Sunday, October 6, 2024
Home / Seks  / Kobieta przejmuje Playboya! Kim jest nowa redaktorka naczelna Anna Mierzejewska?

Kobieta przejmuje Playboya! Kim jest nowa redaktorka naczelna Anna Mierzejewska?

Anna Mierzejewska zmieniła formę myślenia o magazynie i nadała mu kobiecy punkt widzenia

Anna Mierzejewska została pierwszą w 27-letniej historii redaktor naczelną polskiej edycji magazynu Playboy. Już jutro ukaże się pierwszy numer zrealizowany pod jej kierownictwem.

Anna Mierzejewska została pierwszą w 27-letniej historii redaktor naczelną polskiej edycji magazynu Playboy. Już jutro ukaże się pierwszy numer zrealizowany pod jej kierownictwem / fot. materiały prasowe

Najmłodsza redaktorka naczelna „Playboya” została zwolniona ze swojej funkcji zaledwie po pół roku od objęcia stanowiska. 11 czerwca 2019 roku Playboy Polska przedstawił swoją pierwszą redaktorkę naczelną w 27-letniej historii magazynu. Anna Mierzejewska przejęła stery od lipcowego numeru. Jak sama mówiła, Playboy od zawsze kojarzył się z siłą wprowadzającą zmiany. Kobieta na stanowisku naczelnej tego tytułu była więc naturalną koleją rzeczy. W listopadzie 2019 roku, władze wydawnictwa odpowiedzialnego za polską edycję czasopisma dla mężczyzn podjęły decyzję o zamknięciu tytułu oraz sześciu innych, należących do spółki. Pracę straciło 70 procent pracowników

 

 

Kim jest nowa ex-redaktor naczelna „Playboya”?

Anna Mierzejewska była pierwszą w historii redaktorką naczelną polskiej edycji magazynu „Playboy”. Funkcję objęła w wieku 27 lat, czyli dokładnie w tym samym, w którym Hugh Hefner stworzył ten kultowy magazyn w USA. Olsztynianka, absolwentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Gdańskim. Jako dziennikarka pracowała m.in. w drukowanych oraz internetowych wydaniach magazynów „Cosmopolitan” i „Joy”. Pracę łączyła z edukacją w Polskiej Szkole Reportażu. Uwielbia góry, zwłaszcza Tatry. Codzienności nie wyobraża sobie bez dawki rock’n’rolla i zwierząt.

– „Playboy” to magazyn, w którym twórcy nie boją się kontrowersyjnych tematów, przełamujących tabu. Nigdy nie brakowało również zmysłowych zdjęć kobiet, które reprezentują coraz szerszą i bardziej zróżnicowaną grupę odbiorców. Media społecznościowe stwarzają możliwość coraz większej interakcji z czytelników, a co za tym idzie ukształtowania „Playboya” jako miejsca ciekawej i wartościowej dyskusji.

Należy pamiętać, że współczesny świat, również ten widziany z męskiej perspektywy, nie może istnieć bez silnego, kobiecego głosu.

– mówiła Anna Mierzejewska w czerwcu 2019 roku.

Kto na pierwszej okładce?

Pierwszy numer „Playboya” prowadzony przez nową redaktorkę naczelną ukazał się 12 czerwca. Na okładce i w głównej sesji zdjęciowej w środku pojawi się aktorka Michalina Olszańska-Rozbicka, w obiektywie Piotra Stokłosy, fotografa mieszkającego na co dzień w Paryżu i związanego z agencją Warsaw Creatives. W magazynie znalazły się także m.in. wywiady z Martinem Lewandowskim, Tomaszem Organkiem i Tomaszem Raczkiem (pierwszym naczelnym polskiej edycji „Playboya”) oraz opowiadanie autorstwa Piotra Fiedlera.

 

 

SEKS.MISJA zakończona sukcesem

Motywem przewodnim „Playboya” pod kierownictwem nowej redaktorki naczelnej było hasło SEKS.MISJA. Pierwszy człon motywu – Seks – odnosił się do erotyzmu, który cały czas był nieodłącznym elementem pisma, natomiast drugi – Misja – przekazywał obietnicę poruszania na łamach magazynu tematów ważnych i potrzebnych.

Bijan Khezri, prezes zarządu Marquard Media Polska, CEO Marquard Media Group, opisywał zmianę na stanowisku redaktora naczelnego jako „bezpośrednie nawiązanie do misji wydawnictwa, któremu od początku istnienia Marquard Media Group, założonemu w Szwajcarii na początku lat 60-tych przez Jürga Marquarda, przyświecał jeden cel – być czynnikiem popychającym do zmian, wzmacniającym pojawiające się na rynku trendy tworząc jednocześnie platformę do dyskusji oraz budowania tożsamości.

 

„Playboy” od zawsze tworzył wyjątkową przestrzeń medialną adresowaną do osób o otwartych umysłach, wypełnioną kobiecym pięknem i przyjemnościami życia.

 

I choć ta przestrzeń wciąż istnieje, wymaga modyfikacji. Zapraszamy tym samym naszych czytelników do wzięcia aktywnego udziału w kreowaniu nowej przestrzeni, gdzie – dotychczas wyłącznie męski świat Playboya – jest otwarty również na kobiety –wykraczając poza strefę wyłącznie wizualną. – mówił wiosną.

W rozmowie Bijan Kherzi z Wirtualnymi Mediami pod koniec roku powiedział, że „serce mu krwawiło, kiedy musiał podjąć decyzję o zamknięciu >>Playboya<<”.

Według mnie Anna (Mierzejewska – przyp.red.), która była redaktorką naczelną tytułu, wykonywała świetną robotę. Moim zdaniem w Polsce powstawała najlepsza jego odsłona. Tyle że w biznesie opartym na druku potrzebujesz skali, aby zarabiać pieniądze. Nie zamykałbym „Playboya”, ale nie można było utrzymać jednego tytułu. Trzeba mieć naprawdę duże portfolio, by to się opłacało

– wyznał.

W reakcji na dostanie wypowiedzenia, Anna Mierzejewska 14 listopada 2019 roku napisała na swoim profilu na Facebooku:

Nie wiem, co było większym zaskoczeniem – marcowa propozycja, bym została naczelną Playboya, czy fakt, że wczoraj z minuty na minutę to się zmieniło.

Nie żałuję niczego. Nie żałuję szaleństwa, nadgodzin, rozmów, emocji, złości i radości tak wielkiej i niezrozumiałej, że gdy numer trafia w twoje ręce, przez dwa dni unosisz się nad ziemią […] Sinatra skomentował to w punktu, więc tylko powtórzę: I did it my way. I to jest właśnie początek i koniec wszystkiego – tak Ania Mierzejewska podsumowała czas zarządzania kultowym magazynem. 
 

Kończący nakład polskiej edycji „Playboya” został wyprzedany na pniu, a ostatni numer trafił na licytację WOŚPu. Podobny los podzieliło amerykańskie pismo, które przez 66 lat uchodziło za jeden  z największych symboli rewolucji seksualnej. W marcu 2020 roku prezes Playboy Enterprises, Ben Kohn, poinformował, że:

W ubiegłym tygodniu, gdy efekty pandemii koronawirusa w postaci zakłócenia produkcji treści i łańcucha dostaw stały się bardzo wyraźne, zostaliśmy zmuszeni przyspieszyć rozmowy, które od jakiegoś czasu prowadziliśmy wewnątrz firmy. Zapadła decyzja, że amerykański magazyn nie będzie już drukowany. Przekształcimy go w produkt internetowy.Czasem musisz porzucić przeszłość, aby zrobić miejsce na przyszłość.

 
Pierwszy numer polskiego „Playboya” ukazał się w grudniu 1992 roku, a najlepiej sprzedającym się egzemplarzem był ten z Shazzą na okładce. „Playboy” obecnie funkcjonuje w amerykańskiej wersji elektronicznej pod adresem: www.playboy.com.

Dziennikarka, która nie boi się stawiania prostych pytań, w nadziei na usłyszenie nieoczywistych odpowiedzi. Prowadzi portal i media społecznościowe MK, koordynuje spotkania Klubu Miasta Kobiet, odpowiada za patronaty medialne, prowadzi kursy webwritingu. Propagatorka tworzenia i stosowania żeńskich derywatów zawodów.

Oceń artykuł
3 Comments
  • Marek 6 października, 2019

    Proponuję Pudzianowskiego na redaktora naczelnego Wysokich obcasów.

    • Olga 27 listopada, 2019

      Proponuję nauczyć się korzystać z internetu i sprawdzić czy faceci nie byli nigdy redaktorami naczelnymi magazynóww typowo dla kobiet 🙂

  • Tomasz 13 grudnia, 2019

    Miał być kobiecy głoś w męskim magazynie i … już jest po wszystkim 🙂

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ