O matko z córką: nowa miejska kolekcja od PATRIZIA ARYTON
Pomysł na Dzień Matki? Z Agatą Piotrowską rozmawiamy o nowej kolekcji skierowanej do córek, którą pokochają mamy
W świecie mody coraz większego znaczenia nabiera naturalność. Skąd się ona bierze? Z obserwacji rzeczywistości, otaczającego nas świata. Możemy ją dostrzec w coraz bardziej wygodnych tkaninach, swobodniejszych formach, delikatnym makijażu i fryzurze. Coraz większą uwagę przykładamy do tego, co jemy. Zaczęłyśmy czytać etykiety na opakowaniach, jemy mniej przetworzonej żywności. Nawet produkcje telewizyjne spuściły z tonu. Seriale stały się dokumentem życia, a nie laurką w przesłodzonym stylu glamour. Splot tych wszystkich okoliczności sprawia, że coraz bardziej doceniamy uniwersalne stroje, których noszenie nie determinuje wiek
Nowa, miejska linia ALTRO od PATRIZIA ARYTON jest skierowana do młodych kobiet. Całość kolekcji utrzymana jest w tonie lekkości. To dlatego każda kobieta, bez względu na wiek, czuje się w nich młodo. Chociaż ubrania z linii ALTRO dedykowane są córkom, to z pewnością wiele matek przekona się do tego niewymuszonego stylu. Wspólne zakupy to okazja do tego, aby 40-latki mogły zainspirować się stylem swoich córek.
„ALTRO to moda realna. Nie ośmiesza, stawia na wygodę, miękkość i jakość. Ubrania z tej kolekcji nadają się na nieformalne, letnie wieczory. Na pewno wiele nowoczesnych kobiet zdecyduje się założyć te ubrania również na mniej zobowiązujące spotkania biznesowe, ponieważ są bezpretensjonalne. Dobór dodatków będzie tu determinował okazję.” – mówi Agata Piotrowska, doradczyni wizerunku z butiku przy Szpitalnej 34 w Krakowie.
Kolekcja ALTRO wpisuje się w filozofię mody kapsułkowej. Oznacza to, że 17 ubrań pozwoli stworzyć aż 12 różnych stylizacji. W skład linii wchodzą elementy niezbędne w każdej współczesnej garderobie – koszule, płaszcze, marynarki, sukienki, spodnie i szorty – wszystkie jednak wyróżniające się dzięki użyciu wyjątkowych, bogatych w fakturze tkanin.
Kropką nad i kolekcji ALTRO jest konstrukcja i kunszt, użyte przy tworzeniu poszczególnych projektów. Podstawowa damska koszula staje się niezwykła, bo stworzona jakby w oparciu o sztukę origami. Płaszcze i marynarki zyskują nonszalancki charakter dzięki efektom niewykończenia, skrzętnie przemyślanym przez projektantów marki. Wszystko to z myślą o kobietach, które nie boją się inspirować osobami, które są im najbliższe – mamami i córkami.
To naturalne, że większość córeczek naśladuje styl swoich matek. W pewnym momencie to mamy zaczynają się inspirować stylem córek. Chociaż większość 40-letnich matek nie będzie się ubierała identycznie jak ich 15-letnia córka, to sporo mam zacznie interesować się poszczególnymi elementami garderoby córki. Znajdzie w niej inspirację, a może nawet coś od niej pożyczy. Bardzo często to mamy wspierają swoje córki podczas zakupów. Ich opinia jest bardzo ważna. ALTRO łączy klasykę, którą uwielbiają mamy i z luzem, wybieranym przez córki. Przecież to córkom zależy najbardziej na tym, by mama czuła się piękna i pewna siebie i odwrotnie. To dlatego córka przekonuje mamę do zakupu pierwszej pary jeansów, tenisówek, zmiany biżuterii. Mama nie zacznie nosić jeansów z dziurami, ale w ogóle zacznie nosić jeansy. Klasyczne, ale jeansy.
Dzisiejsze 40-latki to kobiety świadome swojej wewnętrznej siły. Żyją pełnią życia. Pracują, ale mają czas na pasje i przyjemności. Są też matkami. Medycyna ma swój ruch anty-ageing, który polega na szukaniu sposobów na spowalnianie i odwracanie procesów starzenia. Moda na szczęście nie potrzebuje skalpela. Ubrania mają się przystosowywać do nas, nie odwrotnie. Czas na naturalność, bez względu na wiek!
Agna Karasińska