Monday, November 29, 2021
Home / Kuchnia  / Moussaka wegetariańska

Moussaka wegetariańska

Dzisiaj greckie klimaty. Ring the belly proponuje wegetariańską moussakę. Duże wyzwanie i jeszcze większa satysfakcja.

Wegetariańska moussaka

Wegetariańska moussaka / fot. Ringthebelly.com

ringthebellyUwielbiam potrawy proste, szybkie i łatwe. Dlatego staram się łączyć składniki nadające się do jedzenia na surowo. Nie ukrywam, że często wyręczam się wszystko robiącym robotem kuchennym. Znając moussake z kreteńskich wojaży, nie sądziłam, że Grecy porwą się na danie, którego przygotowanie zajmuje ponad godzinę, a w ruch idzie cały zestaw garnków. Ilość składników wegetariańskiej moussaki pozwalał mi jednak przypuszczać, że nie będzie to trywialna przebieżka. Bilans zysków i strat: bolące plecy, danie na dwa dni i niewyobrażalnie rozkoszny smak.

MOUSSAKA WEGETARIAŃSKA

Wegetariańska moussaka

Wegetariańska moussaka / fot. Ringthebelly.com

CO BĘDZIE CI POTRZEBNE?

– 2 bakłażany,

– 4 średnie ziemniaki

– paczka liściastego szpinaku

– 2 małe cebule

– puszka krojonych pomidorów

– cztery małe ząbki czosnku

– trzy łyżki mąki z amarantusa

– trzy łyżki oleju kokosowego

– pieprz, gałka muszkatołowa, tymianek, oregano, duża łyżka cynamonu, sól

– pół szklanki mleka sojowego lub ryżowego

– 150 g fety light (opcjonalnie)

– trzy łyżki soku z cytryny

Umyj bakłażany i pokrój je w plastry. Posól i odstaw do czasu, aż przygotujesz całą resztę. Obierz ziemniaki i pokrój w cienkie plastry, odstaw na bok. Obierz cebulę i pokrój w cienkie listki, wrzuć na rozgrzaną patelnię i zeszklij. Dodaj dwa ząbki pokrojonego czosnku i wrzuć pomidory. Przypraw tymiankiem, oregano, a następnie duś na małym ogniu przed około 10 minut. Bakłażany czekające w kolejce podsmaż na patelni. Gdy osiągną charakterystyczną dla nich miękkość i brunatny kolor odłóż do talerza lub miski.

Teraz czas na szpinak. Dokładnie go wypłucz i włóż do małego rondelka. Pamiętaj, że szpinak pod wpływem ciepła zmniejsza swoją objętość kilkunastokrotnie. Gdy szpinak osiągnie taki właśnie stan, dodaj dwa ząbki czosnku, sól, pieprz i duś przez około 15 minut. Rozgrzej piekarnik do 220 stopni.

Wyłóż na patelnię plasterki ziemniaków, posól i smaż, aż uzyskają brązowe rąbki. Wyłóż nimi dno naczynia żaroodpornego. Na patelni rozpuść olej kokosowy, zmniejsz ogień do minimum, dodaj mąkę i mieszaj cały czas mieszając, aż do uzyskania jednolitej masy. Zwiększ ogień i nieustannie mieszając wlej przygotowane wcześniej mleko. Mieszaj do uzyskania gęstego sosu. Dopraw gałką, cynamonem, sokiem z cytryny, solą i pieprzem. Ułożone w naczyniu ziemniaki polej sosem à la beszamelowym. Na tym połóż bakłażany w pomidorach, szpinak, a całość przykryj serem feta. Piecz w piekarniku około30 minut, najlepiej bez przykrycia.

***

Blog Ring the belly został stworzony z myślą o osobach, które jak jego autorka zostały zmuszone do zmiany swoich dotychczasowych przyzwyczajeń żywieniowych. Przepisy, które w nim znajdziecie to połączenie składników nie tylko eko, ale także prozdrowotnych. Na ringthebelly.com znajdą się sprawdzone potrawy, przekąski i napoje, które dzięki swojej zawartości pomagają nam przenosić góry. Koncepcją bloga są przepisy bezglutenowe, niskotłuszczowe i wegetariańskie.

Ring the bellyPoznaj wiosenne przepisy klikając na okładkę książki Ring the belly  Blog ringthebelly.com dołączył do Miasta Kobiet, gdzie pojawiają się ciekawe przepisy. Zapraszam Was do polubienia profilu www.facebook.com/ringthebelly oraz odwiedzenie strony internetowej www.ringthebelly.com

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach