Mama idzie na kawę!!!
Akcja społeczna stworzona przez mamy, dla mam. Chcemy zachęcić Was do wyjścia z domu, zaczerpnięcia oddechu, poszukania inspiracji, poczucia na nowo pulsu miasta.
Już ponad 100 kawiarni i młodych, polskich firm wspiera akcję „Mama idzie na kawę”. Największa tegoroczna inicjatywa społeczna skierowana do młodych rodziców powstała po to, aby zachęcić kobiety do wyjścia z domu, złapania oddechu i odnalezienia twórczych inspiracji. Razem tworzymy mapę niezwykłych, przede wszystkim warszawskich, lokali. A do tego inspirujemy młode kobiety do zmian.
Macierzyństwo to piękne i wzruszające chwile, ale równie często bardzo trudne i zaskakujące doświadczenie. Wiele młodych mam miewa podobne wyzwania i rozterki, jak połączyć bycie wystarczająco dobrą mamą z zachowaniem udanego życia zawodowego, a wyjście z dzieckiem z domu często wydaje im się skomplikowaną i czasochłonną operacją, często ponad siły.
Pomysł akcji „Mama idzie na kawę” powstał właśnie po to, by „wziąć mamy za rękę”, zachęcić do wyjścia z domu z dzieckiem, do powrotu, choć na chwilę, do świata dorosłych, odetchnięcia miastem w przyjaznych dla nich miejscach.
Sama jestem mamą trzyletniego Bruna i po urodzeniu syna zdecydowałam zmienić swoje zawodowe życie po to, by stworzyć coś własnego i móc żyć z pasją,a jednocześnie towarzyszyć mojemu synkowi w ważnych dla niego chwilach. Tak powstała moja firma, a później pomysł akcji „Mama idzie na kawę”. Na nowej drodze poznałam wiele mam takich, jak ja, które tworzą nowe fajne miejsca i firmy, ekwilibrystycznie łączą pasję z macierzyństwem.Postanowiłam połączyć nasze siły w słusznej sprawie i tak powstał pomysł na „Mama idzie na kawę”, akcji społecznej – tłumaczy Agnieszka Czajkowska-Starzyk, pomysłodawczyni projektu i właścicielka firmy „Colorstories”.
Wierzymy, że stając się mamą, kobieta nie musi rezygnować z siebie – może czerpać na nowo ze swego potencjału, odkrywając nowe, niezbadane dotąd ścieżki. Nie musi zamykać się w domu – wyjście na symboliczną kawę może stać się impulsem do twórczych przemyśleń i wprowadzenia inspirujących zmian w życiu swoim i swojej rodziny.
Dobrze pamiętamy, jak same niedawno pragnęłyśmy odsapnąć choć na moment od cudu macierzyństwa. Uwielbiamy nasze dzieci, ale wiemy, jak ważna jest chwila oddechu od codzienności z małym dzieckiem. Wybranie się na symboliczną kawę było często nagrodą za dzień pełen matczynych obowiązków. W ubiegłym roku zdecydowałyśmy się postawić na siebie, próbując sił w biznesie. Dziś, współtworząc akcję „Mama idzie na kawę” zachęcamy inne, wybrane lokale do wyciągnięcia ręki do młodych, często sfrustrowanych, rodziców. Do projektu dołączają kawiarnie – otwarte na nowe prądy, czujne, wsłuchane w rytm miasta i wrażliwe na swoich gości. Razem chcemy pokazać mamom, że miasto nadal na nie czeka i że nigdy nie wolno zapominać o sobie – tłumaczą właścicielki kawiarni „Kubek w Kubek”, współorganizatora akcji.
Projekt wspierają małe polskie firmy oferujące rzeczy niebanalne i wyznaczające nowy kierunek w polskim designie. Są to marki kierujące swoją ofertę do kobiet i dzieci, tworzone często przez młode mamy. Inicjatywa ma być zachętą i inspiracją dla kobiet, by nie rezygnowały z siebie i swoich marzeń. Stając się mamą, kobieta może czerpać na nowo ze swego potencjału, odkrywając nowe, niezbadane dotąd ścieżki. Nie musi zamykać się w domu, a wyjście na symboliczną kawę może stać się impulsem do twórczych przemyśleń i wprowadzenia inspirujących zmian w życiu swoim i swojej rodziny.
* * *
„Mama idzie na kawę” to akcja społeczna skierowana do młodych rodziców. Zasady są proste: od 15 maja do 15 czerwca, w wybranych kawiarniach i restauracjach w Warszawie i innych dużych miastach, od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 18:00, każdy rodzic, który pojawi się z dzieckiem do lat 10, oraz kobiety w ciąży, będą mogli napić się dowolnej kawy z dużym, bo aż 50% rabatem. Dodatkowo, otrzymają katalog z kuponami rabatowymi pełen informacji o młodych polskich firmach tworzących wyjątkowe rzeczy dla dzieci. Katalog rabatowy w formie PDF oraz pełna lista firm i kawiarni będą dostępne na stronie www.mamaidzienakawe.pl.
– Akcja, skierowana początkowo do warszawskich rodziców, zainspirowała także kawiarnie spoza stolicy – w projekcie bierze udział ponad 100 firm i lokali z całej Polski, także z mniejszych miejscowości.
– Na Facebooku profil akcji, która ruszy dopiero w tym tygodniu, obserwuje ponad 8500 rodziców.
– Od samego początku akcji sprzyja Fundacja MaMa, która objęła ją swoim matronatem. – Więcej informacji o projekcie: www.facebook.com/mamaidzienakawe
– Organizatorami akcji „Mama idzie na kawę” są niezależne firmy, stworzone przez młode matki: