniadanie. Jesienią i zimą nie ma lepszego sposobu na rozgrzanie organizmu, a pożywna zupa jest wspaniałą alternatywą dla słodkich płatków i mleka.

higiena-jesien-miasto-kobiet

fot. materiały prasowe

2. Poprawa odporności: dbaj o higienę osobistą

Mycie rąk, regularne wietrzenie mieszkania i dbanie o czystość podłóg to podstawowe elementy profilaktyki zdrowotnej. Obecnie warto również włączyć do niej regularne dezynfekowanie telefonu komórkowego specjalnym płynem do tego przeznaczonym i pranie maseczek w wysokich temperaturach.

3. Stosuj suplementy na odporność

Dobrze skomponowany suplement diety wspomoże nasz układ odpornościowy i wyrówna niewielkie niedobory. Należy jednak pamiętać, że żaden produkt z apteki nie zapewni nam zdrowia, jeśli nie będziemy o nie dbać na co dzień. Suplementy poprawiające odporność najczęściej bazują na wyciągach z ziół i roślin posiadających udowodnione badaniami właściwości wspierające układ immunologiczny. Na liście składników nierzadko pojawia się tran i kwasy DHA (nie tylko z ryb, ale i z mikroalg), witamina C, spirulina.

Warto wiedzieć, że suplementy w aptece Wapteka dobierane są wyłącznie pod kątem wysokiej jakości. Jeśli masz wątpliwości, jaki preparat będzie odpowiedni dla Ciebie i Twojej rodziny, skontaktuj się z nami.

ruch-jesien-miasto-kobiet

fot. materiały prasowe

4.

Poprawa odporności: nie unikaj ruchu

Aktywność fizyczna ‒ w miarę możliwości na świeżym powietrzu, ale sprawdzą się również ćwiczenia w domu ‒ to kolejny element profilaktyki zdrowotnej. Ruch wspomaga krążenie krwi i transport substancji odżywczych do wszystkich komórek ciała. Utrzymywanie dobrej kondycji fizycznej jest niezbędne dla poprawy odporności organizmu.

5. Dbaj o swoje samopoczucie psychiczne

Dowiedziono, że stany słabszego samopoczucia psychicznego, w tym skrajne stany chorobowe jak depresja, znacząco osłabiają nasz układ odpornościowy. Jesień wielu osobom kojarzy się z negatywnymi emocjami. Jeśli doświadczasz pogorszenia nastroju, postaraj się popracować nad jego poprawą rozmawiając z bliskimi, wykonując przyjemne czynności. Jeśli słaby nastrój utrzymuje się dłużej niż dwa tygodnie i towarzyszą mu np. zaburzenia snu czy apetytu, koniecznie skontaktuj się ze specjalistą.

Interesuje Cię temat zdrowia? Przeczytaj kolejny artykuł: Jaka jest różnica między lekami OTC a suplementami diety?

 

Źródło: materiał Partnera MK
Oceń artykuł
1KOMENTARZ
  • Avatar
    Geknu 16 października, 2020

    W obecnych czasach wspomaganie swojej naturalnej odpornosci jest tym bardziej ważne. Zdrowy mocny organizm znacznie lepiej poradzi sobie z koronawirusem niż ten o obniżonej odporności. Poza tym w wilgotne oraz deszczowe dni bardzo wiele w powietrzu jest bakterii i wirusów. Latwo cos złapać. Co pomaga
    odpowiednia dawka snu
    odpowiednia zdrowa i pelna witamin dieta
    jak rownież duża dawka sportu

    Nie zapominajmy o suplementacji witaminą D3, która ma ogromne znaczenie dla wzmocnienia organizmu. Witaminę tę w ofercie ma Aura Herbals https://auraherbals.pl/

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach