Friday, March 28, 2025
Home / Rozwój  / Biznes  / Jakie są korzyści z reklamowania się na Pintereście?

Jakie są korzyści z reklamowania się na Pintereście?

czyli o tym, jak dotrzeć szerzej

Pinterest

fot.Freepik

Według szacunków aż 65% populacji stanowią wzrokowcy. Treści wizualne powodują znaczny wzrost zaangażowania, dlatego komunikacja wizualna jest fundamentem sukcesu większości biznesów. Pinterest, czyli platforma znana z inspiracji w zakresie home and design, mody czy kulinariów, to doskonałe miejsce do budowania świadomości marki. Użytkownicy szukają tam pomysłów, zapisują je i dokonują na ich podstawie zakupów. Jeżeli dobrze zaprezentujesz swoją ofertę, zyskujesz szansę na dotarcie do swojej grupy docelowej. Od czego jednak zacząć, aby dotrzeć do potencjalnych klientów?

 

Kampanie reklamowe na Pintereście – charakterystyka

Podstawowe formaty reklamowe w serwisie to: pin promowany, pin filmowy promowany, karuzela pinów oraz grupa reklam (produktów). Na samym początku warto postawić na podstawową formę, znaną z innych platform społecznościowych, czyli post z grafiką w pionowej lub kwadratowej formie. Po kliknięciu reklamy odbiorca zostaje przekierowany na stronę internetową lub e-sklep. Alternatywą dla grafiki jest materiał video z napisami (to ważne, ponieważ duża część użytkowników portali społecznościowych ogląda video w trybie wyciszonym). Reklama na Pinterest w formie karuzeli jest bardziej rozbudowana i pozwala na zamieszczenie do 24 zdjęć w formie slajdów. W przypadku tej reklamy główną rolę odgrywają słowa kluczowe, które pojawiają się na pierwszej grafice i muszą precyzyjnie opisywać pozostałe zdjęcia.

fot. Freepik

Pinterest: reklama wizualna, która naprawdę sprzedaje!

Niezależnie, jaki format reklamy wybierzesz, możesz mieć pewność, że trafisz do wybranej grupy odbiorców. Pinterest umożliwia bowiem precyzyjne targetowanie użytkowników na podstawie ich zachowań, zainteresowań, wieku czy wyszukiwanych fraz. Potencjał reklamy jest tym większy, że internauci przeglądający platformę szukają inspiracji zakupowych i są zdeterminowani do działania – chcą znaleźć produkt spełniający ich oczekiwania i dokonać jego zakupu. Jeżeli zadbasz o wysokie standardy wizualne i zainteresujesz internautów swoją kreacją, bardzo prawdopodobne, że zdobędziesz nowych klientów. Dopracowane reklamy wizualne mają także pozytywny wpływ na budowanie świadomości marki.

Jak zwiększyć skuteczność kampanii na Pintereście?

Klikalne grupy reklam, wyświetlane w ramach Pinterest Ads, pozwalają szybko przejść do sklepu i zrealizować zakup. Użytkownicy mogą przejść bezpośrednio z reklamy na stronę sklepu internetowego, co minimalizuje liczbę kroków potrzebnych do finalizacji transakcji. Im prostszy proces, tym większa szansa, że potencjalny klient dokona zakupu.
Na tym etapie ważne jest zarówno to, co oferuje Pinterest Ads, jak i sposób prezentacji produktu w Twoim sklepie. Jeżeli ścieżka zakupowa będzie zbyt długa, a Ty nie zaoferujesz preferowanych metod płatności czy dostawy, nawet najlepsza reklama okaże się nieefektywna.

fot. Freepik

Reklama Pinterest: dlaczego wyróżnia się wśród innych kreacji?

Jak już wiesz, Pinterest umożliwia kierowanie reklam do różnych grup odbiorców i tworzenie różnorodnych formatów. Na szczególną uwagę zasługuje długowieczność przekazu. Pin może być udostępniany i zapisywany przez użytkowników przez długi czas, a treści są często przekazywane z rąk do rąk, co pozwala zwiększyć zasięg organiczny reklam. Jeśli Twoje treści są atrakcyjne, użytkownicy mogą je zapisywać na swoich tablicach. Pamiętaj, że większość internautów odwiedza platformę w poszukiwaniu inspiracji, dlatego Twój przekaz może trafić do osób, które odwiedziły serwis z zupełnie innego powodu.

Zwiększenie sprzedaży z Pinterestem? To możliwe!

Chcesz rozpocząć skuteczną promocję swojej firmy w mediach społecznościowych i wyprzedzić konkurencję? Agencja Golden Guy pomoże Ci osiągnąć te cele. Tworzymy kampanie reklamowe przez Pinterest Ads Manager dopasowane do charakteru Twojej działalności. Przed przystąpieniem do działania wykonujemy analizę działań konkurencji i dobieramy formaty reklam, które najlepiej sprawdzą się w Twojej branży. Testujemy różne rozwiązania, aby trafić do odpowiednich odbiorców. W naszych kampaniach reklamowych realizujemy wiele celów. Oprócz prezentowania produktów i zarządzania grupami odbiorców zajmujemy się analizą wyników przy użyciu narzędzi marketingowych. Korzystając z naszych usług, masz pewność, że płacisz za efekty!

Źródło: materiał Partnera MK
Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ