Home / PARTNER MK  / Nogi na wagę złota – zdrowie to podstawa!

Nogi na wagę złota – zdrowie to podstawa!

Wolisz ubezpieczyć swoje nogi, jak Heidi Klum, czy wolisz o nie wcześniej zadbać?

zdrowe stopy

Czas zadbać o swoje nogi! / fot. materiały prasowe

Top modelka Heidi Klum ubezpieczyła swoje nogi na 2 mln dolarów, Tina Turner na 3,2 mln, jednak prawdziwą rekordzistką jest Mariah Carey – jej ubezpieczenie opiewa na 1 mld dolarów! Nogi to nasz wielki skarb, o czym doskonale wiedzą nie tylko gwiazdy. Warto dbać o ich dobrą kondycję i poświęcić choć trochę czasu na odpowiednią pielęgnację. Bez wątpienia nogi odwdzięczą się nie tylko pięknym wyglądem, ale przede wszystkim brakiem przykrych dolegliwości. Gotowe? Ruszamy po garść cennych porad!

 

Aktywność fizyczna i odpowiednia dieta

Ruch i właściwe odżywianie się to klucz do czerpania z życia jak największej radości. Jednak wymaga to od nas świadomości i systematycznego działania. Widmo żylaków, „pajączków” lub opuchlizny nóg powinno skutecznie przegonić myśli typu: „Nie chce mi się”, „Nie mam czasu” albo „To zbyt wymagające”. Dbaj o stałe pobudzanie krążenia krwi, zwłaszcza jeśli spędzasz długie godziny zarówno w pracy stojącej, jak i siedzącej. Pozostawanie nóg w jednej pozycji przez dłuższy czas osłabia zastawki żył i sprzyja powstawaniu żylaków bądź opuchlizny. W efekcie pojawia się ból, a nawet przykre zwyrodnienia stawów. Osoby z nadwagą są szczególnie narażone na te problemy. 

 

Tymczasem rozwiązanie jest proste i warto wprowadzić je w życie codzienne. W trakcie pracy siedzącej należy co jakiś czas zrobić kilka przysiadów i chwilę pospacerować. Osoby, które spędzają długie godziny na stojąco, powinny jak najczęściej unosić nogi do góry w pozycji leżącej, co przyniesie im niemałą ulgę. Poza tym wszelkie formy aktywności fizycznej sprawdzą się wyśmienicie: bieganie, pływanie, jazda na rowerze. Do wyboru do koloru!   

 

Kobieta na rowerze

Ruch to zdrowie! Szczególnie dla zmęczonych nóg / fot. materiały prasowe

 

Warto dbać o stałe nawadnianie organizmu, pilnować poziomu elektrolitów, a także wprowadzić do jadłospisu witaminę K i witaminy z grupy B. Dieta lekkostrawna sprawdzi się znakomicie. Unikaj nadmiaru soli, która zatrzymuje wodę w organizmie! 

 

Peeling i nawilżanie

Zdrowe nogi aż się proszą, żeby o nie dbać! Co najmniej 2-3 razy w tygodniu zaserwuj im peeling. Może być zakupiony w drogerii albo przygotowany własnoręcznie (z dodatkiem cukru lub soli himalajskiej). Doskonale usunie martwy naskórek, wygładzi skórę i dodatkowo pobudzi krążenie. Świetnym pomysłem jest także naprzemienny masaż zimną i gorącą wodą oraz kąpiele relaksujące. Odpoczną nie tylko twoje nogi, ale również umysł. Po kąpieli stosuj ulubiony balsam nawilżający lub krem antycellulitowy dla poprawienia jędrności skóry. 

 

Peeling na zmęczone nogi

Peeling lub balsam nawilżający świetnie zatroszczą się o skórę nóg / fot. materiały prasowe

 

Pochwal się nogami! 

Wypielęgnowane nogi wręcz trzeba pokazywać! Sprzyja temu zwłaszcza lato, jednak również w chłodniejsze dni nie musisz chować ich pod grubymi spodniami. Jesienią bądź zimą na ratunek przychodzą przeróżne rajstopy. Warto w tym okresie postawić na rajstopy kryjące (o grubości powyżej 60 den), zakolanówki lub pończochy samonośne. To prawdziwe wybawienie dla pań, które często noszą spódnice ze względu na obowiązujący dress code w miejscu pracy. Odpowiednio dobrane rajstopy zapewnią nie tylko komfort termiczny, ale także wyeksponują piękno nóg i ukryją ich ewentualne mankamenty. Zakolanówki damskie świetnie sprawdzą się jako niebanalny element stylizacji, a seksowne pończochy dodadzą pewności siebie. Wybieraj, ubieraj, baw się modą. Słowem – stój pewnie na własnych nogach! 

 

Rajstopy damskie we wzory

Ponadczasową klasykę, a także nowoczesne trendy prosto z włoskiej szwalni znajdziesz na lores.pl / fot. materiały prasowe

 

źródło: Partner MK

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Czemu pytam?

Chcę być informowany/a o odpowiedziach