„Małopolski Smak” – z tradycją w całej Polsce
Małopolskie produkty regionalne i tradycyjne już pod koniec tego roku dostępne będą w całorocznej sprzedaży na terenie całej Polski. Wczoraj w Krakowie Marek Sowa, Marszałek Województwa Małopolskiego, Wojciech Kozak, Wicemarszałek i Przewodniczący Rady ds. Produktów

"Małopolski Smak" / fot. 9.90 PR
Małopolskie produkty regionalne i tradycyjne już pod koniec tego roku dostępne będą w całorocznej sprzedaży na terenie całej Polski. Wczoraj w Krakowie Marek Sowa, Marszałek Województwa Małopolskiego, Wojciech Kozak, Wicemarszałek i Przewodniczący Rady ds. Produktów Tradycyjnych oraz Jerzy Mazgaj, Prezes Zarządu Alma Market S.A. uroczyście podpisali porozumienie o współpracy.
Małopolska kuchnia słynie z tradycyjnych potraw i lokalnych produktów. Kto raz spróbował wyjątkowych wyrobów regionalnych, powstających według starych receptur lub pochodzących z ekologicznych upraw, na zawsze zapamięta ich smak. O zainteresowaniu małopolską tradycją kulinarną świadczy fakt, że „Małopolski Festiwal Smaku”, na którym od 8 lat degustowane i wybierane są najlepsze produkty dostępne w regionie, przyciąga na południe Polski smakoszy z całego kraju.
Promocja szerokiej oferty produktów regionalnych i tradycyjnych to nie tylko festiwale, targi i kiermasze, ale także marka „Małopolski Smak”, pod którą prezentowane będą najlepsze wyroby z całego województwa. Już pod koniec roku smaki Małopolski będą mogli odkrywać we własnych domach mieszkańcy całego kraju.
– Dla mnie potrawą dzieciństwa, jednoznacznie kojarzoną z Małopolską, jest karp zatorski – powiedział podczas konferencji prasowej poprzedzającej podpisanie porozumienia Marek Sowa, Marszałek Województwa Małopolskiego. – Cieszę się, że teraz mieszkańcy całego kraju będą mieli okazję poznać jego wyjątkowy smak.
Małopolskie produkty regionalne, tradycyjne i te znane z kolejnych edycji „Małopolskiego Festiwalu Smaku” trafią na półki Delikatesów Alma w dużych miastach Polski (m.in. w Krakowie, Tarnowie, Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdyni, Katowicach, Bydgoszczy, Sopocie, Łodzi, Zielonej Górze, Opolu, Rzeszowie, Lublinie, Częstochowie, Szczecinie i Olsztynie). Spółka Alma Market S.A. została bowiem wybrana Partnerem Strategicznym Małopolskiego Festiwalu Smaku.
– Nie wyobrażam sobie, żeby firma, która nie ma swoich korzeni w Małopolsce mogła promować wyroby regionalne i tradycyjne właśnie z tej części Polski – mówił Jerzy Mazgaj, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Alma Market S.A. – Alma to spółka z krakowskim rodowodem, dlatego też naszym celem jest promowanie tego, co w naszym regionie najlepsze.
Aktualnie małopolska lista produktów regionalnych objętych unijną ochroną liczy 11 produktów, na liście produktów tradycyjnych prowadzonej przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi znajduje się ponad 100 wyrobów, a kolejne 100 to produkty znane z kolejnych edycji Małopolskiego Festiwalu Smaku. Które z nich cieszą się największym zainteresowaniem smakoszy?
– Tak naprawdę dopiero teraz, dzięki współpracy z siecią delikatesów, będziemy w stanie sprawdzić, które małopolskie produkty najbardziej smakują konsumentom w całym kraju – przyznał Wicemarszałek Wojciech Kozak, Przewodniczący Rady ds. Produktów Tradycyjnych. – Dzięki programowi lojalnościowemu Almy będziemy mogli ocenić zainteresowanie klientów danymi wyrobami i na bieżąco reagować na potrzeby rynku.
Dzięki współpracy Województwa Małopolskiego z Alma Market S.A., Małopolska będzie pierwszym regionem w Polsce, który promując producentów żywności, produkty i potrawy regionalne obejmie zakresem swojego działania całą Polskę.
Źródło: materiał prasowy