Ile jest pracy w pracy, czyli jak zajmować się tylko tym, co jest opłacalne?
Czy możesz pracować krócej i mniej intensywnie?

Jak pracować krócej? / fot. materiały prasowe
Będę brutalnie szczera: zajmuj się tylko tym, co jest warte twojego czasu!
Brzmi mało empatycznie? Może, ale za to uczciwie i prawdziwie, bo wynika z własnego doświadczenia, nie tylko mojego. Jestem przekonana, że taka postawa wyjdzie wszystkim na dobre. Ludzie znają dzisiaj cenę wszystkiego, ale nie znają ceny, a właściwie wartości czasu. Nie szanują swojego czasu, ani czasu innych. A czas ma znaczenie! Ba, jest dobrem nieodnawialnym i wartością najcenniejszą. Czas to nasze życie i szybko się starzeje. Dlatego niezwykle istotne jest, byśmy wykorzystali go możliwie jak najlepiej
Czas pracy – Wierz i Mierz!
Nie muszę chyba nikomu uświadamiać, ile z całego czasu, jakim dysponujemy, poświęcamy na pracę zawodową.
Niezależnie czy kocha się swoją pracę, czy jest ona pasją, finalnie praca to praca i wykonuje się ją w konkretnym celu. Zatem warto, żeby była opłacalna.
Ufaj, że tak jest, ale na wierze nie poprzestawaj, sprawdź to, czyli zmierz czas jaki jej poświęcasz i zestaw ze swoimi dochodami.
Żyjemy w dobie szybko rozwijających się nowych technologii, posiadamy ogromną liczbę narzędzi do zarządzania firmą, projektami i do generowania przychodów – wręcz w nich toniemy. A Czas? Czas jakby stracił na wartości. Większość przedsiębiorców chce przyspieszać procesy pracy przy realizacji zlecenia poprzez inwestycje np. w automatyzację procesu, zakup nowego systemu. Nie mówię, żeby z tego rezygnować, ale proponuję wdrażać je wtedy, kiedy naprawdę przyczynią się one do rozwiązania problemu.
Moja rada:
- Najpierw zmierz czas, w jakim wykonujesz poszczególne zadania i oceń rentowność zleceń;
- Następnie spróbuj optymalizować czas pracy, wyeliminuj marnotrawstwa, lepiej zorganizuj pracę .
Nie wystarczy się narobić, żeby zarobić!
Niech czas pracuje dla ciebie, a nie ty na czas
Jedną z naszych cech narodowych jest wyrabianie się 5 minut przed deadlinem i chęć poradzenia sobie ze wszystkim za wszelką cenę. Ale czy to, co akurat robię rzeczywiście ma sens? Czy moja praca jest efektywna?
Często słyszę „czy zdążę zrobić wszystko, co mam dziś do zrobienia” albo „za dużo zadań, za krótka doba”. Każdy myśli, że pracuje efektywnie. Niestety tak nie jest. Jeżeli nie mierzysz czasu to nie wiesz, ile kosztuje cię praca i czy ta praca się opłaca.
Jak to osiągnąć? Zbieraj rzeczywiste dane! Dzisiaj dostęp do informacji jest kluczowy praktycznie w każdej działalności. Wszelkiego rodzaju informacje, czyli dane stały się tak cennym zasobem, jak dawniej bogactwa naturalne, a później przemysł.
Aby móc optymalizować czas pracy (przeanalizować, zweryfikować i zmodyfikować procesy) potrzebne jest wdrożenie odpowiedniego narzędzia, które na bieżąco w czasie rzeczywistym pomoże ci zapanować nad czasem poświęcanym klientowi, nad czynnościami, które dla niego wykonujesz, nad własnymi zadaniami i również zmierzy czas poświęcony na to, co nie przyszło ci wcześnie do głowy, np. na rozmowy telefoniczne z klientami.
Takim narzędziem jest program WorkTime, stworzony do pomiaru, rozliczania, raportowania, fakturowania i analizowania cennego czasu – od strony kosztów, jak i przychodów. Aplikację od podstaw zaprojektowaliśmy tak, aby osiągnąć nasz cel: minimum kliknięć i maksimum efektu. Korzyści wynikające z wprowadzenia aplikacji do optymalizacji czasu pracy będą widoczne już po miesiącu korzystania z niego.
Dostaniesz między innymi odpowiedzi na ważne pytania:
- Czy aby na pewno każde przyjęte zlecenie jest opłacalne?
- Dlaczego zdarza ci się źle oszacować zlecenie i przekroczyć budżet lub termin?
Cash is the king
Mówi się, że kryzys przychodzi co 10 lat. Za pasem, od poprzedniego globalnego krachu, mamy już 12! Przetrwają przedsiębiorcy, którzy będą mierzyć czas pracy, redukować marnotrawstwo i generować rosnące przychody.
Jeśli myślisz inaczej, to powiem ci coś na temat czasu. Wydaje się, że nigdy się nie skończy. Myślisz, że czas jest po twojej stronie, aż kiedyś się obudzisz i zrozumiesz, że go nie straciłeś tylko źle ulokowałeś.
Spójrzmy chociażby na obecna sytuację. Wybuch pandemii koronawirusa zmienił cały świat, a z nim większość naszych biznesów. Oczywiście nie był to kryzys gospodarczy, który dałby się przewidzieć tylko „czarny łabędź”, ale efekt jest podobny. Wygrywają ci przedsiębiorcy, którzy efektywnie zarządzają swoim biznesem, są elastyczni i są przygotowani na zarządzanie w sztormie i przetrwanie. Oczywiste jest, że bez danych, w tym danych o czasie pracy, nie da się tego zrealizować.
Pracuj mądrzej, a nie więcej!
Organizacja czasu pracy w WorkTime
Aplikacja WorkTime jest narzędziem do zwiększania wartości płatnego czasu pracy zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika, oraz wspiera organizację czasu oraz pracę zespołową:
• Masz dostęp do swoich zadań, do zadań wydelegowanych. Masz kontrolę na terminami i deadline’ami.
• Zbierasz informację o rzeczywistym czasie pracy. Wiesz ile czasu poświęcasz na każde zadanie. Terminy zapisujesz w kalendarzu
• Panel managera pozwala zdalnie kierować firmą
• Wbudowany czat pozwala na bezpieczną komunikację z zespołem.
Do tego aplikacja jest idealnie dopasowana do bieżących potrzeb:
• WorkTime jest aplikacją webową, co znaczy, że możesz pracować zdalnie lub stacjonarnie z każdego miejsca na świecie
• Jest bezpieczny – dane są szyfrowane na każdym etapie.
• Posiada funkcję offline co pozwala na pracę przy braku połączenia z Internetem
Ile jest pracy w pracy? Rzeczywiste dane
8-godzinny dzień pracy wprowadził Henry Ford, a to znaczy, że to rozwiązanie ma już ponad 100 lat. Żyjemy w erze nowych technologii, dzięki którym możemy pracować lepiej i efektywniej. A nadal pracujemy tyle, ile nasi przodkowie.
Spójrzmy na dane statystyczne z WorkTime, w którym pracuje mój zespół.

Czas pracy pracownicy zespołu WorkTime / fot. materiały prasowe
Formalnie mamy ustalony 8-godz. czas pracy. Ale jak widać na wykresie tygodniowym, rzeczywistego czasu pracy jest oczywiście mniej niż 8 godzin. Przerwy, lunche i pogaduchy to nie jest praca. Mimo to zadania są realizowane – efektywnie i w terminie. Tę świadomość mają też użytkownicy naszej aplikacji. Bo liczy się końcowy efekt: opłacalna praca.
Nie kontroluję, co kto robi w danym momencie. W WorkTime mamy wyznaczone cele i czas na ich realizację, ale szczegóły pozostawiam współpracownikom. Zależy mi na zmotywowanym i zadowolonym zespole, a nie na odhaczaniu 8 godzin pracy.
O autorce

Agnieszka Borowska-Zasada / fot. Barbara Bogacka
Agnieszka Borowska-Zasada – Co-founderka aplikacji WorkTime.pl
www.WorkTime.pl
www.Worktime.Expert (ang. i niem. wersja)
www.Linkedin.com/in/agnieszka-borowska-zasada/
Glasgows 1 października, 2020
Koronawirus przyspiezył wiele procesów, które w firmach były praktycznie nieuchronne.Pisze tutaj o cyfryzacji wielu przedsiębiorstw. Pracodawcy przekonali się do dwóch rozwiązań. Do pracy zdalnej oraz do outsourcingu it. Okazało się, ze wcale nie trzeba trzymać osób u siebie w firmie aby robili, to co do nich należy.
Obecnie bardzo wiele firm korzysta z takiego help desk https://drupalsolution.pl/blog/dlaczego-warto-przeniesc-obsluge-strony-na-firme-zewnetrzna
Shori 7 października, 2020
Przyznam, ze sama miałam problem z motywacja. Mianowicie mój pracodawca wysłal mnie do pracy zdalnej. Na początku nie byłam zachwycona bo wydawało mi sie, ze idealna praca dla mnie to praca w biurze, wśród ludzi. Teraz jednak nie wiem czy mogłabym powrócić do pracy tradycyjnej. Zdecydowanie wolę pracę zdalną. Moge samodzielnie organizować sobie czas oraz nie marnuję czasu na dojazdy:
https://tyibiznes.com.pl/2020/09/praca-zdalna-poza-firma-o-czym-warto-pamietac.html
Taka forma pracy staje się zresztą coraz bardziej popularna.