Home / Klub Miasta Kobiet  / 29. spotkanie Klubu Miasto Kobiet: Monika Jurczyk OSA

29. spotkanie Klubu Miasto Kobiet: Monika Jurczyk OSA

Zobacz, jak było podczas 29. spotkania KMK!

Monika Jurczyk OSA była Gościem Specjalnym i Gwiazdą Wieczoru podczas 29. spotkania Klubu Miasta Kobiet / fot. Barbara Bogacka

29 października w przestrzeni Niebieski Art Hotel & SPA w Krakowie odbyło się ostatnie w tym roku spotkanie Klubu Miasto Kobiet. Hasłem wiodącym imprezy był tytuł najnowszej książki, gwiazdy wieczoru, Moniki Jurczyk OSY – Styl bardzo osobisty

 

O metkach, torebkach, zakupach i o tym, że to wszystko jest mało ważne jeśli nie lubi się siebie. Podczas 29. KMK rozmawiałyśmy o tym, że ciało jest szczęśliwe, kiedy je akceptujemy. W żadnych, nawet najdroższych czy najpiękniejszych ciuchach nie będziemy czuły się dobrze, kiedy coś nam dolega: – Sukienka Diora nie pomoże, gdy coś nas boli – powiedziała modowa psychoterapeutka i pierwsza w Polsce personal shoperka, która od wielu lat leczy się na endometriozę. – Chorując, nauczyłam się, że nie mam monopolu na prawdę – odpowiedziała na pytanie dotyczące doradzania kobietom, w jaki sposób mają się ubierać.
– Moda powinna być zabawą, a ta dopuszcza błędy. Żadna modowa policja nas nie zamknie za to, że źle dobrałyśmy dodatki. Nie przejmujmy się opinią innych. Ludzie nie myślą o was, myślą o sobie – żartowała Monika Jurczyk.
– To jest paradoks, bo pracujesz w opresyjnej dla ciała branży, narzucającej wzorce, kanony. Miliony kobiet podążają za tym, co zobaczą na wybiegu. Możemy być jakie chcemy, a jednak oceniamy się po wyglądzie? – zapytała Aneta Pondo, prowadząca spotkanie.

Ubrania nie krzywdzą, krytyka to robi. Zauważyłam, że kiedy kobieta zaczyna lubić siebie, to wyłącza się jej ocena innych. Kiedyś znana dziennikarka powiedziała: „wolę być gruba, niż durna”. Uważam, że możesz być, jaką chcesz, a ubrania mają za zadanie ci w tym pomóc.

monika jurczyk

Aneta Pondo i Monika Jurczyk / fot. Barbara Bogacka

Temat ciała i jego akceptacji przewijał się od początku do końca spotkania.
Magdalena Orczykowska – dyrektorka medyczna Dentestetica w rozmowie z Agną Karasińską opowiedziała historię pacjentki, dla której powodem skorzystania z dobrodziejstw stomatologii estetycznej był jej własny ślub. Po udanym leczeniu okazało się, że wesele zostało odwołane. W dniu kontroli, pani doktor spodziewała się ujrzeć przygnębioną dziewczynę. Tymczasem w jej gabinecie zjawiła się promienna i pewna siebie kobieta. Do zamążpójścia nie doszło, ale nowy uśmiech okazał się być początkiem nowego życia dla kobiety, która nareszcie polubiła samą siebie.

Lek. stomatolog Magdalena Orczykowska z Dentestetica / fot. Barbara Bogacka

Psychodietetyczka Patrycja Tłustochowicz w swojej mowie mocy przypomniała, że w dążeniu do idealnej figury najważniejsze jest utrzymywanie spokoju ducha. Kluczem do bycia Zawsze Zgrabną jest nie odchudzanie, a odżywianie: – To nie ciało chce ciastko, głowa go pragnie. Często tyjemy, bo karmimy emocje.

patrycja tłustochowicz

Patrycja Tłustochowicz [Zawsze Zgrabna] / fot. Barbara Bogacka

Patrycja Tłustochowicz / fot. Barbara Bogacka

„Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą” – brzmi motto marki Patrizia Aryton. Patrycja Cierocka-Szumichora – dyrektorka kreatywna i Magdalena Właszynowicz – product managerka polskiej marki odzieżowej, słynącej ze świetnie skrojonych płaszczy, opowiedziały o socjologi mody. O tym, skąd się biorą  trendy, i dlaczego nie warto im bezrefleksyjnie ulegać. – Żyjemy w dziwnych czasach, kiedy kobiety drastycznie zmieniają swoje ciało, żeby dostosować się do panującej mody – powiedziała główna projektantka marki, nawiązując do mitu o Zeusie, któremu doradzono by schował szczęście przed ludźmi w ich własnym sercu, bo tam nikt go nie szuka, tylko na zewnątrz.

patrycja cierocka szumichora

Aneta Pondo, Patrycja Cierocka- Szumichora – dyrektorka kreatywna i Magdalena Właszynowicz – product managerka Patrizia Aryton / fot. Barbara Bogacka

Magdalena Właszynowicz / fot. Barbara Bogacka

Patrycja Cierocka- Szumichora i Magdalena Właszynowicz / fot. materiały prasowe

Piękny uśmiech w każdym wieku i bez żadnych ograniczeń? Podczas 29. KMK uczestnicy mogli się dowiedzieć wszystkiego na temat niewidocznej ortodoncji Invisalign® na stoisku Dentestetica – krakowskiego centrum stomatologii estetycznej. Panie, które założyły gogle VR mogły zajrzeć do środka kliniki i zobaczyć, jak wyglądają nowoczesne gabinety.

Dentestetica / for. Barbara Bogacka

Przy stoisku EkoKrem uczestniczki mogły skorzystać z porad ekspertek oraz zaopatrzyć się w ekologiczne kosmetyki pielęgnacyjne.

EkoKrem / fot. Barbara Bogacka

 

Eksperci z Fotelik.info doradzali, jak bezpiecznie podróżować samochodem z dzieckiem, a perfumeria DragonFly przyciągała oryginalnymi zapachami niszowych perfum.

Fotelik.info / fot. Barbara Bogacka

DragonFly / fot. Barbara Bogacka

Wieczory pań, które odwiedziły stanowisko Change Lingerie na pewno będą przyjemne. Marka oferuje zmysłową i efektowną bieliznę dostępną w aż 100 rozmiarach i fasonach.

Change Lingerie / fot. Barbara Bogacka

 

29. spotkanie z pewnością uprzyjemnił kosmetyczny upominek od Sylveco i wizyta przy stoisku AustroVin w restauracji Vanilla Sky. Było wino, kobiety i śmiech.

AustroVin i Vanilla Sky / fot. Barbara Bogacka

Uczestniczki spotkania miały ręce pełne roboty ;] / fot. Barbara Bogacka

Ludmiła Petrenko i Monika Jurczyk / fot. Barbara Bogacka

Pa

Książkę Moniki Jurczyk „Styl bardzo osobisty” możesz zamówić TUTAJ

Agna Karasińska

 

Partnerami 29. spotkania KMK byli: 
Dentestetica, Zawsze Zgrabna, Patryzia Aryton, Vanilla Sky, Niebieski Art Hotel & SPA, Dragon Fly, EkoKrem, Fotelik.info, Sylveco, Gehwol, Feminum, Bella Capelli, Krakowska Szkoła Szycia, Aspalia

Dziennikarka, która nie boi się stawiania oczywistych pytań, w nadziei na usłyszenie ciekawych odpowiedzi. Profesjonalna artystka życia. Multitaskerka. Prowadzi portal i media społecznościowe MK, koordynuje spotkania Klubu Miasta Kobiet, odpowiada za patronaty medialne, prowadzi kursy webwritingu. Propagatorka tworzenia i stosowania żeńskich derywatów zawodów. Nie lubi zdrobnień i brzydkich zdjęć dołączanych do informacji prasowych.

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Czemu pytam?

Chcę być informowany/a o odpowiedziach