Friday, May 27, 2022
Home / PARTNER MK  / Odporność zimą ‒ jak o nią zadbać?

Odporność zimą ‒ jak o nią zadbać?

Już nasze babcie w dzieciństwie pijały tran

odporność zimą

fot. New Africa / Adobe Stock

Okres zimowy to czas, kiedy często czujemy się osłabieni i przemęczeni. Niższa odporność przyczynia się  do przeziębień i infekcji — w szczególności górnych dróg oddechowych. Niesprzyjająca aura i niedostateczne dbanie o zdrowie powodują, że stan ten niestety przeciąga się w czasie. Jak temu zapobiec?

 

Kiedy potrzebne jest wsparcie odporności organizmu?

Aby w pełni energii przetrwać okres jesienno-zimowy, warto działać już przy pierwszych objawach osłabienia. Należą do nich m.in. bóle gardła, kości, katar i ogólne osłabienie, ale także sucha, szorstka skóra, łamliwe paznokcie i wypadanie włosów. Na potrzebę wsparcia organizmu w okresie zimowym wskazują również infekcje dróg moczowych, zaburzenia cyklu menstruacyjnego i snu.

 

Wsparcie odporności w powyższych przypadkach wymaga zwrócenia uwagi na codzienne nawyki. Aby walka z zimową aurą była skuteczna i zaczęła przynosić szybciej oczekiwany efekt, warto uzupełnić swoją dietę w odpowiednie suplementy. Preparatem zawierającym cenne substancje odżywcze, takie jak kwasy DHA, witaminy D3, E, A oraz inne elementy, jest tran norweski Mollers, dostępny w różnych wariantach smakowych.

Jak wzmocnić odporność zimą?

Do ważnych aspektów we wzmacnianiu odporności, o których przeczytasz też na https://www.mollers.pl/, należy zdrowa, zbilansowana dieta — bogata w owoce i warzywa, zdrowe tłuszcze, produkty nieprzetworzone z wysoką zawartością błonnika, orzechy, nasiona i nabiał, zwłaszcza jogurty i kefiry.

Dobrą praktyką jest dodawanie do potraw przypraw rozgrzewających i wspomagających metabolizm, takich jak pieprz, imbir, chili i czosnek. Zbawienne działanie dla naszego organizmu będzie miało wyeliminowanie żywności typu fast food, słodyczy, tłuszczów trans, węglowodanów prostych i mięsa wysoko przetworzonego.

 

Poza dietą należy pamiętać o ruchu. Zauważalny wpływ na odporność dadzą dłuższe spacery, fitness czy jogging. Dla zajętych i zapracowanych dobrym rozwiązaniem będą regularne ćwiczenia wykonywane w domu. Efekty widać już po 30 minutach aktywności wykonywanej 5 razy w tygodniu.

Odpoczywaj i oddychaj pełną piersią!

Doskonałym uzupełnieniem powyższych praktyk będzie odrzucenie używek, ograniczenie alkoholu i kawy oraz odpowiednia higiena snu. Ponieważ organizm zregenerowany jest odporniejszy na wszelkie infekcje, w okresie zimowym nieprzerwany sen powinien trwać 7-9 godzin lub chociaż o 30 minut dłużej niż w ciągu pozostałych pór roku.

 

W odporności organizmu ważną rolę odgrywa także śluzówka nosa i gardła. Zimą szczególnie należy dbać o to, aby nie uległa przesuszeniu. Warto więc zapewnić sobie odpowiednie nawilżenie pomieszczeń, w których przebywamy. Świetnie sprawdzi się nawilżacz lub wilgotny ręcznik umieszczony na grzejniku. Istotną dla zdrowia jakość powietrza pomogą natomiast podnieść specjalne filtry, które doceniają szczególnie alergicy.

Źródło: materiał Partnera MK
Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach