Home / Rozwój  / Twój Rozwój  / Jak zmienić swoje nawyki żywieniowe? Weź udział w wyzwaniu!

Jak zmienić swoje nawyki żywieniowe? Weź udział w wyzwaniu!

Restrykcje dietetyczne i napady objadania się, to niebezpieczna para

Restrykcje dietetyczne i napady objadania się, to niebezpieczna para

Restrykcje dietetyczne i napady objadania się, to niebezpieczna para / fot. Oleg Ivanov / Unsplash

Ile razy obiecywałaś sobie, że zaczniesz zdrowo się odżywiać? „Zaczynam dietę od poniedziałku!” – przyrzekamy sobie, ograniczamy kalorie, trzymamy się założeń – choć jest ciężko – a potem przychodzi weekend, silna wola słabnie i przychodzi kompulsja, czyli napad objadania się. Restrykcje dietetyczne i napady objadania się, to niebezpieczna para. Łatwo wpaść w taki schemat, ale wyjście z niego wymaga cierpliwości i samozaparcia.
Krakowska inicjatywa Nowonajedzone zachęca do pracy nad swoimi nawykami żywieniowymi. Aby w tym pomóc przygotowała dla nas wpis na stronie internetowej, darmowe PDF do pracy własnej i live na Facebooku

 

Jak wyzwolić się z restrykcji i kompulsji?

Pierwszym krokiem jest zawsze dojście do tego, dlaczego takie zachowania się pojawiają i jakie emocje wywołują. Być może tym, co prowokuje objadanie się jest u ciebie stres i zmęczenie. Sięgasz po słodycze, bo pozwalają ci szybko ukoić nerwy, poprawiają nastrój i kojarzą się pozytywnie. Potem nadchodzi jednak poczucie winy, złość na siebie i kompensacje w postaci ograniczania kalorii następnego dnia czy wzmożonych ćwiczeń fizycznych. I tak błędne koło wprawia się w ruch, bo głodna i zmęczona wieczorem znowu sięgniesz po „zakazane” produkty. Zidentyfikowanie emocji i tego, gdzie czujesz je w swoim ciele, mogą pomóc ci dostrzec pierwsze objawy wpadania w ten schemat i zatrzymania się w odpowiednim momencie. O tym, co zrobić, gdy już wczujesz się w swoje emocje i wykryjesz „czynniki zapalne” kompulsji, więcej dowiesz się podczas lutowego wyzwania stworzonego przez inicjatywę Nowonajedzone. W jego ramach czeka na ciebie artykuł na stronie http://nowonajedzone.pl/. Znajdziesz w nim charakterystykę mechanizmu powstawania restrykcji i kompulsywnego objadania, sposoby na zminimalizowanie liczby ataków, a w końcu pozbycie się ich. Tematyka poruszona we wpisie zostanie rozszerzona podczas live-a na Facebooku, który odbędzie się 28 lutego o godzinie 20:00. Psychodietetyczka Anna Paluch odpowie wtedy na wszystkie pytania dotyczące restrykcji dietetycznych oraz objadania się. W ramach wyzwania otrzymasz także trzy darmowe PDFy do pracy własnej, w których znajdziesz praktyczne ćwiczenia pomagające wypracować nowe nawyki żywieniowe. Na wyzwanie zapiszesz się klikając w ten link.

Ile trwa wypracowanie nowego nawyku żywieniowego?

Zmiana nawyków żywieniowych, to proces. Nie wydarzy się to z dnia na dzień, ale drobne decyzje przyczynią się do pozytywnego rezultatu. Wyzwanie organizowane przez Nowonajedzone pomoże dostrzec i skrystalizować problem. A gotowość na zmianę i chęć walki, to już pierwszy krok do sukcesu. Weźmiesz udział w wyzwaniu?

Dołącz do lutowego wyzwania Nowonajedzonych!

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Czemu pytam?

Chcę być informowany/a o odpowiedziach