Friday, December 6, 2024
Home / Kultura  / Zabawny, przystojny, bogaty i odpowiedzialny? Jaki powinien być tak naprawdę idealny Adam?

Zabawny, przystojny, bogaty i odpowiedzialny? Jaki powinien być tak naprawdę idealny Adam?

Jaki powinien być idealny mężczyzna? Na to pytanie, które tak często stawiają sobie miliony kobiet, postara się nam odpowiedź Hanna Śleszyńska w sztuce „Kobieta pierwotna”

kobieta pierwotna

Hanna Śleszyńska w sztuce „Kobieta pierwotna”

Jaki powinien być według nas, kobiet, idealny mężczyzna? Z tym odwiecznym pytaniem boryka się odmieniona, jeszcze bardziej kobieca, szalona i kontrowersyjna … odważniejsza i zabawniejsza … najpopularniejsza „Kobieta Pierwotna” polskiej ziemi – Hanna Śleszyńska, która powraca do nas jesienią na deski teatrów w całej Polsce, m.in. w Warszawie, Białymstoku, Krakowie, Łodzi i Gdańsku!

kobieta pierwotna

Hanna Śleszyńska w sztuce „Kobieta pierwotna”, fot. materiały prasowe

Silny jak Schwarzenegger w „Conanie Barbarzyńcy”, odważny niczym Gibson w „Walecznym Sercu”
i tańczący jak Travolta w „Gorączce Sobotniej Nocy”? Z polskich badań wynika, że aż dla 75% z nas, kobiet, najbardziej pożądaną cechą u mężczyzny jest… odpowiedzialność! Ważna jest również inteligencja oraz poczucie humoru, natomiast atrakcyjny wygląd jest – o dziwo – istotny tylko dla… 8%! Czy jesteśmy więc aż tak wymagające? Tak dużo od Was żądamy? Oczywiście, że nie! Dlaczego zatem tak trudno nam odnaleźć
w tym 18 milionowym męskim stadzie tego jedynego w swoim rodzaju Jaskiniowca?

Sztuka „Kobieta Pierwotna” jest doskonałym odzwierciedleniem kobiety XXI wieku: poszukującej zabawy, korzystającej z życia, otwartej, podrywającej, a nie podrywanej, samowystarczalnej, ale w głębi serca marzącej o poważnym związku z odpowiednim mężczyzną. Jest dojrzała i doświadczona, ale nadal silna
i pełna seksapilu. Mimo, że dawno przekroczyła „magiczną” trzydziestkę nie ma zamiaru rezygnować
z uciech życia. Wydaje się, że ma w sobie więcej energii niż gromada nastolatek. Świadoma swojej wartości, nie owija w bawełnę, nie zgrywa świętoszki. Otwarcie opowiada o swoich miłosnych przygodach, „flirtuje”
z publicznością, emanuje seksapilem, zaskakuje poczuciem humoru, przyznaje się do swoich słabości. Seks, alkohol, problemy  z facetami? Nie ma dla niej tematów zakazanych. Podczas spektaklu niemal widać opary erotyzmu unoszącego się nad sceną. Historie, którymi bez końca zasypuje publiczność powodują, że traci się  wiarę w istnienie Pana Ideała. Ale bezbłędne komentarze i spostrzeżenia, powodują, że nie można, mimo wszystko, powstrzymać łez od śmiechu.

Hania Śleszyńska rewelacyjnie wciela się w postać Kobiety Pierwotnej. Wydaje się, jakby rola była napisana specjalnie dla niej. Aktorka jest stuprocentowo wiarygodna, sprawia wrażenie, jakby opowiadała o swoich przeżyciach. Jest seksowna, frywolna, uwodzicielska. A do tego niewiarygodnie zabawna. Udowadnia, że kobieta jest jak wino: czym starsza, tym lepsza – bardziej ponętna, pociągająca, mocniej stąpająca po ziemi, umiejąca wychodzić z twarzą z każdej opresji.

Kobieta Pierwotna, komentując swoje nieudane związki, często nie pozostawia suchej nitki na mężczyznach. Sztuka jednak nie jest skierowana przeciwko nim. Jest to po prostu doskonała charakterystyka związków damsko-męskich, które są pełne niespodzianek, wzlotów i upadków. A wszystko doprawione  mnóstwem humoru ze szczyptą pikanterii i rubaszności.

Główna bohaterka: Hanna Śleszyńska – uwielbiana idolka polskich kobiet i nie tylko…Właścicielka najbardziej uwodzicielskiego uśmiechu i najseksowniejszych kształtów.
Drugoplanowy bohater: Pan X – tajemniczy mężczyzna zwany „Adasiem”.
Autor: Sigitas Parulskis – poeta, który jako nieliczny doskonale rozumie duszę kobiety .
Reżyser : Arkadiusz Jakubik – mistrz reżyserii, aktorstwa, scenografii i rozbrajającego humoru w jednym, innowacyjny w działaniu i łamiący stereotypy na każdym kroku!
Adaptacja: Cezary Harasimowicz – guru współczesnej polskiej komedii, „maestro” w tworzeniu scenariuszy filmowych i teatralnych.

Najbliższe terminy:

23 września – Warszawa, Teatr Palladium
21 października – Warszawa, Teatr Palladium
27 października – Białystok, Opera i Filharmonia Podlaska
28 października – Kraków, Teatr Ludowy w Krakowie
21 listopada – Łódź, Teatr Nowy
25 listopada – Warszawa, Teatr Palladium
9 grudnia – Gdańsk, Opera Bałtycka
14 grudnia – Warszawa, Teatr Palladium

Bilety: salony Empik, www.makroconcert.pl, www.ebilet.pl, www.ticketpro.pl

*Badania zawarte w tekście pochodzą z raportu „Sztuka odpowiedzialności”, Instytut Millward Brown SMG/KRC (wyspa-kobiet.pl)

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ