Obecnie, dzięki liberalizacji przepisów dotyczących sprzedawania bez zarejestrowanej działalności gospodarczej sporo osób ma szansę zarobić na swoim hobby. Szyjąc chałupniczo, początkowo dla siebie, rodziny i przyjaciół, zdobyłaś wprawę, a Twoje wyroby są coraz bliższe ideału? Być może to właśnie moment, w którym wejdziesz na kolejny poziom i zaczniesz szyć zarobkowo. Podpowiadamy, jak to osiągnąć
Nie ma w życiu nic cenniejszego i sprawiającego większą radość niż praca, która jest jednocześnie pasją. Szycie to hobby, które z czasem, wraz z rozwojem umiejętności, może przynieść Ci korzyści finansowe. Wiele prężnie działających dziś na rynku marek proponujących produkty handmade zaczynało właśnie w ten sposób — projektując i szyjąc odzież oraz akcesoria po godzinach, w domowym zaciszu.
Jeśli jesteś amatorem
Musisz uzbroić się w cierpliwość i ćwiczyć tak często, jak to tylko możliwe. Szyjąc, nauczysz się ściegów i ozdabiania odzieży, a z czasem będziesz bardziej precyzyjna i szybsza. Niektórzy potrzebują na naukę więcej czasu, a inni mogą poczuć się gotowi do przyjmowania zleceń już po kilku miesiącach krawieckiej przygody.
Na etapie początkowym potrzebujesz solidnej maszyny. Zapewne jednak Twój budżet jest ograniczony, a umiejętności niewielkie, stąd nie możesz pozwolić sobie na inwestycję w zaawansowany sprzęt elektroniczny. W sklepie https://maszynydoszycia.pl znajdziesz maszyny mechaniczne, które będą dobrym wyborem na starcie. Są dostępne w szerokim zakresie cenowym i mają niezbędne podstawowe funkcje.
Umiejętności praktyczne nabędziesz podczas pracy na maszynie, ale ważna jest także teoria. Przyswoisz ją z książek, tutoriali dostępnych w Internecie lub szkoleń (wiele z nich odbywa się w wersji online).
Gdy potrafisz szyć
Gdy znasz już podstawowe ściegi, wiesz jak ryglować i konfigurować ustawienia maszyny, masz za sobą kilka większych krawieckich projektów, przychodzi czas na kolejny krok — decyzję o szyciu zarobkowym. Zanim zdecydujesz się puścić w świat wieść o swoim nowym „biznesie” upewnij się, że czasowo i technicznie jesteś gotowa na napływ zamówień. Jeśli pracujesz na starej, szwankującej maszynie, prawdopodobnie musisz wymienić ją na nowszy, bardziej intuicyjny i szybszy model. W tej roli doskonale sprawdzą się maszyny elektroniczne.
Nie przestawaj też szyć dla siebie i uczyć się teorii. Trendy w tej branży zmieniają się szybko, a chyba nie chcesz zostać w tyle i dać się wyprzedzić konkurencji?
Reklama
Najlepsza formą reklamy dla osób, które szyją chałupniczo jest tzw. „poczta pantoflowa”. Polecenia, jakie przekazują sobie znajomi i rodzina pozwalają zbudować grono lojalnych klientów. Wielu z nich korzysta z usług krawcowej nie tylko okazjonalnie, ale regularnie, zlecając np. poprawki czy naprawę odzieży. Dobrym pomysłem na zaprezentowanie swoich umiejętności jest założenie profilu w mediach społecznościowych, fotografowanie i wystawianie swoich prac. Można reklamować się jeszcze skuteczniej, przynależąc do grupa tematycznych lub sprzedając za pośrednictwem platform handlowych czy ogłoszeń lokalnych.