Ich kariera trwa już prawie półtora wieku. Kto z nas nie ma choćby jednej pary? Podbiły nasze serca i szafy swoim urokiem i uniwersalnością – idealnie sprawdzają się w każdej sytuacji, od służbowego spotkania po wyjście na miasto z przyjaciółmi. Ale jeansy, bo o nich mowa, to nie tylko modny wygląd. Mają także swą mroczną stronę
Produkcja jeansów jest bardzo szkodliwa dla środowiska. Do wyprodukowania jednej pary potrzeba aż 7 tys. litrów wody, a dodatkowo cały proces wymaga użycia wielu szkodliwych substancji chemicznych, które zanieczyszczają wodę i glebę. KOKOworld też uwielbia jeansy, ale równie mocno kocha środowisko i dba o nie. Dlatego wszystkim jeansomaniakom proponuje stroje, które wyglądają jak uszyte z tradycyjnego jeansu, ale wykonane z biodegradowalnego lyocellu, zwanego też tencelem. Lyocell powstaje z celulozy, pozyskiwanej z pulpy drzewnej i przetwarzanej w tak zwanym obiegu zamkniętym, co sprawia, że wszystkie składniki procesu są w 99.5 proc. recyklingowane. To sprawia, że takie jeansy to wybór nie tylko modny, ale i przyjazny środowisku! Zwłaszcza, że przędza do produkcji tencelu, używanego przez KOKOworld, pochodzi z austriackiej firmy Lenzing – pioniera zrównoważonego procesu produkcji przędzy lyocell.
W kolekcji Spring Summer 2019 miał premierę pierwszy jeansowo-tencelowy projekt KOKOworld – jeansy Bosfor. I jak na tę markę przystało, wyróżniają się nie tylko materiałem, z jakiego są uszyte, ale i designem. Bosfor mają oryginalne, nietypowe ułożenie guzików, lekko opuszczony krok oraz asymetryczne zapięcie. Z tyłu na pasku znajdziecie upcyklingową wstawkę z kolorowego African Waksu. W najnowszej kolekcji Fall Winter 2019 można się spodziewać kolejnych tego typu projektów, w tym spódnic oraz swetra wyprodukowanych z przędzy, która jest w 95 proc. wykonana z „odpowiedzialnego” jeansu. Pierwsza odsłona kolekcji już 5 września!
KOKOworld ma jeszcze jeden sposób na złagodzenie negatywnych skutków produkcji tradycyjnego jeansu dla środowiska – już po raz drugi organizuje akcję Jeans for a better world. Marka zaprosiła swoich klientów do przysyłania jej starych, niepotrzebnych jeansów, z których następnie jej rękodzielnicy stworzyli nowe produkty. Dochód z ich sprzedaży przekazany zostanie na dofinansowanie edukacji uczennic na Wyspach Zielonego Przylądka. Ostatnie jeansowe przedmioty są jeszcze do nabycia TUTAJ!
Partner MK