Saturday, December 7, 2024
Home / Ludzie  / Gwiazdy  / Jaką celebrytką chce być Polka?

Jaką celebrytką chce być Polka?

Wiemy jakimi znanymi kobietami chciałyby być Polki. Ten ranking Cię zaskoczy!

Jakie chcemy być? / fot. materiały prasowe

Największe bolączki polskich kobiet? Brak czasu oraz problemy związane z aktywnością zawodową i życiem rodzinnym. Wzór nowoczesnej, spełnionej kobiety? Dla większości Polaków to bezsprzecznie znana dziennikarka i podróżniczka Martyna Wojciechowska

Jakie chcemy być? / fot. materiały prasowe

Jakie chcemy być? / fot. materiały prasowe

 

Polki chciałyby być jak Martyna Wojciechowska
Osobą, która może być stawiana za wzór spełnionej, nowoczesnej kobiety jest Martyna Wojciechowska. Na dziennikarkę, podróżniczkę, matkę, która ceni w życiu niezależność i potrafi realizować swoje marzenia wskazało 34 proc. badanych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Małgorzata Kożuchowska (27 proc.), Magda Gessler (24 proc.), Dorota Wellman (23 proc.) i Anna Lewandowska (23 proc) oraz Krystyna Janda (22 proc.).

Jak ideały kobiecości widziane są z damskiej i męskiej perspektywy?
Panie częściej niż mężczyźni wskazywały na Małgorzatę Kożuchowską, Dorotę Wellman oraz Maję Ostaszewską, z kolei panowie chętniej wybierali Annę Lewandowską i Dodę.
Wśród młodych dominują celebrytki młodszego pokolenia – Ewa Farna, Joanna Krupa, Agnieszka Radwańska, Ewa Chodakowska czy Anna Lewandowska. Starsi z kolei częściej wskazują na dojrzalsze Polki, jak: Magda Gessler, Krystyna Janda czy Jolanta Kwaśniewska. Jednak to Martyna Wojciechowska okazała się ideałem dla większości grup wiekowych.

Piękna, zaradna, zrelaksowana, spełniona zawodowo i rodzinnie… w cukierkowym życiu, widzianym oczami serialowych bohaterek często przemilczane są kwestie codziennych problemów i realnych wyzwań, z którymi spotykają się kobiety. Jak jest w rzeczywistości? Zarówno z fotografii tworzących kalendarz artystyczny „Oblicza kobiet” firmy Gedeon Richter, jak z badania przeprowadzonego przez IPSOS wyłania się realny obraz kobiety widzianej oczami Polaków. Czego dowiadujemy się o kobiecie XXI wieku?

Brak czasu największym problemem współczesnej kobiety
Trudności z jakimi borykają się współczesne kobiety, to przede wszystkim brak czasu –taką odpowiedź wskazało 30 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazły się problemy z pracą (29 proc.), a za nimi kwestie rodzinne (28 proc.). Problemy finansowe również są zauważalne – zwrócił na nie uwagę co piąty badany.

Według Lidii Popiel, autorki jednej z fotografii w kalendarzu „Oblicza kobiet”, największe wyzwanie stojące przed współczesną kobietą „[…]to praca nad sobą i w ogóle praca, znalezienie swoich zajęć i skuteczność w przeprowadzaniu swoich planów. Kobieta ma o tyle trudne życie, że zwykle wszyscy zadają pytania: Naprawdę? Dlaczego? A po co ci to? Takie pytania są bardzo męczące, odbierają energię. Trzeba sobie z tym radzić, to jest potężne wyzwanie”.

Kobiety częściej niż mężczyźni wskazują, że współczesna kobieta doświadcza takich trudności, jak brak czasu, natłok zajęć i obowiązków czy niesatysfakcjonująca wysokość zarobków. Należy jednak zaznaczyć, że wskazywana w badaniu hierarchia problemów, z którymi borykają się współczesne kobiety, jest podobnie postrzegana przez obie płcie, co świadczy o tym, że panowie trafnie definiują codzienne wyzwania stojące przed paniami.
Robert Wolański, światowej klasy fotograf, który przez obiektyw aparatu poznaje różnorodne oblicza kobiet, jako problem współczesnej kobiecości wskazuje przede wszystkim wciąż niewystarczające równouprawnienie:
„Moim marzeniem jest to, aby kobiety były szanowane i, aby miały równe prawa, żebyśmy byli partnerami i przyjaciółmi w życiu prywatnym i poza nim. Myślę, że wyświechtane słowo – równouprawnienie – ma dzisiaj szczególne znaczenie”.

Jak trudności, z którymi na co dzień mierzą się kobiety, są postrzegane w różnych grupach wiekowych?
Najstarsza grupa badanych częściej zwracała uwagę na problemy z brakiem pracy i godzenie spraw rodzinnych z zawodowymi. Młodzi z kolei wskazywali na obciążenie domowymi obowiązkami, natomiast rzadziej w kategorii trudności stawiali brak czasu. Ogólnie, niezależnie, od wieku odpowiedzi kształtowały się podobnie – w kwestii definiowania problemów dzisiejszych kobiet nie występuje przepaść pokoleniowa.

Badanie zostało przeprowadzone w styczniu 2017 r. przez IPSOS na zlecenie firmy Gedeon Richter, inspirowanych premierą kalendarza artystycznego „Oblicza kobiet”, przygotowanego przez firmę Gedeon Richter, w którym uznani polscy fotografowie portretują współczesną kobietę.

Oceń artykuł
2 Comments
  • Azira Torbor 10 stycznia, 2020

    … [Trackback]

    […] Read More Info here to that Topic: miastokobiet.pl/jaka-celebrytka-chce-byc-polka/ […]

  • 사설토토 15 stycznia, 2020

    … [Trackback]

    […] Information on that Topic: miastokobiet.pl/jaka-celebrytka-chce-byc-polka/ […]

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ