Home / PARTNER MK  / Odpowiednia dieta może wspomóc twoją płodność

Odpowiednia dieta może wspomóc twoją płodność

Same pyszności! Dowiedz się co jeść, aby zajść w ciążę

Odpowiednia dieta może wspomóc twoją płodność / fot. materiały prasowe

Być może pewnego dnia zapragniesz zostać mamą, co dziś możesz zrobić, żeby uniknąć problemu trapiącego wiele par?

Odpowiednia dieta może wspomóc twoją płodność / fot. materiały prasowe

Odpowiednia dieta może wspomóc twoją płodność / fot. materiały prasowe

Dietetycy zgodnie twierdzą, że właściwa dieta może poprawić płodność u kobiet i mężczyzn. Oto kilka przykładowych pokarmów, które powinno się spożywać aby przyśpieszyć poczęcie dziecka.

Isabelle Obert, żywieniowiec z Zita West Fertility Clinic (kliniki leczenia niepłodności) twierdzi, że dieta może wpłynąć na jakość spermy i komórki jajowej przed zapłodnieniem. Dieta bogata w minerały, witaminy, zasadnicze tłuszcze i białka może pomóc kobiecie i mężczyźnie w procesie starania się o dziecko.

W dzisiejszych czasach ludzie odkładają posiadanie dziecka na dużo później, niż to było jeszcze 20 lat temu. Niestety im jesteśmy starsi tym mniej płodni. Dni płodne u starszych kobiet są coraz słabsze, albo w ogóle się nie zdarzają. Dodatkowo jesteśmy bardziej narażeni na hormonalne zaburzenia spowodowane chemikaliami i wolnymi rodnikami. Do tego dochodzi ogromny stres, który ma olbrzymi wpływ na naszą płodność. Isabelle Obert podkreśla jak ogromny wpływ na ciąże i dziecko w jego przyszłym życiu ma jakość spermy i komórki jajowej przed zapłodnieniem. Dlatego tak ważne jest aby oboje kobieta i mężczyzna zadbali o swoją dietę zanim zdecydują się posiadanie dziecka.

Jedzenie, które powinno się znaleźć w naszym menu, jeśli myślimy o posiadaniu potomstwa

Awokado
Awokado są pełne witamin, minerałów, niezbędnych tłuszczów, białek, węglowodanów i błonnika.
Są one doskonałym źródłem witaminy E, która jak wykazali naukowcy może być korzystna dla poprawy błony śluzowej macicy i pomoc w implantacji zarodka.

Dynia piżmowa
Dynie bogate są w beta-karoten, który pomaga w produkcji progesteronu, a badania wykazały, może poprawić jakość i ilość spermy.

Buraki
Buraki bogate są w azotany i są fantastycznym źródłem antyoksydantu resweratrolu, wykorzystywany do zwalczania niepłodności związanej z wiekiem.

Łosoś
Łosoś jest doskonały dla układu sercowo-naczyniowego, poprawia funkcjonowanie mózgu i utrzymuje zdrowie naszych oczu. Jest dobrym źródłem białka bogatego w wiele substancji odżywczych, ale przede wszystkim posiada kwasy omega-3, co przeciwdziała niepłodności kobiet.

Granaty
Granaty można coraz częściej spotkać w polskich sklepach i bardzo dobrze, bo granaty były postrzegane jako symbol płodności w starożytnej Persji. Obecne badania pokazały, że picie soku z granatów w czasie ciąży może zapobiec uszkodzeniu mózgu u dzieci. Granaty są bogate w witaminy C i K, kwas foliowy i wiele innych minerałów.

Jajka
Jaja są źródłem białka, niezbędnych tłuszczów i choliny. Badania udowodniły, że cholina może korzystnie wpływać na rozwój płodu, a nawet na dziecko w jego późniejszym życiu.

Komosa ryżowa, czyli quinoa
Quinoa jest pożywieniem bezglutenowym i bardzo odżywczym, co czyni go doskonałą alternatywą dla ziaren skrobiowych. Quinoa jest doskonałym źródłem białka, które jest konieczne, gdy próbuje się zajść w ciążę, ale i również podczas ciąży.

Rzeżucha
Rzeżucha zawiera witaminę K, witaminę C, wapń, beta-karoten, żelazo i jod. Badania wykazały, że ma właściwości przeciwnowotworowe i pomaga naprawić uszkodzone DNA.

Orzechy włoskie
Orzechy włoskie są świetne w niszczeniu komórek rakowych i pomagają zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka piersi i prostaty. Orzechy włoskie są szczególnie korzystne dla zdrowej spermy.

Szparagi
Szparagi są bogate w witaminę C i kwas foliowy, który jest dobrze udokumentowany w badaniach na rzecz poprawy płodności zarówno u kobiet jak i u mężczyzn.

Jedna na siedem par ma problem z poczęciem dziecka. Zdrowy tryb życia, właściwe odżywianie, sport, brak stresu to jedne z najważniejszych czynników które mają wpływ na szybkość zajścia w ciążę.
W dzisiejszych czasach mamy do dyspozycji wiele ułatwień, które pomagają dokładnie określić kiedy mamy największe szansę na zajście w ciąże. Są to testy owulacyjne, kalendarze dni płodnych, metody mierzenia temperatury ciała. Niektóre kobiety potrafią bardzo dokładnie obserwować swoje ciało i wiedzą kiedy nastąpi owulacja. Znając te informacje można znaczenie przyśpieszyć zajście w ciąże.
To co możemy zrobić już dzisiaj dla siebie, żeby uniknąć w przyszłości problemów z płodnością, to zacząć odpowiednio się odżywiać. Będzie to miało korzystny wpływ nie tylko na naszą płodność, ale na wiele innych aspektów naszego życia.

Przydatne strony

Kalendarz dni płodnych – kalendarz planowania dziecka
Kalendarz miesiączkowy –  kalendarz cyklu menstruacyjnego, pokazujący dni płodne

Oceń artykuł
3 komentarze
  • Avatar
    kobieca Grudzień 2, 2017

    Daria, powyższe porady dotyczą również mężczyzn. Zdrowe odżywianie wygląda tak samo dla obu płci:)

  • Avatar
    kobieca Grudzień 2, 2017

    fdsaf

  • Avatar
    dieta indywidualna Grudzień 28, 2018

    Ja sama uważam, że dobra dieta powinna być dobrana indywidualnie do twoich potrzeb i organizmu. Czy można ją ustalać samemu. Pewnie, ale dopiero wówczas, kiedy już się wie jaki jest nasz stan, czego potrzebujemy więcej, a czego mniej – a z ustaleniem tego może pomóc nam dietetyk. xD Ja raz na miesiąc mam normalną konsultację telefoniczną z moją dietetyczką, więc wiem dokładnie kto tam siedzi 🙂 https://www.foodwise.pl/strefa-pacjenta spróbujcie, bo to naprawdę ważne, żeby odżywiać się prawidłowo jeżeli chorujecie na cukrzycę tak jak ja

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach