Saturday, May 30, 2020
Home / Rozwój  / Biznes  / O sile kobiet na FB: Bądź zmianą

O sile kobiet na FB: Bądź zmianą

Bądź odważna, zmieniaj zasady i zdobądź wiedzę

Kobiety na FB

Biznesy w sieci/ fot. Unsplash

Często budzi śmiech i jest powodem żartów. Nasze upublicznianie wizerunku, uzewnętrznianie się, dla niektórych obce i niepotrzebne, obnoszenie się w sieci z listą zainteresowań czy podróży. Ale tak działają media społecznościowe i po to są, żeby stać się mniej lub bardziej anonimową ich częścią. Nie ulega wątpliwości, że odkąd się pojawiły, łatwiej zaistnieć również nam – kobietom. Dowodzi tego Agnieszka Kosik szefowa Facebook Poland w swoich wyliczeniach na temat siły kobiet na FB

 

 

Zrównanie szans na rynku pracy kobiet i mężczyzn jest nieustannym wyzwaniem dla przedsiębiorstw i rządów na całym świecie. Unijne dane pokazują, że zmiany na tym polu zachodzą bardzo powoli. Z drugiej jednak strony i co bardzo cieszy coraz więcej kobiet postanawia brać sprawy w swoje ręce i omijać szklany sufit otwierając własne firmy wykorzystując do tego platformy cyfrowe. W Polsce aż 47% z ankietowanych przez nas przedsiębiorców prowadzących biznes na Facebooku stanowią właśnie kobiety!

 

Facebook to miejsce w którym ludzie mogą być autentyczni, pozostawać w kontakcie z przyjaciółmi i rodziną, odkrywać to co dzieje się na świecie i dzielić się tym co jest dla nich ważne. Jest to również przestrzeń w której ludzie mogą rozpocząć swój biznes i go tam na co dzień prowadzić. Doskonałym przykładem są małe i średnie przedsiębiorstwa prowadzone przez kobiety, które od lat z powodzeniem wykorzystują naszą platformę do zdobywania klientów, zwiększania sprzedaży i rozwijania swoich firm. Według raportu Future of Business, realizowanego przez Bank Światowy we współpracy z OECD i Facebookiem, w Polsce już 47% z przedsiębiorców ankietowanych na Facebooku to kobiety.

 

Co nas motywuje?

Kobiety decydują się na założenie firmy z wielu powodów: wśród naszych respondentek 43% chciało realizować pasję lub marzenia, 25% chciało być swoją własną szefową a 8% twierdzi, że zrobiły to dla elastycznych warunków pracy. Nierzadko ich motywacje są wspierane również przez bardzo aktywne i zintegrowane grupy przedsiębiorczych kobiet, które stanowią istotny element krwiobiegu kobiecej przedsiębiorczości na Facebooku.

Co dziś ułatwia start w biznesie?

Niezależnie od motywacji, które kierują każdą kobietą decydującą się na odważny krok rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej, internet otworzył dla nich wszystkich zupełnie nowe drogi prowadzenia biznesu. Platformy internetowe pozwalają docierać ze swoimi produktami do klientów nie tylko w okolicy, ale również na całym świecie. To jaką skalę będzie miał ich biznes zależy dziś wyłącznie od ich ambicji!

Te kobiety nie czekają na zmianę, to one są zmianą i wszyscy powinniśmy je w tym wspierać, a także zachęcać inne kobiety do próbowania swych sił na tej drodze.

Gdzie szukać inspiracji?

Facebook również chce je wspierać, dlatego prowadzimy projekty i inicjatyw, aby dać kobietom siłę do zmiany. Świetnym przykładem takiego działania jest nasz program #SheMeansBussines, który realizujemy w tym roku w Polsce. Jego głównym celem jest zachęcanie przedsiębiorczych kobiet do połączenia sił i wzajemnego wsparcia w zakładaniu, budowaniu i rozwijaniu własnych firm. Jest to również niezwykła okazja do poznania tych, którym już się udało i pozyskania od nich najlepszych wskazówek. Od momentu rozpoczęcia programu w 2016 r. przeszkoliliśmy (osobiście i online) ponad 500 000 kobiet na 48 rynkach na całym świecie.

Wiele dróg do rozwoju

Zawsze pamiętamy także o tych kobietach, które z wielu przyczyn nie mogą wziąć udziału w naszych wydarzeniach. Dla wszystkich z nich przygotowaliśmy naszą internetową ścieżkę szkoleniową za pośrednictwem naszego programu szkoleń online Blueprint. Widzimy już, że to podejście się sprawdza, ponieważ ponad 50% właścicieli małych firm biorących udział w naszych szkoleniach online (Blueprint) to właśnie kobiety.

Bądź odważna, zmieniaj zasady i zdobądź wiedzę, która pomoże Ci w poruszaniu się po nowej ścieżce

 

– mówi Agnieszka Kosik – Head of Poland, Facebook

szefowa FB

Agnieszka Kosik, Head of Facebook Poland/fot. materiały prasowe

 

 

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach