Najpopularniejsze tematy szkoleń biznesowych
Usługi szkoleniowe świadczy wiele firm, a jednym z najpopularniejszych tematów jest rozwój osobisty. jak wybrać temat takiego szkolenia?
Szkolenia biznesowe to dla pracownika sposób na nabycie lub podniesienie kwalifikacji oraz zaktualizowanie swojej wiedzy z danej dziedziny. Dla firm mogą natomiast stanowić formę pozapłacowego wynagrodzenia pracowników, sposób na zyskanie ich lojalności i oczywiście budowanie coraz bardziej kompetentnego zespołu. Usługi szkoleniowe świadczy wiele firm, a jednym z najpopularniejszych tematów jest rozwój osobisty.
Szkolenia z zakresu rozwoju osobistego
Do najpopularniejszych szkoleń należą te, które poświęcone są szeroko pojętemu rozwojowi osobistemu. Takie szkolenia można znaleźć m.in. w ofercie największych polskich firm szkoleniowych, np.: Lauren Peso, House of Skills czy Instytutu Rozwoju Biznesu. Szkolenia te najczęściej dotyczą kompetencji społecznych: asertywności, komunikacji, negocjacji (tzw. umiejętności miękkich). Prowadzone są częściej w formie warsztatów niż wykładów i nastawione są przede wszystkim na praktyczne wykorzystywanie wiedzy. Szkolenia takie bywają też skierowane do menedżerów i podnoszą ich kompetencje związane z zarządzaniem zespołem i przywództwem, np. przywództwem w zmianie.
Szkolenia sprzedażowe i sprzedażowo-produktowe
Kolejną popularną kategorią szkoleń biznesowych są szkolenia z efektywnej sprzedaży i obsługi klienta. Często są to szkolenia opracowywane dla konkretnej organizacji, uwzględniające specyfikę pracy oraz standardy obsługi klienta obowiązujące w danej firmie. Podczas takich szkoleń można poznać m.in. techniki negocjacji i perswazji oraz sposoby skutecznego radzenia sobie w trudnych sytuacjach podczas sprzedaż, np. reagowania na obiekcje klienta. Takie szkolenie można połączyć ze szkoleniem na temat oferty firmy i ukierunkować na poznanie konkretnego produktu, np. nowego produktu w ofercie, jego parametrów i atrakcyjnych form prezentowania go klientom.
Szkolenia aplikacyjne i prawne
Popularne są również szkolenia aplikacyjne, na których można nauczyć się obsługi określonego programu lub systemu komputerowego, oraz prawne – dzięki którym pracownik może zdobyć wiedzę z zakresu prawa (np. prawa pracy i ubezpieczeń społecznych), poszerzyć ją albo zaktualizować po zmianach wprowadzonych przez ustawodawcę.
Szkolenia biznesowe powinien rozważyć każdy, kto chce podnieść swoje kompetencje. Dla pracodawcy są formą pozafinansowej gratyfikacji pracownika.
Bednar 9 września, 2016
Temat numer jeden to powinna być przede wszystkim komunikacja.
Dobra komunikacja to podstawa w biznesie. Takie szkolenie przydałoby się kadrze menadzerskiej: http://corelszkolenia.pl/nasza-oferta/lider-ekspert-komunikacji/podstawowe-informacje-o-programie
Ja jakiś czas temu odbyłem takie szkolenie i od tamtej pory radzę sobie dużo lepiej ze stresem…