Klasyka z twistem – o budowaniu stylu i przełamywaniu stereotypów w modzie
Klasyka nie musi być nudna

Patrycja Cierocka-Szumichora, fot. materiały prasowe
Jak zbudować swój własny styl? Od czego zacząć? Jak łączyć kolory? Jak przełamywać stereotypy w modzie? Patrycja Cierocka-Szumichora, dyrektorka kreatywna polskiej marki Patrizia Aryton, w swojej pierwszej książce „Klasyka z twistem” zebrała zasady, dzięki którym odbiorcy będą mogli zmienić myślenie o stylu, modzie i swojej stylizacji. Dzięki zebranym w książce praktycznym poradom oraz ćwiczeniom, tworzenie codziennych zestawów ubrań będzie przyjemnością.
Styl zaczyna się od osobowości
„Klasyka z twistem” to pierwsza książka Patrycji Cierockiej-Szumichory, odpowiedzialnej za tworzenie kolekcji i budowanie wizerunku marki Patrizia Aryton. Stworzona ponad 30 lat temu przez rodziców projektantki marka, pod kierownictwem córki właścicieli przeszła i nadal przechodzi szereg zmian. Obecna w firmie od małego dziecka Patrycja Cierocka-Szumichora czerpała wiedzę od swojej mamy, a potem studiowała projektowanie odzieży na międzynarodowych uczelniach. Klasyka i moda, które znała z lat 90′ przeszły transformację, by spełnić potrzeby współczesnych kobiet. Bazując na wiedzy oraz własnych doświadczeniach (stworzyła 25 kolekcji) napisała praktyczny poradnik, który zawiera przystępne treści o budowaniu własnego stylu.
Zobacz też:
Autorka książki „Klasyka z twistem” przekonuje, że wyrażanie swojego stylu zaczyna się od osobowości, a hiperpoprawność w obecnych czasach nie jest potrzebna ani w modzie, ani w życiu:
– Wychodzę z założenia, że nasz styl w pierwszej kolejności ma pasować do naszej osobowości, a analiza sylwetki i kolorystyki jest narzędziem pomocniczym. Naturalnie warto czerpać z wiedzy o modelowaniu sylwetki i analizie kolorystycznej, ale w sposób wybiórczy. Wykorzystujmy tylko tę część informacji, które do nas pasują.

Patrycja Cierocka-Szumichora / fot. materiały prasowe
Stereotypy w modzie
Nie boi się też przełamywania stereotypów. Jednym z nich jest powiązanie sposobu ubierania z wiekiem:
– Gdy przeglądałam magazyny o modzie, nigdy nie rozumiałam tworzenia różnych stylizacji dla dwudziestolatek, czterdziestolatek i sześćdziesięciolatek. Obserwując moje otoczenie i kobiety, które mnie zawsze inspirowały, kompletnie nie widzę analogii do powszechnie stosowanej kategoryzacji mody według wieku. Przeciwnie – znam bardzo nowoczesne sześćdziesięciolatki i wyjątkowo zachowawcze dwudziestolatki. Wiek nie ma nic wspólnego z modą; do niczego nas nie zobowiązuje, a to, co definiuje nasz styl, nie jest wcale związane z metryką, ale z naszą osobowością
– pisze we wstępie książki Patrycja Cierocka-Szumichora.
Zobacz koniecznie:
Modne Polki. 9 polskich ikon stylu
Poradnik modowy „Klasyka z twistem”
W debiutanckim wydaniu „Klasyka z twistem” autorka zdradza rozwiązania na kreowanie swojego wizerunku poprzez stylizację. Przy tworzeniu książki bardzo cenne okazały się opinie i rozmowy z klientkami zarządzanej przez nią marki. To dzięki nim nabrała pewności, że warto jest podsumować i stworzyć merytoryczny poradnik stylu. Patrycja gwarantuje, że porady, które są zawarte w publikacji, będą działać, jeśli zostaną dostosowane do osobowości. Wśród nich są przydatne informacje o łączeniu kolorów, stylizacje poszczególnych elementów garderoby czy zasady łączenia elementów sportowych. Książka odpowiada tez na pytania: Na co zwracać uwagę podczas zakupów? Jak nosić elegancki płaszcz? Czym różni się business casual od smart casual?

Klasyka z twistem / ilustracje Agata Wierzbicka / materiały prasowe
Dla projektantki bazą dla nowoczesnej klasyki są dobre jakościowo rzeczy, dzięki którym czytelniczka zamiast kupować więcej, będzie kupować lepiej. Książka oprócz zebranych zasad i porad przyciąga uwagę wyjątkowymi ilustracjami, które na potrzeby wydania stworzyły Agata Wierzbicka. Uzupełnieniem nowoczesnej klasyki jest naturalny wizaż i jemu poświęcony jest ostatni rozdział spisany przez Agatę Zygadło.

Klasyka z twistem
Kim jest Patrycja Cierocka-Szumichora
Patrycja Cierocka-Szumichora – mama, projektantka, business woman. Od kilkunastu lat mocno zaangażowana w rozwój marki Patrizia Aryton. W czasie pandemii rozpoczęła wraz z Magdaleną Właszynowicz cykl spotkań live na temat tajników mody, który odniósł duży sukces wśród fanek brandu, zrzeszając dotychczasowe i nowe Klientki. Konsekwentnie buduje nowy wizerunek rodzinnej firmy, z łatwością godzi biznes z kreatywnością. Pasje i doświadczenie czerpała od dzieciństwa obserwując Mamę, a z biegiem lat nabierała nowych kompetencji współpracując z najlepszymi specjalistami w branży mody, głównymi projektantami czy topowymi stylistami. Wiedzę zdobywała na uczelni London Collage of Fashion oraz na studiach podyplomowych wspartych ekspertami z florenckiej Polimody. Na bieżąco obserwuje zmieniający się rynek, czyta raporty branżowe i aktywnie śledzi trendy, by razem z zespołem projektantów tworzyć jakościowe i ponadczasowe kolekcje.
Zobacz też: