Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!
Jak się okazuje czytanie może być seksi! Kampania promująca czytanie książek „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka” uznana została za najlepszą inicjatywę społeczną 2011 roku
Jak się okazuje czytanie może być seksi! Kampania promująca czytanie książek „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka” uznana została za najlepszą inicjatywę społeczną 2011 roku
Nie idę z Tobą do łóżka
W głosowaniu czytelników portalu kampaniespołeczne.pl o tytuł najlepszej walczyło 10 kampanii, z czego ponad dwie piąte głosów zebrała zwycięska. Na potrzeby inicjatywy stworzone zostały plakaty z przedstawicielami świata kultury i zwykłymi czytelnikami w swoich łóżkach. Z plakatów patrzą na nas: Sylwia Chutnik, Jacek Dehnel, Paweł Althamer, czy Kazimiera Szczuka, wszyscy z książką w ręku i obowiązkowo w łóżku. Swoje zdjęcie z książką może przesłać każdy zainteresowany czytelnik. Zebrane dotychczas fotografie stworzyły wystawę, której wernisaż odbył się 16 grudnia w klubie Traffic.
Polska książka i sex
Monika Czaplicka – rzeczniczka kampanii mówiła, że akcja jest m.in. odpowiedzią na wyniki badań czytelnictwa w Polsce.
W 2010r. 56 proc. z nas nie przeczytało ani jednej książki, a 46 proc. badanych w miesiącu poprzedzającym badanie nie sięgnęło po artykuł dłuższy niż trzy strony, włączając w to media elektroniczne.
– Według nas to straszny wynik, szczególnie jeśli go porównamy z naszym południowym sąsiadem, Czechami, gdzie czytelnictwo jest na poziomie 90 proc. Więc stwierdziliśmy, że trzeba powiedzieć głośno, jak czytanie jest potrzebne – dodaje Czaplicka.
Poczytaj mi, mamo
Inicjatorka i szefowa kampanii – Bianka Siwińska przerażona wynikami czytelnictwa postanowiła stworzyć kampanię w zaskakujący sposób promujący czytelnictwo. Efekty są już chyba widoczne – strona akcji ma już na Facebooku 16,8 tys. fanów.
Daria Różańska