Jak zareklamować salon fryzjerski? 5 sprawdzonych sposobów
Dobra reklama dźwignią fryzjerstwa
Odpowiednia reklama może być sposobem na znalezienie klientów salonu fryzjerskiego. Należy o nią dbać zarówno na początku działalności, jak i później, modyfikując swoją strategię marketingową. W końcu konkurencja również stale obmyśla, jak zachęcić większą ilość klientów do skorzystania z usług. Dlatego dziś poznacie 5 sposobów, jak zareklamować salon fryzjerski w skuteczny sposób
Wykorzystaj real time marketing w Internecie
Działania marketingowe w sieci nie są łatwe, musisz więc wykorzystać wszystkie dostępne narzędzia. Jednym z nich jest real time marketing. Reaguj na bieżące wydarzenia i publikuj związane z tym posty, które jednocześnie wpisują się w Twoją działalność. Jak to może wyglądać? Przypuśćmy, że chcesz zareagować na dzień świadomości jakiegoś nowotworu. Możesz przypomnieć o badaniach, a przy okazji zachęcić do ścinania włosów w Twoim salonie całkowicie za darmo na potrzeby produkcji naturalnych peruk. Oczywiście hasło zawsze musi być krótkie, acz treściwe, np. Modne, ostre cięcie=realna pomoc w walce z rakiem. Może być też pozytywnie. Jeden z salonów wykorzystał wizerunek znanego z łysej fryzury piłkarza i zareklamował się w ten sposób: „Na Pazdana tniemy za darmo”.
Drukuj ulotki reklamowe z kodami rabatowymi
Do odwiedzenia salonu fryzjerskiego możesz zachęcać także w sposób tradycyjny. Nie musisz jednak samodzielnie drukować ulotek. Świetnym wyborem będą ulotki z perforacją i kodami rabatowymi. Możesz je zaprojektować i zamówić w drukarni online. Oferta dostępna jest na stronie https://www.drukarniaonline.pl/product/print/1752/ulotki-z-perforacja.
Każdy lubi zniżki, a na jednej stronie ulotki możesz wydrukować dane adresowe i kontaktowe salonu fryzjerskiego, a na rewersie kupon rabatowy na konkretną usługę. To dobry sposób na promocję nowo otwartego salonu. Taka ulotka może być zawieszona na słupie ogłoszeniowym, musisz więc zadbać o odpowiedni design, który będzie przyciągał uwagę, a jednocześnie związany będzie z działalnością, czyli fryzjerstwem.
Zadbaj o skuteczną kampanię promocyjną w sieci
Internet ma sporą siłę oddziaływania, dlatego do zareklamowania swoich usług fryzjerskich wykorzystaj kampanię promocyjną na Instagramie lub Facebooku. Opublikuj post ze zdjęciem i hashtagiem. Zachęć do jego udostępniania, a także dodawania hashtagów z własnymi zdjęciami w ramach kampanii. Możesz np. celebrować dzień koka i poprosić użytkowniczki o udostępnianie swoich stylizacji fryzur z odpowiednim hashtagiem. Najlepsze mogą zostać nagrodzone kuponami rabatowymi na usługi fryzjerskie czy też profesjonalnymi zestawami kosmetyków do włosów.
Weź udział w targach fryzjerskich i zaprezentuj swoje usługi
Wśród tradycyjnych sposobów zareklamowania salonu fryzjerskiego warto wymienić także udział w targach fryzjerskich. Tutaj można wystąpić w konkursie na najlepszą fryzurę z danej kategorii i jeśli zdobędzie się jakieś wyróżnienie, to automatycznie zyska się większy rozgłos. Jednocześnie można brać udział w wykładach i spotkaniach z producentami kosmetyków do włosów czy akcesoriów fryzjerskich i nawiązywać relacje biznesowe. W ten sposób można zaoferować swoim klientom nowocześniejszą ofertę.
Zaoferuj darmowe cięcie w ramach szkoleń swoich uczniów
Bardzo prostym i skutecznym sposobem na promocję jest zaoferowanie darmowego cięcia w ramach organizowanych szkoleń dla uczniów. Jeśli salon fryzjerski przyucza do zawodu, to będzie to okazja do zaoferowania modelom i modelkom fryzur czy koloryzacji bez opłat. Ponieważ wszystko odbywa się pod nadzorem, ryzyko, że coś pójdzie nie tak, jest niewielkie. Możesz na drzwiach salonu zawiesić plakat, informujący, że szukasz modeli i modelek na szkolenia. Ów plakat możesz wydrukować w formie ulotki z perforacją albo tradycyjnego afisza.