Home / Styl życia  / Kuchnia  / Moc w butelce

Moc w butelce

Według Światowej Organizacji Zdrowia warzywa i owoce powinno się zjadać przynajmniej 5 razy dziennie. Wtedy dostarczymy naszemu organizmowi mnóstwa witamin oraz mikropierwiastków

Według Światowej Organizacji Zdrowia warzywa i owoce powinno się zjadać przynajmniej 5 razy dziennie. Wtedy dostarczymy naszemu organizmowi mnóstwa witamin oraz mikropierwiastków. Niestety nadal nie mamy świadomości, że wielu z tych związków organizm nie potrafi magazynować, dlatego ważne jest dostarczanie ich wielokrotnie w ciągu dnia w małych porcjach. Dla zachowania zdrowia – zwłaszcza, gdy organizm jest zmęczony po zimie, korzystne jest spożywanie, co najmniej 5 porcji różnorodnych warzyw i owoców dziennie – zarówno świeżych, jak również w postaci świeżo wyciśniętych soków.

Zgodnie z zaleceniem Światowej Organizacji Zdrowia, aby nie znudziły się nam wciąż te same owoce i warzywa, powinniśmy sobie tę dietę urozmaicać. Nowe badanie, które ukazało się w 2010 roku, wykazuje, że lepiej będzie jeść około 550 gram owoców i warzyw dziennie. Światowa Organizacja Zdrowia plasuje niskie spożycie warzyw i owoców na szóstym miejscu pomiędzy 20 czynnikami ryzyka śmiertelności wśród ludzi na całym świecie, tuż zaraz za tak sławnymi i znanymi zabójcami, jak tytoń czy hipercholesterolemia. Szacuje się, że konsumpcja warzyw i owoców na świecie równa się jedynie 20-50% zalecanych minimalnych progów. Warzywa są bogatym źródłem witamin, soli mineralnych, włókien roślinnych i węglowodanów. Jedząc ich dużo i regularnie, zmniejszamy ryzyko różnego rodzaju nowotworów u dorosłych. Zalecane dzienne dawki warzyw to 3 porcje dla dzieci w wieku od dwóch do sześciu lat i 3 – 5 porcji dla starszych. Podobnie jest z owocami. Ważne jednak, żebyśmy jedli surowe owoce w całości. Unikajmy podawania soków z „dodatkami” lub odtworzonych z zagęszczonych koncentratów. Trzeba wówczas zwracać uwagę na zawartość cukru i ulepszaczy oraz dokładnie przeanalizować skład soku. Możesz również wycisnąć sok w domowych warunkach lub zrobić koktajl ze zmiksowanych owoców. Zalecane dzienne dawki owoców to 2 porcje dla dzieci w wieku od dwóch do sześciu lat oraz 2 – 5 porcji dla starszych.

Marwit sok buraczkowo-jabłkowy

Na wprost tym wymaganiom wychodzi marka Marwit, która w swej ofercie posiada właśnie naturalne, świeżo wyciśnięte soki, bez dodatku cukru i konserwantów. Soki z warzyw i owoców są nie tylko smaczne, ale przede wszystkim zdrowe. Zalecana dawka, jaką powinien przyswoić zdrowy człowiek to 450 – 600 gram świeżego naturalnego soku uzyskanego ze startych owoców i warzyw, a w przypadku stosowania sokoterapii zalecana porcja to nawet 1-1,5 litra dziennie!

Na wiosenny czas proponujemy uzupełnienie witamin w lekkiej, naturalnie słodkiej formie następującymi produktami: Jednodniowy sok marchewkowy – naturalny, świeży sok wyciśnięty z polskich marchewek; surowy sok marchewkowo-selerowy – naturalny, świeży sok z pysznych, pełnych zdrowia marchewek z delikatną nutą selera; surowy sok buraczkowo-jabłkowy – świeży sok z buraków i jabłek, naturalnie mętny, bez dodatków. Jest niepasteryzowany, co pozwala czerpać z buraka jego najlepsze właściwości, między innymi bogactwo pektyn, które regulują krzepnięcie krwi, obniżają poziom cholesterolu i przeciwdziałają miażdżycy.

Gdy chcemy poprawić sobie nastrój, przypomnieć ciepłe lato i wakacje, możemy nasze ciało wzmacniać egzotycznymi sokami z Owocudo Sunny o tropikalnym smaku soczystego mango i słonecznej pomarańczy, Owocudo Funny ze świeżego ananasa i słodkiego, bananowego przecieru, Owocudo Happy o truskawkowo-jabłkowym smaku. Wszystkie pasteryzowane, bez dodatku cukru. Zapraszamy do smakowania naturalnych soków.

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Czemu pytam?

Chcę być informowany/a o odpowiedziach