
Beata Hodorowicz-Wiercińska / fot. Tomek Katz
Jesteśmy przede wszystkim kobietami. W życiu wpadałyśmy w wiele pułapek oraz zmagałyśmy się z różnymi wyzwaniami. Dzisiaj, korzystając z naszych doświadczeń chcemy budzić , pokazywać konkrety „bez lukru” i odpowiedzialnie edukować
Chcemy się rozprawiać z pułapkami typu: przesada w rozwoju osobistym, coachingi prowadzone przez niekompetentne osoby, strata czasu na porady i rady pseudo-specjalistów, „spełnianie marzeń ”, gdzie często w mianowniku jest uzależnienie od szkoleń np. motywacyjnych.
Grupa Ekspertów Kobiecej Akademii to kobiety, które prowadzą biznesy w oparciu o relacjach, są gotowe na rozwój biznesów w oparciu o ideę CSR (Corporate Social Responsibility – społecznie odpowiedzialny biznes) i charakteryzują się kompetencjami na poziomie eksperta w swoich dziedzinach, wyjątkowymi osobowościami, autentyczną chęcią pomocy i skutecznym rozwiązywaniem problemów społeczeństwa.
W zespole są dziś Patrycja Tłustochowicz – psychodietetyczka, która prawdziwie i skutecznie pomaga spełnić jedno z najczęstszych kobiecych marzeń – „być zawsze zgrabną”. Jako jedyna na rynku specjalizuje się w indywidualnym, spersonalizowanym cateringu. Celina Choroszy, charyzmatyczna stomatolog, dla której misją jest swobodny uśmiech pacjentów, co realizuje przez swoją pracę, jak również otwartą i radosną osobowość. Odkryciem okazała się niania Aneta Darasz, która jest jednocześnie wykwalifikowaną terapeutką, a z zamiłowania wiedźmą, odkrywającą przed nami starosłowiańskie mądrości. Marzena Lener, ceniona choreografka szkoły baletowej prowadzi zajęcia terapii ruchem, a Maria Bujas będzie uczyła, jak damą być. W zespole pojawił się też pierwszy mężczyzna. Absolutnie powalający nie tylko ze względu na urok osobisty, ale przede wszystkim filozofię działania. Dr Rafał Kierach, który jak żaden inny jest otwarty i chętny, by pomagać kobietom.
Zatem sztab ekspertów, czyli Zespół rozwiązuje problemy kobiet, a ja rozwiązuję problemy biznesowe w sektorze MŚP (małych i średnich przedsiębiorstw), które stały się bazą do stworzenia projektu Kobieca Akademia. Co mam na myśli? Ograniczone budżety marketingowe, potrzeba konkretnych rezultatów działań oraz zniekształcenie słowa „współpraca” czy „relacje”. Ważnym elementem CSR oraz jednym z najważniejszych dla mnie są autentyczne relacje. O ile przykładowo jako dyrektor oddziału w korporacji, budując zespoły, miałam największy wpływ na to, którymi w kolejce priorytetów są relacje, o tyle w rozwijaniu biznesów już o to trudniej. Rozwój biznesu to wiele elementów, jednymi z kluczowych są jakość usługi czy produktu, współpraca, partnerzy, komunikacja z otoczeniem, (w szerokim rozumieniu).
Gdy się pracuje z elementem „współpraca”, zawsze zaczynają się kręte schody. Konkretniej: wiele intencji, słów, spotkań, rozmów dotyczących współpracy bardzo częśto kończyło się brakiem efektów. Dlaczego? Ponieważ pod pojęciem „współpraca” wiele biznesów rozumie działania jednostronne, tj. współpracuj ze mną, kup ode mnie lub polecaj mnie. Już w drugą stronę (wdzięczność czy wzajemność) jest gorzej.
Dlaczego tak często pojawia się CSR? Lub co autentyczne relacje mają wspólnego z CSR? Dla MŚP hasło „społeczna odpowiedzialność biznesu” jest odległe, traktowane mało poważnie i z niedowierzaniem, że ten zestaw daje konkretne efekty biznesowe. W dalszym ciągu większość boryka się z problemem „chcę i potrzebuję sensownego i konkretnego marketingu, jednak nie chce inwestować czy ryzykować budżetem”. Coraz więcej oszczędzania czy cięcia kosztów i coraz większe wymagania dotyczące skuteczności. Rozwiązaniem jest CSR i doświadczony menedżer. Skąd taka pewność? Wiele lat intuicyjnie działałam w oparciu o ideę CSR z konkretnymi rezultatami. Powodem mojego przyjazdu do Krakowa ponad dwa lata temu było wyzwanie – rozwiązanie problemów i zbudowanie kobiecego zespołu, w co również wprowadziłam zasady CSR, co dla biznesu było eksperymentem. Jednocześnie jako dyrektor ds. rozwoju zainicjowałam i zrealizowałam kobiecy projekt zaangażowany społecznie, który odbił się głośnym echem nie tylko w internecie, ale przede wszystkim w prawdziwym świecie. Wprowadzenie tylko tych dwóch elementów strategii CSR, tj.: zaangażowania społecznego i zupełnie innowacyjnej metody budowania zespołów już w pierwszym roku dało firmie bardzo konkretny sukces biznesowy.
Kobieca Akademia to wielowymiarowy projekt, który realnie wspiera kobiety, promuje ideę społecznie odpowiedzialnego biznesu i skutecznie rozwiązuje problemy na wielu płaszczyznach. Udowodnię, że autentyczne relacje i autentyczna współpraca budują autentyczne biznesy, które zmieniają świat.
Beata Hodorowicz-Wiercińska
Dowiedz się więcej na www.kobiecaakademia.pl