Monday, May 23, 2022
Home / PARTNER MK  / Na jaką aktywność fizyczną postawić wiosną?

Na jaką aktywność fizyczną postawić wiosną?

Jak tu się ubrać, aby na ścieżce zdrowia wyglądać jak milion dolarów?

Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna na powietrzu nie musi oznaczać sportu wyczynowego / fot. Envato Elements

Wiosna to czas, gdy nagle zyskujemy dodatkową energię po kilku zimowych miesiącach. Pierwsze słoneczne dni dają nam motywację do podejmowania różnego rodzaju aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Czym najlepiej się zająć wiosną i w jaki strój się wyposażyć?

 

Korzystaj z ciepła

Jesienne i zimowe miesiące najczęściej spędzamy na siłowni lub po prostu trenujemy w domu. Jazda na rowerze, bieganie, czy też spacery są raczej rzadkością, ponieważ pogoda nam nie sprzyja. Właśnie dlatego wraz z początkiem wiosny bardzo dobrze jest rozpocząć uprawianie sportu na świeżym powietrzu, aby dotleniać swój organizm. Warto jednak pamiętać, że na początku wiosny nie doświadczamy tak wysokich temperatur, aby ćwiczyć na zewnątrz w lekkich ubraniach. Najlepiej jest zaopatrzyć się w wygodne okrycia wierzchnie, które nie będą krępowały naszych ruchów podczas aktywności fizycznej, a dodatkowo ochronią ciało przed utratą ciepła. Przykładowo na wieczorne spacery idealnie sprawdzą się kurtki wykonane z polaru, których szeroki wybór znajdziemy pod linkiem http://sklep.jack-wolfskin.pl/kobieta/polary.html. Wiele osób inwestuje również w odzież termiczną, która z pozoru wygląda bardzo lekko, a jednak zapewnia ochronę przed niskimi temperaturami.

Jak aktywność fizyczna na powietrzu wpływa na nasz organizm?

Na samym początku warto zaznaczyć, że im więcej przebywamy na powietrzu, tym lepiej. Aktywność fizyczna wykonywana na zewnątrz dotlenia nasze ciało oraz umysł. Słońce to najlepsze źródło witaminy D3, która ma wszechstronne właściwości zdrowotne. Lekarze podkreślają, że każdy Polak powinien suplementować witaminę D3, ponieważ nawet podczas ciepłych pór roku nie dostarczamy organizmowi jej odpowiedniej ilości ze słońca. Witamina D3 odpowiada za prawidłowy rozwój układu kostnego, poprawia funkcjonowanie układu krążenia, wspomaga układ mięśniowy, a także polepsza naturalną odporność.

 

Trening na powietrzu może być znakomitą odskocznią od spędzania całego dnia w pracy przy komputerze. Odpowiednie dotlenienie mózgu wpływa na lepszą koncentrację i pamięć, a dodatkowo zmniejsza poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu. Trening na łonie natury jest również bardzo zachęcający dla osób, które szybko tracą motywację i nudzą się treningami na siłowni. Aktywność na powietrzu może być wykonywana stale w innych miejscach – ogrodzie, parku, lesie, a nawet na plaży. Wybór przestrzeni sportowej zależy wyłącznie od naszych upodobań. Jeśli jednak uwielbiamy treningi na siłowni, wówczas warto skorzystać z siłowni zewnętrznych.

Wiosenna aktywność fizyczna ‒ idealny strój sportowy

Wiele osób podkreśla, że od stroju zależy jakość wykonanego treningu. Im lepiej się czujemy w naszym ubraniu sportowym, tym mamy większą motywację. Podczas wiosennych i letnich miesięcy warto postawić na stroje kolorowe, które idealnie wpasują się w otaczające nas środowisko. Jednokolorowe zestawy w barwach fuksji, pastelowej zieleni, czy też błękitu to z pewnością strzał w dziesiątkę. W chłodniejsze dni możemy narzucić na siebie niezwykle wygodną i stylową kurtkę typu softshell. Takie kurtki są niezwykle komfortowe, gdyż niemalże nie odczuwamy ich na ciele. Wykonane są z elastycznego materiału, odpornego na wiatr i wodę, dzięki czemu żadna pogoda nie przeszkodzi nam w wykonaniu treningu na powietrzu. Wysokiej jakości kurtki softshell znajdziemy pod linkiem https://www.e-horyzont.pl/kobieta/softshelle-damskie.html.

Źródło: materiał Partnera MK
Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach