Każda nieruchomość odpowiada potrzebom danej grupy docelowej. Odpowiednie dobranie strategii sprzedaży oraz określenie potencjalnych nabywców to klucz do szybkiej i skutecznej sprzedaży także nietypowego mieszkania. Jak to zrobić?
Nie każde mieszkanie posiada przestronny układ, lokalizację blisko centrum, balkon lub windę. Co więcej, większość dostępnych w ofercie lokali rzadko posiada wszystkie te cechy równocześnie. Zdarzają się również mieszkania, które jeszcze bardziej odbiegają od przyjętego wzorca, jak mikro kawalerki, lokale w suterenach, mieszkania w bezpośrednim sąsiedztwie torów kolejowych lub ogromne mieszkania z salą bilardową. Nie oznacza to jednak, że ich sprzedaż jest niemożliwa. Wszystko sprowadza się do precyzyjnego określenia atutów mieszkania oraz dopasowania ich do odpowiedniej grupy docelowej.
Określenie atutów mieszkania
Pierwszym krokiem do skutecznej sprzedaży mieszkania jest określenie jego mocnych stron. Jeżeli jedyną z nich jest lokalizacja w centrum, grupą docelową mogą być nabywcy, szukający mieszkań inwestycyjnych pod wynajem dla turystów lub studentów. Mieszkanie bez balkonu i piwnicy, ale w dobrej lokalizacji może być atrakcyjną ofertą dla firm. Mikro kawalerka lub lokal w suterenie w pobliżu uczelni i centrum to z kolei niedroga i atrakcyjna oferta dla osób zaczynających naukę lub pracę w dużym mieście, które poszukują niedrogiego mieszkania na sprzedaż w Łodzi na krótki czas.
Ogromne mieszkania z nietypowymi pomieszczeniami, jak biblioteka czy sala bilardowa, to z kolei oferta, która powinna być skierowana do klientów premium, których stać na zakup tak dużej nieruchomości. Możesz także rozważyć podział mieszkania na kilka mniejszych lokali lub przyciągnąć nabywcę śmiałymi rozwiązaniami stylistycznymi, na które pozwala tak duża przestrzeń. Jest to także typ nieruchomości, który może zainteresować firmy, szukające dużej przestrzeni biurowej.
Dotarcie do grupy docelowej
Określenie atutów mieszkania pozwoli Ci dopasować je do danej grupy docelowej. Gdy już ją poznasz, czas dowiedzieć się, w jakich miejscach może poszukiwać ona nieruchomości. Z pomocą przychodzą Internet, media społecznościowe, a także tradycyjna prasa lub agencje nieruchomości. Pamiętaj, że język oferty powinien być dostosowany do grupy odbiorców, a jej treść podkreślać zdiagnozowane przez Ciebie atuty lokalu.
Pomysł na biznes
Jeśli jednak nieruchomość wciąż trudno jest sprzedać, warto pomyśleć o niej w kategoriach biznesu i poszukać inwestora. Przykładem może być wielopokojowe mieszkanie w bezpośrednim sąsiedztwie torów i dworca. Duże mieszkanie ma swoją cenę wynikającą z metrażu, ale odgłosy pociągów i niebezpieczna bliskość torów może dyskwalifikować je jako mieszkanie dla rodziny z dziećmi. Co jednak, gdyby każdy z pokoi wynająć oddzielnie, na przykład studentom lub osobom, które przyjechały do pracy i poszukują niedrogiego lokum?
Taka zmiana podejścia być może będzie wymagała pewnych nakładów finansowych, związanych z przearanżowaniem ścian działowych i układu pomieszczeń. Jeśli jednak uda Ci się dotrzeć do inwestora i przekonać go do perspektyw, jakie stwarza nieruchomość, uda Ci się ją sprzedać nie tylko szybko, ale i ze sporym zyskiem. Szczególnie, gdy cenę poprzesz szacunkową analizą oczekiwanych comiesięcznych wpływów. W tym celu możesz także zwrócić się do specjalisty, który pomoże Ci przygotować strategię sprzedaży nietypowej nieruchomości.