Saturday, October 16, 2021
Home / Ludzie  / Kre-aktywne  / „Miasto Kobiet” – skok na główkę, czyli totalna metamorfoza

„Miasto Kobiet” – skok na główkę, czyli totalna metamorfoza

Właśnie ukazał się pierwszy numer Miasta Kobiet po totalnej metamorfozie. Zobaczcie koniecznie co się zmieniło.

Miasto Kobiet zmienia się w MK. Tak mocnej zmiany nie było w całej jedenastoletniej historii czasopisma „Miasto Kobiet”. Właśnie ukazał się pierwszy numer MK po totalnej metamorfozie.

portman r

fot. materiał prasowy

Zmieniamy się co roku, i to jest normalne, bo rozwój jest wpisany w życie każdej gazety. Gdyby jednak porównać to, co robimy, do pływania, powiedziałabym, że do tej pory zmieniałyśmy co najwyżej styl. Tym razem wychodzimy z wody i… skaczemy na główkę. Pływać potrafimy, ale czy w basenie jest woda, powiedzą nam nasze Czytelniczki – mówi Aneta Pondo, założycielka i redaktor naczelna magazynu.

Bohaterki dnia codziennego

W ramach akcji Totalna Metamorfozy „Miasto Kobiet” przeprowadziło setki ankiet, w których pytało kobiety o czasopismo ich marzeń. Efekty? Czytelniczki bardzo mocno podkreślały, że chcą czytać o kobietach takich jak one – bohaterkach życia codziennego, które je zainspirują, dodadzą im sił, podzielą się swoimi patentami na rozwiązywanie małych i dużych problemów. W gazecie marzeń kobiety szukają też artykułów motywujących do podejmowania wyzwań, od tych zawodowych – jak zmiana pracy, do sportowych – jak przebiegnięcie maratonu. I najważniejsze – chcą czytać o tym, co jest im bliskie, co się dzieje na podwórku obok. Pragną wziąć „Miasto Kobiet” do ręki z przekonaniem, że jest to ich gazeta, bo pokazuje miejsca i osoby, które są im znane.

Mocne jak Miasto, finezyjne jak Kobieta

Największe zmiany dotyczą okładki. – Logo gazety zmienia się z „Miasto Kobiet” w MK, bo jesteśmy konkretne w swoich działaniach, a przy okazji mocne jak M(iasto) i finezyjne jak K(obiety) – podkreśla Aneta Pondo.
Autorką projektu nowego logo i pierwszej po zmianach okładki jest Eliza Luty, która w 2004 roku zaprojektowała także pierwsze logo magazynu. Na okładce nowego numeru zobaczymy Natalie Portman, hollywoodzką, nagrodzoną Oskarem aktorkę o polsko-żydowskich korzeniach, która planowała we wrześniu przyjazd do Krakowa.
W gazecie pojawili się też nowi autorzy, Agata Dutkowska – założycielka Latającej Szkoły, która uczy kobiety jak zarabiać na tym, co kochają, oraz Łukasz Orbitowski – komentujący życie z perspektywy pisarza.

MK wychodzi do ludzi

„Miasto Kobiet” to nie tylko drukowany magazyn i portal internetowy miastokobiet.pl, ale również zogniskowane wokół niego, coraz różnorodniejsze działania, integrujące pokaźną czytelniczą społeczność. Do doskonale już znanych – najstarszego w Polsce cyklicznego swapu „Szafobranie z Miastem Kobiet” i Klubu Miasta Kobiet (gościem najbliższego będzie znany neurobiolog, prof. Jerzy Vetulani) – dołączyły ostatnio treningi pod okiem profesjonalnych trenerek pod hasłem „Zostań Mistrzem z Miastem Kobiet” oraz rozwijające kobiecą kreatywność „Warsztaty z Miastem Kobiet”.

„Miasto Kobiet” ukazuje się od 11 lat. Powstało jako lifestylowe czasopismo lokalne (krakowskie). Po 7 latach rozwinęło się w czasopismo krakowsko-warszawskie, a po kolejnym roku weszło do sprzedaży w Empikach w całej Polsce. Najnowszy numer ukazał się w nakładzie 20 tys. egz. Cena 4.90 zł. Partnerami TOTALNEJ METAMORFOZY „Miasta Kobiet” są firma MAX FLIZ, ekspert od wyposażenia wnętrz, oraz kosmetyczna marka SYLVECO.

logo maxfliz w kwadracie RGB nie do druku

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach